MinDröm90 skrev 2014-04-24 22:03:42 följande:
Vi har till och med haft tankar på att ta en paus från detta, de tar jätte mycket på oss, vi har försökt i 3 år, vi har provar pergotime hsg och hss tror jag de heter, alltså både röntgen och spoling. Jag har haft läkare som har sagt att jag inte kommer fånarna utan IVF och jag har haft läkare som har sagt att jag borde fånarna utan hjälp.
Börjar bli ganska tröttsamt. Och många runt oss får barn och jag vet inte hur vi ska hålla hoppet uppe.
Jag hoppas så klart att de händer nått snart men vågar inte hoppas på allt förmycket, fånga blir lika ledsen varje gång mensen kommer. Vill ju ha ett mirakel nu.
Riktigt tråkigt att höra
Jag vet hur svårt det är att kämpa och försöka hålla modet uppe. Men det sista man har är hoppet, tycker absolut inte att ni ska ge upp om nånting ännu. Ge åtminstone Gonal-F en ärlig chans i några månader och se hur det går. Så tänker jag iaf. Tycker också det är ganska skönt att ha hittat denna tråd så man får ventilera lite.
Det var en kämpig dag för mig. Kom hem alldeles nyligen från vul. Mina två äggblåsor på 11 mm hade inte växt ett dugg så nu på sprutdag 15 får jag avbryta. Jag kommer och få börja med 75 var tredje dag nästa gång. Ska knapra provera för att få igång mensen. Tycker det är skittråkigt och jag hade verkligen satt mitt hopp i gonalen men min läkare sa att det kan ta två till tre omgångar tills man hittar dosen som är optimal för kroppen. Jag väljer och lyssna på henne då det får mig och må bättre.
Tråkigt också att min fertilitetsklinik har sommarstängt så tar det inte sig nästa månad så måste jag vänta till augusti innan det händer något, undrar om man kan be om pergotime under tiden :/
Finmamma: Håller tummarna för dig!