• Zora

Tempar/Fertility friend

FrökenE1985 skrev 2017-07-01 09:14:34 följande:

Äntligen sköt tempen iväg uppåt lite mer. Kände mig alldeles yr och illamående när gjorde kaffe nyss och det håller i sig. Tror ju inte att det är gravsymtom då det bara är äl+4 utan bara min kropp som reagerar på progesteronet. Är väldigt hormonkänslig över lag.

Ja vi ligger ju rätt lika, jag är på Äl +5.

• Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-02 09:07:35 följande:

Uppdaterar med dagens graf. Äl +5 nu.

Tänk att väntan efter Äl alltid är så lång!!!

Själv hoppade min temp ett stort steg upp idag, men jag tror nog att det kanske inte stämmer. Har nämligen sovit som en kratta inatt.. morgondagens temp får utvisa om den här ska inaktiveras eller om den verkar hyfsat ok ändå.

• Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-02 09:37:50 följande:
    Den här tiden är verkligen låååång. Känns alltid som att tiden står still mellan äl och bim, men denna gång känns snarare som att tiden går baklänges också.

Jag är fortfarande fascinerad av att min temp följer din i mönstret. Håller verkligen tummarna för oss alla nu!
    Ja det är väldigt fascinerande! Om din gör ett lika hopp som min imorgon blir jag nästan rädd :p Iof är ju min temp osäker idag, så den kanske borde inaktiveras. Vi får se
  • Zora

Måste bara berätta också att NC flyttade min Äl till onsdag nu!!!!! Det måste ju bara vara tokfel! Antar att det beror dels på min höga temp idag och dels att jag haft ganska höga temperaturer innan Äl (pga MA antar jag. Brukar ligga på en jämn lägre nivå). Lite intressant att jämföra de olika apparna.

Det jag tror mig kommit fram till hittills är att NC är bättre på att peka ut Äl i förskott, men sämre än FF på att sätta Äl på rätt dag när Äl väl är över. För att komma fram till det har jag bara gått på min egen känsla av när Äl verkligen inträffade. Kan ju vara så att jag har fel och att NC har helt rätt. Men i det här fallet är det fel. Innan idag sa NC tisdag och visst, möjligt men inte troligt. Mer troligt med måndag! Men som sagt, svårt att veta eftersom man inte kan titta in i kroppen och få det bekräftat :p

• Zora
    oONinniOo skrev 2017-07-02 09:59:50 följande:

Häftigt att båda era kurvor ser nästan likadana ut. Hoppas på plus för er båda.

Jag är bara på dag 7 än så länge och det är väl inte mycket till kurva än egentligen. Men ser det som ett bra tecken på att den börjar bli längre, som jag egentligen brukar ha. Men senaste cyklerna har den legat på 36.5 ungefär innan ÄL, antagligen pga de tidiga missfallen. Nu kanske det "rensat" ut ordentligt. För i mina vanliga cykler brukar jag ligga på 36.2-36.3 innan ÄL.

Skönt att tempen verkar bete sig mer normalt!
  • Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-02 10:16:57 följande:
    Nu hoppas vi på ordentliga plus. Min temp har ju varit väldigt hoppig innan äl, troligen pga att jag hade ytterligare en kemisk grav, men nu verkar den klättra uppåt målmedvetet men med några "vilopauser" emellan.

Nu ska det bli plus som stannar. För oss alla!!!
    Håller med! Plus till alla i juli!!!!
  • Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-02 11:49:02 följande:

Som man funderar och analyserar trots att jag bara är på äl+5. Känner mig trots det ganska avslappnad nu när tempen klättrat uppåt. Tror inte för ett ögonblick att det kommer lyckas denna gång heller även om man såklart hoppas. Skulle dock inte bli förvånad om det blir ytterligare en kemisk grav.

Hur gör ni? Hoppar ni in i någon bim-tråd denna gång?

Jag har hållt mig borta från dom hittills denna gång då "avundsjukan" blir så påtaglig när man ser folk som lyckas på 1-3 försöken samtidigt som man såklart unnar dem lyckan. Eller avundsjukan... man känner sig snarare misslyckad som kvinna. På ett sätt vill jag gå med i en bim-tråd då det kan vara lite spännande, samtidigt är frågan om man orkar... i-lands problem delux! Haha

Jag går aldrig med i BIM trådar, men däremot kan det hända att jag följer dom och bara läser. Har inget behov av att älta symptom i massa olika trådar, räcker med typ 1-2 ;)
  • Zora
    FrökenE1985 skrev 2017-07-02 15:39:20 följande:
    Det är himla sant. Efter 13 försök där det inte blev nått så är det här med symtom helt onödigt. Det är helt enkelt meningslöst då progesteronet och östrogenet ger i stort sätt samma symtom vare sig mensen kommer eller inte. Och jag har ju er. Mycket mer intressant att tolka tempgrafer.
    Precis! När man försökt länge är det liksom inte riktigt samma sak att hänga i BIM trådarna tycker jag. När vi började försöka var jag dock med och tyckte det var kul så förstår om man vill vara med. Nu har vi ju försökt.. hmm 14 månader blir det visst.. med ett MA på vägen.
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-02 22:03:45 följande:

Själv har jag inte orkat tempa den här månaden.. dock känner jag av lite i livmodern nu under em/kväll kanske ägglossning? Men jag är så osugen på sex Rynkar på näsan hade dock sex igår, får se om man blir lite sugen sen annars så får man hoppas att en gång räcker. 
    Hur gör ni vid ägglossning och inte känner er så sugna på sex? De senaste två månaderna har jag vart super kåt vid ägglossning..

Jag är nog nästan alltid extra sugen vid Äl, så brukar inte vara ett problem.
  • Zora
    PuLoha skrev 2017-07-02 22:06:22 följande:
    När hade du ditt MA? tycker du att din kropp är som vanligt igen?
    Själv skrapades jag den 25/11 och tycker min kropp fortfarande inte är som den brukade vara Obestämd
    Jag gick mitt MA i början av juni, så ungefär en månad sedan. Upptäcktes i v 8 och hade avstannat i v 5-6, så det var ju ett tidigt MA. Jag behövde inte skrapas och cytotec behövdes inte heller, allt har (vad jag vet) kommit ut av sig själv.

Jag tycker nog att min kropp är som vanligt iom att jag har haft Äl nu. Men det vet jag ju egentligen inte eftersom det är så nyss MA var. Jag har ju inte fått mensen än och vad vet jag hur kroppen beter sig efter det.. den kanske blir helknäpp! Men just nu verkar det normalt iallafall.

Jobbigt att du fortfarande tycker att du är ur balans. Hur yttrar sig det?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend