• Zora

Tempar/Fertility friend

Petto 83 skrev 2017-08-24 11:46:00 följande:

Läser att det är några i tråden som kämpar med missfall. Måste vara jättetufft för er. Har 2 i min bekantskapskrets som haft samma problem. För dom 2 handlade det om att dom var RH-negativ men inte deras respektive. Vilket gör att kroppen stöter ut fostret. Så jag vill bara tipsa om det i fall det skulle kunna hjälpa. Håller tummar och tår att ni slipper fler missfall

Vi är båda rh+ så för oss är inte det felet
  • Zora
    typ89 skrev 2017-08-31 15:21:29 följande:

Funderar på hur andras gravidkurvor sett ut, ganska orolig för min temp är så låg efter äl. Kan det tyda på att det kommer bli missfall? Tittar ofta i tråden och känns som många tyvärr fått mf och ma. Märkte ni nått på tempen?

Har du fått plus så sluta tempa. Det går inte att utläsa om det blir MF/MA. Båda mina MA har inte synts alls på tempen. Bifogar ena kurvan, när jag väl började blöda så var det ca 2 veckor sedan graviditeten hade avstannat. Är först efter graviditeten kommit ut som tempen börjat sjunka för min del.

• Zora

Lite hjälp då..

Har efter MA:t tempat och även testat med Äl tester och grav. tester. För ungefär 1 v sedan hade jag ganska tydligt svagt positivt på grav testerna och ganska starkt på Äl testerna. Det var ju såklart rester från graviditeten. Nu tycker jag ju att gravtestet är negativt (det nedre är från idag) men Äl testerna blir jag inte klok på!!

Har haft hyfsat svaga Äl test fram till igår eftermiddag. På morgonen igår var det definitivt negativt, som ni ser, men på em skulle ju jag tolka det som positivt. Det konstiga är att cb digital visade tom cirkel och väldigt svagt på stickan och dom brukar nästan visa pos snabbare än testlagret tycker jag.

Imorse fick jag fortsatt, vad jag tycker, pos på Äl testet, men cb visar fortfarande tom ring och är svagt på stickan. Det borde varit pos på den också nu.

Hade Äl smärtor igår kväll och Äl sekret men tycker fortfarande att jag har Äl känningar så är jätteosäker om Äl redan varit (rekordsnabb LH stegring och Äl i såfall) eller om nåt av testerna visar fel?

Tempen steg dessutom imorse. Kan bero på dålig sömn, men fick 3 h sammanhängande innan tempning. Dålig sömn har jag dessutom haft flera nätter nu och det har inte påverkat, trots att jag bara sovit kanske 1h från jag vaknade till jag tempade.

Hur tolkar ni det här? Jag känner mig förvirrad. Å ena sidan tror jag på Äl natten som var, men det känns konstigt med så snabb Äl. Å andra sidan tror jag att Äl inte varit, men varför steg då tempen?

Bild på testerna i det här inlägget och grafen i nästa.

• Zora
    Zora skrev 2017-09-05 08:11:36 följande:

Lite hjälp då..

Har efter MA:t tempat och även testat med Äl tester och grav. tester. För ungefär 1 v sedan hade jag ganska tydligt svagt positivt på grav testerna och ganska starkt på Äl testerna. Det var ju såklart rester från graviditeten. Nu tycker jag ju att gravtestet är negativt (det nedre är från idag) men Äl testerna blir jag inte klok på!!

Har haft hyfsat svaga Äl test fram till igår eftermiddag. På morgonen igår var det definitivt negativt, som ni ser, men på em skulle ju jag tolka det som positivt. Det konstiga är att cb digital visade tom cirkel och väldigt svagt på stickan och dom brukar nästan visa pos snabbare än testlagret tycker jag.

Imorse fick jag fortsatt, vad jag tycker, pos på Äl testet, men cb visar fortfarande tom ring och är svagt på stickan. Det borde varit pos på den också nu.

Hade Äl smärtor igår kväll och Äl sekret men tycker fortfarande att jag har Äl känningar så är jätteosäker om Äl redan varit (rekordsnabb LH stegring och Äl i såfall) eller om nåt av testerna visar fel?

Tempen steg dessutom imorse. Kan bero på dålig sömn, men fick 3 h sammanhängande innan tempning. Dålig sömn har jag dessutom haft flera nätter nu och det har inte påverkat, trots att jag bara sovit kanske 1h från jag vaknade till jag tempade.

Hur tolkar ni det här? Jag känner mig förvirrad. Å ena sidan tror jag på Äl natten som var, men det känns konstigt med så snabb Äl. Å andra sidan tror jag att Äl inte varit, men varför steg då tempen?

Bild på testerna i det här inlägget och grafen i nästa.

Här är grafen

• Zora

Kan nog svara själv att Äl inte varit än, för nu börjar jag få riktigt ont! Äl borde dyka upp under kvällen/natten eller iallafall senast imorgon kväll. Konstigt bara att cb digital inte visar glad gubbe

• Zora

Alltså.. så skumt? Tog Äl test nyss igen och hade iof bara hållit mig en timme. Men det är ju helt klart svagare än tidigare och cb visar också negativt.

Lägger med en bild där alla testerna är med + en bild på testet från 4/9 Em, när det är nytaget. Måste ju varit positivt då och att jag har Äl nu, eller nyss eller jättestrax?? Men hur kommer det sig att cb digital visat neg hela tiden?? Fattar ingenting.

• Zora
    Milou3 skrev 2017-09-05 16:54:50 följande:
    Jag vet inte hur det är med äl efter mf när missfallet kommer runt V.10-11 ( det var väl då du fick mf?) kanske tar det lite tid innan kroppen är i balans igen?

Hoppas din äl är på g snart så ni kan försöka igen!

Men håller med, jäkligt märkligt med CB digital.
    Ja, missfallet var i v.11, men dött sedan v.7. Jo det kan ju ta tid såklart, men tänker eftersom grav testerna är negativa och Äl testet 4/9 måste ju vara positivt? Bara cb digital som inte slår om.. har aldrig varit med om det.

Nu har jag iallafall vansinnigt ont i magen, som jag brukar ha vid Äl fast värre... så det borde ju vara Äl nu tycker jag. Hmmm.. vi får väl se
  • Zora
    Mimipig skrev 2017-09-05 23:49:05 följande:

Jag tycker verkligen att du fått rejält utslag på ÄL-stickorna ovh bör förvänta ÄL inom kort. Skit i vad apparaten säger. Ligg varannan dag och fortsätt kolla tempen. Själv stökar mina hormoner fortfarande efter aborten. Förväntade mig ÄL - fick en mens till, andra utan ÄL sen aborten. Är så gruvligt besviken.

Men åååååh, vad trist!! :( Förstår att du är besviken.

Jo det var nog Äl för nu har tempen stigit. Fortsätter den vara hög kommer Äl sättas till måndagen, men jag är säker på att den var på tisdagen.

• Zora

Nu är iallafall testerna helt blanka! Så OM det skulle blivit något nu så borde jag ju kunna vara säker på att det inte ger utslag på den gamla graviditeten.

Äl sattes till 4:e men hag är rätt säker på att det var 5:e. Har ingen betydelse om jag inaktiverar tempen en 5:e

• Zora
    lilaemma skrev 2017-10-02 06:28:19 följande:

Nu är jag glad! Ska inte tempa mer och inte testa igen förrän om en vecka! :D

Grattis! :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend