• MinDröm90

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Hoppas att dom växer till sig så du får ägglossning. :)

• MinDröm90

Usch låter inte kul, när ska du göra de? Jag har fortfarande inte fått ägglossning enligt stickorna, ska ringa på måndag om de inte har visat tills dess.

• MinDröm90

Tyvärr inget än, ägglossningsstickorna har fortfarande inte visat nått, ringde läkarna i dag och dom säger att jag ska fortsätta i 3 dagar till är där fortfarande ingen ägglossning ska jag ringa igen. Har börjat få riktigt ont i bröstvårtorna och har en konstig känsla i tjejmagen. Kanske bara en inbillning jag vet inte. Läkarna sa att jag kanske har missat ägglossningen med stickorna, men vi har ju haft samlag varannan kväll så vi borde inte ha missat den. Och jag har läst att ägglossningsstickorna kan missvisa om man har pco vilket jag har, de står på vissa förpackningar.

• MinDröm90

Jag kommer nog trycka på på torsdag när jag ringer att dom ska göra ett ul. Jag vill ju veta vad som händer.

• MinDröm90

I Malmö är dom försiktiga med att höja för mycket, för dom är rädda att där ska komma många ägg. Min blåsa blev 19,8mm dag 29. Så ibland tar de tid. Dag 20 va de 10mm. Innan dess hade jag två på 7mm som gick tillbaka.

• MinDröm90

Grattis. :) håller tummar och tår för dig. Själv ska jag till läkaren i morgon då jag har molande värk, haft lite blod/rosa flytningar. Men inget tecken på ägglossning på äl-stickorna. Så dom vill se vad som händer där inne. Är jätte nervös.

• MinDröm90

Läkaren såg att mitt ägg har släppt, har där varit mycket vätska o blåsan kan de spänna mycket i tjejmagen. Har förmodligen uvi oxå. Men nu är de bara att vänta och göra grav-test. Men har jag uvi ska jag be dom ta ett blodprov och se om jag är gravid innan dom ger mig medicin.

• MinDröm90

Nä, över hela nedre delen av magen. Är lite svullen oxå, de sa läkaren va normalt,hon sa till mig att ägget har försvunnit, hehe tyckte de lät konstigt o va nära på att skratta när hon sa de. Läkaren jag kom till i dag sa att jag måste ha missat äl med stickorna eller att dom inte ger rätt svar pga min pco. Hon förstod inte varför dom inte gav mig äl sprutan, o sa att blir jag inte gravid nu så ska jag få den nästa gång för att vara säker på att jag får äl o då vet vi ungefär när.

• MinDröm90

Jag har tagit provera, tror jag fick mens 6 eller 7 dagar efter avslutad kur. Just nu vill jag bara att min uvi ska gå över, fick antibiotika, fick säga till läkarna att vi försöker få barn o jag vet inte om jag kanske är gravid nu, så jag fick medicin som man kan äta när man är gravid, vill va på den säkra sidan.

• MinDröm90

Hej. I morse fick jag ett besked vi har väntat på över 3 år. Jag fick ett plus i dag. Ringde direkt min läkare, vi har bokat en tid för ul den 10 juni. :)

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?