• MinDröm90

Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?

Hejsan, har varit hos läkaren i dag, efter både enkel o dubbel kur av pergotime ska jag nästa månad börja med gonal F tror jag sprutorna heter. Har stora förhoppningar med sprutorna. Fick ingen ägglossning av pergotime.

• MinDröm90

Okej, jag vet inte alls hur mycket eller hur många dagar jag ska ta än. De låter ju positivt. Jag fick en äggblåsa på 12 mm med pergotime, men sen ville den inte växa mer. Så ska snart börja på tabletter för att få igång en mens.

• MinDröm90

Jag har börjat på gonal F (sprutor) e på sprutdag 20 i dag. Ska tillbaka på tisdag o göra ultraljud, i torsdags hade de inte häng mycket jag hade två blåsor som va 7mm. Har ökat dosen 3 ggr.

• MinDröm90

Dom två ägg som va där innan som va 7mm hade gått tillbaka o vi va på ruta ett, men dom höjde dosen till 75 o jag ska tillbaka i morgon, är på sprutdag 24 i dag. Hoppas på resultat snart.

• MinDröm90

Vi har till och med haft tankar på att ta en paus från detta, de tar jätte mycket på oss, vi har försökt i 3 år, vi har provar pergotime hsg och hss tror jag de heter, alltså både röntgen och spoling. Jag har haft läkare som har sagt att jag inte kommer fånarna utan IVF och jag har haft läkare som har sagt att jag borde fånarna utan hjälp.

Börjar bli ganska tröttsamt. Och många runt oss får barn och jag vet inte hur vi ska hålla hoppet uppe.

Jag hoppas så klart att de händer nått snart men vågar inte hoppas på allt förmycket, fånga blir lika ledsen varje gång mensen kommer. Vill ju ha ett mirakel nu.

• MinDröm90

Okej, jag hade ett ägg på 10mmi dag. Ska fortsätta med 75 o nytt vul på tisdag. Jag har frågat mina läkare hur länge man kan spruta, o enligt dom kannan hålla på rätt länge.

• MinDröm90

Hej. :) i dag hade jag en äggblåsa på 19,8 mm. Så ska ha samlag varannan dag o ta ägglossningstester varje morgon.

• MinDröm90

Nä dom ville se om den ville lossa själv.dom sa att de va onödigt att ge mig mer sprutor när vi inte vet om den lossar själv. Hoppas hoppas. :)

Svar på tråden Någon som ska börja med Gonal-f i jan2014? Följas åt?