• Iskristall

Tempar/Fertility friend

pugsnotdrugs skrev 2015-09-06 17:56:15 följande:

Är det någon av er som känner att er relation tärs av att inte veta om ni kommer bli gravida eller inte? Om jag inte kan bli med barn så vet jag inte vad som kommer hända med vår relation, hur hittar man en mening med livet då?

Adoption kanske? Jag vet det är svårt, men jag tror man finner en mening med livet ändå. Jag tror att jag och min sambo skulle fortsätta ha det bra även utan barn. Min sambo har barn sen tidigare, så det är mest jag som har press på mig själv att vi måste ha barn tillsammans. Nånstans har jag förlikat mig med att det kanske inte kommer bli barn för mig. Men än har vi inte försökt allt så hoppet finns ändå kvar att det ska lyckas.

Jag hoppas och håller tummarna för alla tjejer här i tråden att vi kommer lyckas tillslut!
  • Iskristall
    pugsnotdrugs skrev 2015-09-06 21:42:19 följande:

Jag är också 28 men känner att tiden bara rinner iväg:/Ingen av oss har barn sedan tidigare, min sambo är inte öppen för adoption eller donator eller liknande. Ivf kan han tänka sig dock. Får se hur framtiden blir:)

Tjejer, jag är 38, så nog har ni tid på er. Vi kommer starta ivf till vintern. Funkar inte det, ja då blir det nog inga barn. För jag tror inte att jag kommer kunna lägga ner tiden eller ork på att försöka få adoptera.
  • Iskristall

Allex: Jag måste också säga att det ser ut som du kan ha haft äl cd16 som det ser ut nu på tempen. Undrar som Loppan84 om du tagit äl-test och vad sa de?

• Iskristall
    Symetrical skrev 2015-09-09 09:52:03 följande:

Har för mig att allex fick positivt äl-test på kvällen på cd 14 (rätta mig om jag har fel, raring!) så jag tror att hennes äl skedde cd 15, jag.

Aha! Svårt när man inte ser äl-testen i kurvan. Jag brukar kunna få äl 48h efter positivt äl-test, så ser det inte som en omöjlighet att hon haft äl cd16 ändå Dessa spekulationer haha

Själv närmar jag mig äl som vi inte kommer försöka på! Jag får tvinga mig själv till att inte ta äl-test (helt onödigt när man inte behöver ha sån koll). Igår kunde jag inte låta bli och hittade massor med äl-sekret...suck, varför kunde jag inte låta bli att leta haha
  • Iskristall
    pugsnotdrugs skrev 2015-09-14 08:24:41 följande:

Tänkte bara komma in o visa upp mig. Går o väntar på äl. Dag 33 nu... Har iaf ställt oss i kö för fertilitetsutredning nu. Någon som har koll på ungefärliga väntetider?

Beror nog på vart du bor och vart du väljer att gå. Jag valde privat alternativ i stockholm för fertilitetsutredningen och då fick jag vänta 3 månader på tid. Men sen gick själva utredningen fort. Väntan på landstingsförsök till ivf är visst i stockholm 6-9 månader om man inte använder sig av vårdgarantin.

Vart bor du?
  • Iskristall
    SecretlyMe skrev 2015-09-23 15:40:51 följande:

Tempen har redan börjat bli låg. Äl+10 och jag känner plötsligt oro över progesteron. Den här grafen är långt ifrån vad jag tidigare haft, en mer hopigare kurva mellan 36.9 och 37.2 har varit min standard. Jag vågar inte tro att denna kurva skulle betyda något särskilt, men gud så ledsen jag varit de senaste tre dagarna. Känt mig hängig och deppig. Förmodligen pga utredningen som tar mycket kraft ur mig och att jag inte har någon alls i min närhet att vända mig till och prata med. Dessutom snackar mina syskon ihop sig och tycker inte att jag ska skaffa barn. Ja, suck..

Men, varför tycker de inte att du ska skaffa barn?

Tycker inte du ska deppa ihop för kurvan heller, allt kan hända och den ser väl bra ut
  • Iskristall
    SecretlyMe skrev 2015-09-23 19:00:27 följande:

De har mycket åsikter kring mig och min livssituation och leker gärna besserwissrar, tyvärr..

Deppar över kurvan gör jag inte riktigt, det är mer en oro över att den ändå är så låg jämfört med andra månader. Tex denna:

Aha jag förstår! Försök att inte ta åt dig.

På FF säger de ju att man inte ska stirra på temperaturerna utan mönstret på kurvan. Och då ser ju kurvan bra ut. Men jag vet att det är svårt. Jag är likadan, man analyserar allt som går att analysera
  • Iskristall
    201405 skrev 2015-09-24 15:57:10 följande:

Det vanliga testet var ju ganska starkt.. :/

Kan lägga till att det var morgunurin, hade inte kissat på 6 h och inte druckit.

Testade du igår eller i förrgår med äl-test? Antingen kan du redan ha missat ett positivt test. Stegringen kommer ju före själva äl. Eller så väntar du fortfarande på äl? Fortsätt att testa! Och ha sex! Inte att förglömma! Lycka till!
  • Iskristall
    201405 skrev 2015-09-25 15:18:14 följande:

Men alltså! Kommer jag inte ha äl denna månaden eller funkar inte cb?! :(

Stickorna ser inte positiva ut heller. Men jag har haft erfarenhet av att stickorna inte varit skolboks exempels positiva, men har alltid fått glad gubbe på clearblues test. Jag tycker du ska försöka ha is i magen och fortsättatesta för äl. Jag tror att den kommer, kanske bara blir lite senare än vad du först trodde! Det är vad jag tror!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend