• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Tråkigt Zora!

Nya tag nästa omgång!

• Reflexen

Hej o välkomna till nykomlingarna!

Fjällsippa: hur gick det för dig? Har tempen hoppat upp? Försvann smärtan? Hoppas det bara var nåt tillfälligt. Själva ägglossningen kan ju ha uteblivit även om ÄL-test ger utslag, de mäter ju halten av hormon, inte själva äggets lossnande.

Venne: hoppas tempningen ska hjälpa er i jakten på ett plus! Jag tycker att jag lärt mig mycket på bara några månader, har mycket bättre koll på kroppen nu. Din kurva ser onekligen intressant ut har du tempat olika tider? Min temp ändras lite om jag sover längre eller kortare än vanligt. Jag tar ibland om tempen om jag inte tycker den verkar stämma, tror att jag ibland har termometern lite fel i munnen tex. Fortsätt du, så ser du vad som händer.

Mavidyz: jag justerar inte för olika tider, så vet inte hur man gör. Vaknar iofs ungefär samtidigt alla dagar ändå. Om någon temp verkar helt tokig så markerar jag den som felaktig/discard, för att slippa den i kurvan.

Vet inte hur du ska göra när du jobbar natt, har du kollat FAQ på ff:s hemsida?

Att tempa funkar superbra på mig! Hoppas alla ni också kommer att få lättolkade o enkla kurvor! Och fina plus inom kort

• Reflexen

Hej o välkomna till alla nya!

Fiiaaa: min tempsänkning kan komma både före o efter att mensen dragit igång, verkar vara lite olika för mig.

Fjällsippa: jag tror du kan ringa gyn när som helst, de vet ju om de vill ha in dig nån speciell tid i cykeln. Ibland är det ju lång väntetid också..

• Reflexen

Fiiaaa: Förstår att du tar en paus från FL eett tag, det kan bli lite mycket ibland.

Lycka till!! Hoppas att du inte behöver komma tillbaka till den här tråden med annat än plusbesked

• Reflexen

Hej Plopp!

Jag har en vanlig digital termometer, tror jag. Den har iofs två decimaler o behöver ganska lång tid på sig för att mäta (typ 45 s kanske, men det känns som en evighet )

FF rekommenderar ju en basaltermometer men jag tror din vanliga funkar. Jag misstänker att huvudsaken är att man anv samma hela tiden/cykeln så inte tempen diffar pga att man byter termometer.

• Reflexen

Jag tempar när jag vaknar. Det brukar diffa på nån timme hit å dit, men jag vaknar ofta mellan 05:30-07:00 både helg o veckodagar. Om jag får en temp som är högre/lägre än förväntat o jag vaknat annan tid än vanligt, så kryssar jag i discarded o slipper den i kurvan.

Använder notes-fältet rätt mycket för noteringar om sömn, molvärk o sånt. Tycker det är lättare än att kryssa i rutor överallt. Jag har gratisversionen, så kan tänka mig att det är lite annorlunda m betal-FF.

• Reflexen

Iskristall: det ligger längst ner på sidan när jag är inne i kalendern. Alltså klicka på datum, så skrolla ner förbi temp och tid.

Man kan ju bestämma själv vad man vill visa i kalendern/dagarna. Klicka på customize o välj de fält du vill ha. Jag har tex valt temp, tid, backache, ovulation pain o nåt mer. Vet dock inte om jag aktivt valt notesfältet eller om det fanns från början.

Säg till om det var för luddig förklaring!

• Reflexen

Plopp: jag tror det är bäst att tempa direkt bär du vaknar. Har roat mig med att tempa både när jag vaknat o lite senare när jag går upp (de få mornar jag har lite sovmorgon ) och det kan skilja ganska mycket, typ 0,15, på 0,5-1 timme. Då har jag legat kvar i sängen, småslumrat, kanske läst lite, men inte mer.

• Reflexen
    Iskristall skrev 2014-08-30 19:57:06 följande:

Reflexen: Jag hittade notes fältet. Men inte det där customize tror jag.

Det är en blå text precis nedanför notesfältet, bredvid save-knappen.
  • Reflexen

Stort grattis E88!!! Såg också det gröna

Vad roligt!

Håller tummarna för dig också Zora, ett plus i helgen vore ju inte tokigt!!

ÄL +5 här, tror jag, så lång tid innan jag ser nåt resultat den här perioden...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend