• Petto 83

Tempar/Fertility friend

Ztarduzt skrev 2015-01-13 21:52:54 följande:

Är det värt att tempa trots PCOS? Ska jag fortsätta och jämföra senare då jag fått hjälp?

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Det kan jag tycka. För du kan ju få ägglossning ändå el tror du/läkaren att du väldigt sällan får det? Däremot så kan kanske Äl-test vara en onödig kostnad då du har långa cykler. Har själv pco och tempar och tycker det funkar bra. Hoppas ni får bra hjälp och att det resulterar i ett fint plus :)
  • Petto 83
    Ztarduzt skrev 2015-01-13 23:16:38 följande:
    Har troligen äl ungefär 2ggr/år, så är ju definitivt svårt. Men ska tempa och kolla sekretet tydligt, är den biten jag får gå på helt enkelt :) vad får du för hjälp?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Okey, då förstår jag att det kan vara svårt. Men det brukar finnas stora chanser för graviditet vid pco el pcos som tur är. Dock är det ju aldrig kul att få veta att något är fel. Håller tummarna för er :)

Får ingen hjälp nu. Den yngsta är drygt året och vi försöker inte aktivt skaffa en till då han har en del sjukdomar som vi inte vet vad det beror på. Men nu verkar jag ha ägglossning varje månad sen mensen kom tillbaka så vi får väl se vad som händer.
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-17 10:02:25 följande:

Andra mensdagen och tempen är nere på lägre än den brukar dippa före äl. Så har jag aldrig haft innan..

Så tråkigt att mensen kom igen. Men hoppas det bara är någon tillfällig dipp. Själv har jag åt andra hållet, 36.5 och högre har jag fått 3 dagar i rad och brukar aldrig ligga högre än 36.25 innan äl. Har dock sovit betydligt mer dessa dagar än någonsin tidigare :) men det konstiga är att efter typ 5-15 min är tempen nere på normal...hmm
  • Petto 83

AnnC: fy så jobbigt att få veta att du har en sådan sjukdom. Skickar massa styrke kramar och hoppas du får bra hjälp på alla plan!

• Petto 83

Blev lite fundersam i går. Var då på ÄL+8 och upptäckte rosa flytningar vid toabesök och tappen var väldigt låg. Kan inte minnas att jag haft så tidigare. Brukar ni andra få det?

• Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-28 10:48:44 följande:
    Kanske en nidblödning?
    Aha, har aldrig haft det tidigare vad jag vet :) Men nån gång ska ju vara första.
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-02-02 09:12:14 följande:

Alltså jag blir tokig på mina dippar efter äl. Blir bara värre och värre smile4.gif

Förstår verkligen det. Kör du med progesteron nu? Ni har ju haft sån otur och borde verkligen få lyckas nu. Håller tummarna för er.
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-02-02 16:54:50 följande:

Använder progesteronkräm denna månaden för att spara på vaggisarna. Det är ju inte lika starkt så det verkar inte ge effekt. Åh jag vet inte. Läkarna går väl inte så mycket på temp. Vet inte hur mycket man ska gå efter tempen själv men det här har ju verkligen varit varje månad sen september.

Ska ju börja med fragminsprutor nu med pga antikropparna men man vill ju veta att allt annat funkar ok också annars tar man ju sprutorna i onödan ändå!

Okey! Ja, den är kanske inte lika "stark". Hoppas det hjälper med sprutorna och att det får bli ett plus som stannar.

Har själv BMI i dag och har haft menskänningar hela dagen men inget än... Tempen sjönk lite i dag men inte så lågt som vid mens. Ger det nån dag till innan jag testar.
  • Petto 83
    sweetheart80 skrev 2015-03-04 21:41:07 följande:

Möjligen en jätte korkad fråga men i så fall skyller jag på att jag är naturligt blond smile2.gif

Jag vet att ett positivt äl inte är samma sak som att ägget lossnar. Men om FF sätter ut äl har det lossnat då? Tänkte på om tempen visar på att det verkligen har vandrat??

Om jag fattat det rätt ( är inte blond haha ) Så är det så att när ägget släppt så stiger tempen. Så efter 3 dagar med högre Temp sätts äl-dagen ut :)
  • Petto 83

Alltså nu är jag smått förvirrad. För 3 dagar sedan fick jag typ spotting som krävde trosskydd. Det varade hela dagen men inte röd rosa utan mer brun (ursäkta detaljerna) var stensäker på mens då det brukar börja så. Men har inte haft tillstymmelse till mens el mer spottings efter det. Är på CD 34 och det är typ 2-3 dagar över normalt. Tog ett gravtesten i efterm. hade dock inte hållt mig mer än 2 tim men negativt blev det. Har aldrig haft det så här och då sonen har kaos med sömnen har jag inte kunnat tempa heller. Kan tillägga att jag har svag mens smärta sen ett par dagar tillbaka

• Petto 83
    eagle87 skrev 2015-08-22 14:46:58 följande:

Hej iskristall. Som jag berätta skulle jag på zonterapi, va där i torsdags. Hon sa ngt som gjort mig skit orolig. Vi prata om pcos O jag har regelbunden äl etc. Hon sa att anledningen till att de kan va så svårt O bli gravid trots egen äl är att pcos är en auto immun sjukdom så immunförsvaret attackerar embryot. Har typ googlat ihjäl mig:( har du nånsin hört lr läst Om de?

Jag har faktiskt hört talas om det men minns inte av vem el vart jag hört det. Vill också minnas att det även hör i hop med om man är sjuk ofta. Alltså om du är frisk typ jämt så kan det vara svårare att bli gravid. Stämmer lite på mig. Gjort IVF och inte några konstaterad "fel" bortsätt från pco liknande äggstockar. Vid båda återföreningarna var jag sjuk och lyckades båda gånger. Tillfällighet?! Vad vet jag :) Men fördelen med PCO är att man har väldigt goda chanser till graviditet med IVF. Håller tummarna för er
  • Petto 83
    TheRealMe skrev 2015-09-27 15:00:39 följande:

Bim+10 idag o det kom en blödning nu. Brun, röd! Mensen på g nu! Men idag fick jag en blinkande gubbe på äl-test! Är det någon som vet varför det blir så här?

Äl-test kan ge utslag för ev graviditet men även att mens är på G. Hoppas så klart att det är en graviditet i ditt fall.
  • Petto 83

Vi har gjort Ivf behandling.
    Såg att ni skrev om Blastcyst. Det är 6-dagars odlade embryon. Håller tummar och tår för er alla som kämpar för era plus.

• Petto 83

Läser att det är några i tråden som kämpar med missfall. Måste vara jättetufft för er. Har 2 i min bekantskapskrets som haft samma problem. För dom 2 handlade det om att dom var RH-negativ men inte deras respektive. Vilket gör att kroppen stöter ut fostret. Så jag vill bara tipsa om det i fall det skulle kunna hjälpa. Håller tummar och tår att ni slipper fler missfall

• Petto 83
    Skywalker skrev 2017-08-24 12:06:22 följande:
    Jag är rh negativ och min kille positiv men har aldrig hört att det ökar risken för tidiga missfall? Och kan man isf göra nåt åt det?
    Nu är jag inte säker på detta då jag bara fått det berättat för mig. Om jag minns rätt så ska man få någon spruta som heter nått på K. Tar man inte den så fortsätter kroppen stöta bort foster. Men som sagt, är inte hundra säker.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend