• Vikkan333

Tempar/Fertility friend

Mer molvärk, kollar trosorna stup i kvarten...

• Vikkan333

Tempen steg tillbaka idag +0.1 (sovit m stängd mun). Äl +14 idag testar på tors/fre om den ff är hög då. Molar ganska mkt i magen idag, hoppas det är ngt positivt...

Hur känner du dig Reflexen?

• Vikkan333
    Murrmys skrev 2014-06-04 22:26:49 följande:
    Hänger på här! Tempade när jag blev gravid med sonen för 5 år sen och nu är det dags igen! Första försöket denna månad blev inget vidare, mens nu så sen kör vi :)

Var tempat ni? Jag kör vaginalt, men hur gör jag när jag har mens? Kommer inte ihåg från förra gången :)
    Hej och välkommen!
    Oj det var en superbra fråga och jag har ingen aning... Kanske står på FF hemsida?

Jag tempade också för 5 år sedan... kanske vi stötte på varandra då. När hade du BF med honom?
  • Vikkan333
    Murrmys skrev 2014-06-05 05:55:21 följande:
    Jag hade bf 3/2-10 men han kom 20/2-10 ;)

Vet att ÄL då var 14:e maj och det hade kunnat bli en vecka tidigare men då blev det inget, få se om det blir en marsbebis istället :)

Du då? När är ditt barn fött? Var ligger du i cykeln nu? :)

Jag måste vara helt snurrig, hehe, min pojk är ju född typ 5 år sedan och då tempade jag ju inte. =)

Har två pojkar -06 och -08, är på äl +15 idag och testar kanske ikväll. Vill ju att maken ska få vara med och just nu sover han.
    Här molar det på i magen så jag känner mig relativt säker på att det tagit sig men innan senaste pojken vart till var jag också säker och det visade sig vara fel, så jag vet inte hur mkt jag kan lita på mig själv. Skulle hellre se att tempen dippade än att få ett minus. :_D

• Vikkan333

Gör du det från datorn väljer du "ladda upp bild" här nedanför. Om du är i telefonen och har appen "familjeliv ny" finns det en kamera efter att man tryckt på skriva inlägg som man kan gå genom för att ladda upp.
    JAAAA vi vill se bild! =)

Testar kanske ikväll när maken kommit hem och jag har hållt mig ett tag... känner mig nervös, skulle ju kunna bli så besviken.

• Vikkan333

Kvällen slutade i besvikelse, neg test. Ja det är ju inte första gången hjärnan och kroppen lurar mig. Ska ta ett till test imorgon om inte tempen sjunkit, då kommer kanske mensen igång. Men jag är inte så nedslagen är ju roligt att försöka och då kan jag ju jämföra mot tidigare kurva. :)

Hur går det med bilden Reflexen?

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-06-06 00:26:54 följande:
    Vad tråkigt, Vikkan! Hoppas på sent plus eller nästa månad!
    Får pula m bilden en annan dag, nu är det sovdags. Blir väl lite bökigt, är alltid inne via mobilens webbläsare.
    Ja, hoppas mensen kommer idag för då är iaf lutealfasen som för 5 år sedan. Det är ju bara första försöket så jag känner mig inte nedslagen, bara besviken att jag kunde lura mig själv så pass mycket. Mkt kan jag ju skylla min nya på förändrad arbetssituation, svårt att sova och vaknar mitt i natten, trött, extra kissnödig för jag somnar tidigare, illamående pga magkatarren och molvärken brukar säkert alltid vara där men nu TÄNKER jag på den.
    Nä nog tjatat om det där, nu blir det nya tag och mindre häng på FL.

Ja gör det, men innan jag plussar vill jag se den
    ps. tror det är svårt från webläsaren i telefonen, skaffa appen. =) 

• Vikkan333
    HallåKatten skrev 2014-06-10 07:05:17 följande:

Hej igen tjejer!

Tänkte meddela att jag äntligen plussat! Och här ser ni min kurva:) Jag är så glad att jag började tempa mig. Tror det skulle ha tagit mycket längre för oss att pricka in rätt då jag har så oregelbunden cykel.

Grattis ni andra som plussat och lycka till ni som söker ert pluss!
    Grattis! :)
  • Vikkan333
    Murrmys skrev 2014-06-12 05:50:20 följande:

CD 9 idag, nu närmar det sig ÄL skulle jag tro...hade äggviteflytningar igår, få se hur länge de håller i sig! Tempen nere på 36.2 idag. Hur stor ökning måste det bli för att ff ska identifiera ÄL? Nån som har koll? Har för mig ca 0.5 grads ökning?

Grattis!! Vill åxå ;)

Har för mig att jag läst 0,2 på ff.
  • Vikkan333

Fråga om ägglossningstest... Om det var knappt synligt test i förrgår och igår nästan lika starkt som kontrollstrecket och idag nästan inte synligt. Skulle ni ha tolkat det som äl igår?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend