Inlägg från: Eleonoratösen |Visa alla inlägg
  • Eleonoratösen

Tempar/Fertility friend

Hallå! ÄL +8 enligt FF. Är på dag 29 och tempen har inte droppat än. Har säkert med progestronkrämen att göra. Spännande dock. Nästa månad kan jag inte ta krämen då det ska lämnas hormonprover CD23. Men jag hoppas lite denna månad

Dock håller sig temperaturen väldigt jämn och borde väl fortsätta uppåt?!

• Eleonoratösen

Åh nu är jag lite lite nervös! CD 31, längsta cykel jag haft. ÄL +10 enligt FF. Inga direkta spottings. Svagt svagt rosa men det är knappt synbart och konstiga flytningar.

Kan ju vara progestronkrämen men alltså.... nervigt mer än de andra månaderna. Då har jag ju haft så mycket spotting så man liksom "insett" att det nog inte blir något. Maken säger att jag brukar vara mer pms-ig men inte nu så krämen kan nog känns mig vara något som jag kan använda mig av desto mer.

Dock sjönk temperaturen något i morse, men tog tempen en timme Senare då vi fick sovmorgon. Men ovan linjen i alla fall. Enligt appen mens imorgon.

• Eleonoratösen
    Mimipig skrev 2018-01-05 14:38:12 följande:

Jag är på ÄL+10 idag. Så löjligt förväntansfull den här gången! Brösten är som två svullna meloner. Det har bara hänt de två ggr jag varit gravid. Men visst, kroppen kanske spelar mig ett spratt. I övrigt har jag inga nya symptom - förutom att jag fryser hela tiden. Är det ens ett tecken?

Hur känns det idag?
  • Eleonoratösen
    Mimipig skrev 2018-01-07 18:57:19 följande:
    Jag tog ett cb testa tidigt - som visade ett svagt streck!!! Fick även svagt streck på en vanlig testlagrets gravidsticka. BIM är på tisdag. Må det gå väl den här gången!
    Åh vad roligt! Grattis
  • Eleonoratösen

Så ledsen idag. Nu kommer det rosa, så mensen är väl på ingång. Tempen har inte sjunkit men gravid lär jag inte vara. Kändes så igår så nu känns det riktigt ledsamt. Blir att lämna hormonprover så man se om är något som kan göras.

• Eleonoratösen
    Belinday skrev 2018-01-08 18:47:34 följande:

Tyckte jag såg att du plussat i en annan tråd idag ? Eller jag jag blandat ihop dig med nån annan ?

Mådde så illa så av någon envis känsla tog jag ett test. Och svagt svagt puss är det. Men har fortfarande rosa spottings. Vet inte om det är så kallas kemisk graviditet eller vad man kallar det. Så tänker bara ha tålamod och vänta. Fast på något mer positivt humör.

Inte vågat berätta för maken än. Men mått illa hela kvällen.
  • Eleonoratösen
    Belinday skrev 2018-01-08 21:10:19 följande:

Jag håller mina tummar att de går bra ! :) illamåendet är ju ett bra tecken ! Hoppas hoppas !

Tack! Tog ett test imorse men lika svagt men idag tog tempen ett skutt uppåt så måtte det gå åt rätt håll. Visade maken som ansåg att han inte såg något streck. Ska försöka hålla mig till torsdag fredag innan nästa test...
  • Eleonoratösen
    Mimipig skrev 2018-01-09 08:02:23 följande:

Så idag på BIM bekräftade ett digitalt också. 15 månader av försök, varav en avbruten graviditet pga trisomi. Ååååh, må det gå väl den här gången. Och må det smitta er andra i gruppen!

Åh Grattis! Så roligt!
  • Eleonoratösen
    Hellan skrev 2018-01-09 20:44:54 följande:

BIM i söndags, tempen fortsatt hög och inga Spotings. Gäspar mig genom dagarna, känner mig varm och lite ömma bröst. Börjar hoppas på ett +, men har inte vågar testa ännu, kanske torsdag morgon då börjar jag jobba sent annars blir det fredag EM eller lördag morgon. Får se hur tempen beter sig och hur länge jag kan vänta.

Spännande! Så du känner dig varm. Jag har känt mig rysligt varm idag. Funderat på om jag håller på att få feber, så intressant...  Man funderar ju allt på vilka symtom man har som skulle kunna vara gravidrelaterade
  • Eleonoratösen

Hej! Detta ser väl ganska lovande ut? Är väldigt svagt strevk. Maken tror att det är spökstreck men det känns starkare än måndagens (överst och så klart torkat nu men)

Trodde inte temperatieen skulle öka mer, men så här såg det ut imorse...

• Eleonoratösen

Tack alla!

Jag har fortfarande svaga rosa/bruna flytningar men det är ju bara att avvakta. Har haft blödningar i alla mina graviditeter men mer runt vecka 6-8. Men jag tänker vara glad idag!

• Eleonoratösen
    Mimipig skrev 2018-01-10 17:00:14 följande:

Det ser så lovande ut! När är/var BIM? Det där ÄR ett positivt gravtest. Det får du lov att vara glad över!

BIM enligt FF var i måndags. Den la på några dagar på cykeln i och med att ÄL var så sen. Men ÄL+13 så det är väl däromkring man brukar har BIM. När hade du BIM?
  • Eleonoratösen
    Hellan skrev 2018-01-11 08:17:09 följande:

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!!

Grattis! Så härligt! Fint plus och 2-3 veckor!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend