• Petto 83

Tempar/Fertility friend

Irlais skrev 2015-01-04 20:43:23 följande:

Har nu haft egg white flytningar sen igår, tempen konstant. Antar att äl kommer inom ett par dagar, det är väl det vanligaste att man har ew-flytningar 2-3 dar innan äl? Är det bäst att satsa på att ha sex varje dag tills ägglossning skett eller varannan?

Har hört från läkare att varannan dag "räcker" men sen om lusten finns så är det ju bara att köra på :) Det rådet fick vi när vi körde med pergo.
  • Petto 83

AnnC: om jag minns rätt så börjar man med progesteron samma dag som återföringenen vid IVF. Det är ju 2-3 dagar efter ägglossning så egentligen skulle du kunna börja nu för att hjälpa kroppen lite :)

• Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-08 09:18:00 följande:

Tempen gick iaf upp efter progesteronet, så här högt har jag inte haft alls mina senaste cykler som vart missfall. Måste varit det som varit problemet? Hoppas bara jag inte börjat för sent!! Känner mig gravid och är så rädd att jag börjat för sent och att det blir mf igen smile4.gif

Så bra att tempen gick upp i alla fall :) Har du testat progesteron förut? Vill inte vara negativ på nått sätt men jag fick väldigt mycket gravid symptom när jag tog det men hoppas att det är "äkta" känningar du har. Håller tummarna så för er
  • Petto 83

AnnC: låter ju väääldigt lovande, tror inte det är åldern haha Hoppas du får ett fint plus och att det verkligen får stanna :)

• Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-08 20:43:09 följande:
    Tack det hoppas jag med smile1.gif

Hur går det för dig??
    Blev en konstig månad den här gången. Mensen blev 3 dagar sen. Brukar vara ganska sparsam men nu har den varit rätt "klumpig" och tempen har inte velat sjunka så som den brukar och sen så har jag haft mycke smärta i ryggen. Så vet inte om det var ett tidigt missfall el om det bara var en sådan månad. Men eftersom våran minsting är mycket sjuk så känner vi egentligen inte någon stress utan att vi tar det som det kommer :)
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-08 21:38:51 följande:
    Har du tagit nåt grav test då?

Vad är minstingen sjuk i? du behöver inte svara om du inte vill
    Ne, jag gjorde inte det då blödningen kom.

Det vet vi inte. Han har epilepsi, sen motorisk utv, svag muskulatur i överkroppen, problem med maten och verkar få alla virusar som finns. Listan känns oändlig med hans problematik men han är så underbar och glad jämt :) Så vi väntar på nya undersökningar för att få veta vad allt kommer ifrån...
  • Petto 83

AnnC: såg också det programmet. Väldigt mycket känslor som kommer upp. Beklagar verkligen förlusten. Det jobbigaste man kan uppleva... Våran gosse är nu 1 år och 3 mån. Vi har hunnit med MR på hjärnan, ryggmärgsprov, ultraljud på hjärnan och en drös med massa prover men inte hittat nått avvikande. I april är det dax för MR på hjärnan och ryggraden, gruvsamt men samtidigt vill man veta. Och ovissheten gör en även lite osäker på om man ska skaffa en till liten. Vi vet ju inte vart det slutar men inte heller om det kan vara nått ärftligt.

• Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-09 06:10:22 följande:
    Förstår vad du menar, det är inte lätta beslut. Ibland är det inte "bara att skaffa barn".. Jag har 15% risk för samma hjärtfel men nästa graviditet blir mer övervakad. Nervöst så klart men försöker tänka på de 85%.

Kramar till er, hoppas allt går bra med lillkillen och att ni får besked i vår om vad det är!
    Tack för omtanken :)

Nä, ibland finns det lite andra faktorer att tänka på. Bra att försöka tänka på 85% chans för ett hjärtfriskt barn. Håller verkligen tummarna för er, skönt att veta att dom kommer att kolla den lille extra noga.

Hade med sista föreliggande moderkaka som ledde till snitt i v.35 så det är ökad risk om det skulle bli en ny graviditet. Känns lite skrämmande då jag blev sjukskriven och typ sängliggande i v.25 och det funkar ju inte om man har 2 små hemma. Men vi får se vad som händer och sker, men hjärtat längtar efter ett litet knyte <3
  • Petto 83
    AnnC skrev 2015-01-12 09:10:34 följande:

Supernegativt test idag! Men ingen ens än, säkert pga progesteronet? Äl+12 och innan mina mf var det denna dagen mensen kom. Dagen är Iofs inte slut. Frågan är om jag ska fortsätta med progesteronet eller ek? Har en kvar bara och behöver hämta ut nya isf men känns ju inte som nån idé?

För mig har mensen kommit trots progesteron men det är inte ovanligt att den blir sen. Har för mig att vid IVF fortsätter man med progesteron drygt en vecka efter beräknad mens.
  • Petto 83

En liten undring. Både i går och i dag har jag vaknat och tagit tempen sen efter att jag legat vaken en stund tempat igen och då har tempen sjunkit. Tempen brukar ju alltid stiga efter en stund. Kanske sovigt för varmt?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend