• saijda

Tempar/Fertility friend

Erla skrev 2018-10-08 12:13:39 följande:

Beklagar dina upplevelser också :/

Tack verkligen! Uppskattar det <3

Hur går det för dig då? Har kanske frågat det redan, förlåt isf!
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 12:27:40 följande:

Jag går in i vecka 17 på onsdag, med andra barnet. En oplanerad graviditet som liksom tog oss på sängen kan man väl säga.

Åh mys!! Hehe så kan det gå ibland ;) hur mår du?
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 13:38:33 följande:

Ja :P men det var verkligen inget vi trodde var möjligt då det tog oss 2,5 år att få till första barnet.

Jag mår okej nu, har mått pyton fram till vecka 16 började. Foglossning kommer jag nog ha mycket besvär av senare då jag har riktigt ont vissa dagar. Annars är det bra :)

Hoppas du slipper illamående och andra krämpor. Är det ett första barn ni försöker få till?

Åh vilken underbar överraskning det måste ha varit ändå! usch då det låter inte roligt, skönt att det är bra förutom det :)

Hoppas jag med, men hade lite av det förra gången jag plussade, men vem vet man kanske inte får det igen :0 ja det är första barnet vi försöker få till <3
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 14:19:00 följande:

Haha :) jo, fast för mig har det nog fått sjunka in. Hade inte hunnit längta efter syskon då första fortfarande är ganska liten och kräver massor. Sambon däremot blev jätteglad och det är tack vare honom som vi behöll.

Ja, det kan ju bli olika :) förra gången mådde jag inte lika illa och inte lika länge. Å andra sidan lugnar ju symptomen oron man kan känna, särskilt med första barnet :)

Aha jag förstår. Hur gammal är er första? Ibland kan det räcka, eller jag tycker så i alla fall :)

Jag har gärna alla symtomen samtidigt så länge jag slipper gå igenom ett missfall igen :( :0 hoppas det är min tur nu att få ett litet pyre <3
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 14:28:00 följande:

Första är 14 månader och kommer vara ca 19 när syskonet kommer. Jag hade önskat minst två år emellan dem.

Ja jag förstår det. I vilken vecka skedde missfallet sist?

Aha det blir tätt då, jag förstår dig. :) mm kanske låter löjligt och dumt men så känner jag efter all längtan :/ Vecka 6+4 om jag kommer ihåg det rätt
  • saijda

När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :

• saijda
    Erla skrev 2018-10-08 20:10:35 följande:

Jag har haft blödningar kring mens i alla mina graviditeter. Brunt, rosa och rött. Det är bara i de jag blött rent blod som jag fått missfall i. Håller tummarna för att det bara är en vanlig rest som kan komma tidigt i graviditeten.

Det var super lite och som torrt(?) brunt blod. Det försvann lika fort som det dök upp. Fick panik för tänkte missfall direkt :(

Vad menas med vanlig rest? Och är det vanligt? :$
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 22:10:18 följande:

Det är jättevanligt med mindre, bruna blödningar i början av graviditeten. Tror det var typ 40% som upplever någon slags blödning under graviditeten och många får blödning just runt den tiden då mensen skulle ha dykt upp.

Okej då får jag hoppas att allt är bra och jag inte behöver oroa mig. Är så rädd att det ska bli värre :(
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-09 07:28:59 följande:

Om du fortsätter att oroa dig tycket jag att du ska boka ett tidigt vul. I vecka 8 kan man ju se om allt är som det ska :) det är några veckor dit, men du har i alla fall något att se fram emot.

Ah får göra det i såna fall. Men molvärken, illamående och halsbränna har dykt upp. Brösten är fortsatt ömma. Så får hoppas på det bästa. Ja exakt lång tid bara men men :)

Ska jag avvakta med att ta ett digitalt test eller vad tycker du?
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-09 08:03:24 följande:

Oj, illamående så tidigt! Lider med dig! Halsbränna hade jag varenda dag från vecka 22 ungefär, sist :/ det sög!

Jag skulle ha tagit ett, men det är mest för att jag hade velat veta om graviditeten går som den ska så jag slipper vänta på att saker vara ska hända typ :P låter lite dystert, men sån är jag.

Illamåendet kan dykt upp pga halsbrännan. Tack! Nämen usch vad jobbigt det måste ha varit :/

Jag känner samma samtidigt som jag inte vill ha falska förhoppningar. Därför jag funderar på att avvakta med att ta ett test tills jag märker av vad som händer :0
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-09 08:59:35 följande:

Ja, det var inte skoj, men det hjälpte att veta att jag inte skulle må sådär för alltid :P

Gör det som känns bäst för dig :)

Jo det förstår jag ;) mm jag får se hur jag ska göra. Läste detta i en tråd:

- Dock är det inte ovanligt att en graviditet börjar just så här när livmodern börjar växa och "pressar" ut gamla blodrester ur livmodern. Mensvärken är då ett tecken på en växande livmoder.

Vad tror du om det?
  • saijda

Nu kom det igen brunt blod på pappret efter jag har varit på toa. Och testet imorse visade -. Så skumt, vet inte vad jag ska tro :( någon som känner igen sig?

• saijda
    Erla skrev 2018-10-09 10:47:10 följande:

Fick sådär förresten i mitt tidiga mf. Fick svaga plus i ett par dagar och sedan började jag blöda typ 4 dagar efter BIM och efter det bara forsade det.

Erla skrev 2018-10-09 10:45:15 följande:

Det låter vettigt. Jag har som sagt blött i alla mina graviditeter, så för min del är det en normal grej. Mensvärk känner jag av mer i denna graviditeten än vad jag gjort i tidigare.

Angående att du fick negativt test i m8rse skulle jag nog tolka som att de andra svaga testen varit spök, eller att det är mf. Jag är dock ingen expert, men det bådar inte gott att det är negativt nu, såhär många dagar efter äl.

Antagligen så är det mensen som kommer dyka upp nu, över en vecka sen. Månaden innan jag plussade (2017) så var mensen ungefär en vecka sen. Detta är däremot så skumt, för sedan i somras blir min mens senare och senare för varje månad. Allt detta känns så konstigt :(
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-09 12:18:49 följande:

Hur länge har ni försökt? Och hur gammal är du? Kanske du ska gå till mvc och höra vad de säger?

Vi har försökt sedan augusti/september 2017. Plussade i december 2017 och fick missfall i januari 2018. Jag vet inte hur man ska räkna då. Jag är 24 år och min man 23 år.

Jag funderar på att köra med ägglossningstester och rosenrot (för att korta ner cykeln). Vad tror du om det?
  • saijda

Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.

• saijda
    Erla skrev 2018-10-10 08:57:54 följande:

Hur lång blev cykeln denna gången? Jag testade rosenrot, men blev fruktansvärt illamående av dem. Äl kom dock tidigare. På cd20 istället för cd25+. Tyckte dock att munkpeppar funkade bättre. Då fick jag äl på cd 16. Har för mig att 35+ långa cykler räknas som långa.

Om ni inte lyckas bli gravida detta året så kontakta gyn. Då är ni berättigade en utredning. Då kan de göra ul och se hur äggstockar ser ut och även kolla progesteronnivåerna under äl.

41 dagar denna gång... okej intressant. Vet inte vad jag ska välja men vill ha tydligare ÄL känningar och kortare cykel :0 vad ska man testa?

Jasså, det är bra att veta! Jag känner att jag vill försöka allt vi kan innan vi kontaktar gyn. Tex korta ner cykel och ÄL tester.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-10 08:57:54 följande:

Hur lång blev cykeln denna gången? Jag testade rosenrot, men blev fruktansvärt illamående av dem. Äl kom dock tidigare. På cd20 istället för cd25+. Tyckte dock att munkpeppar funkade bättre. Då fick jag äl på cd 16. Har för mig att 35+ långa cykler räknas som långa.

Om ni inte lyckas bli gravida detta året så kontakta gyn. Då är ni berättigade en utredning. Då kan de göra ul och se hur äggstockar ser ut och även kolla progesteronnivåerna under äl.

saijda skrev 2018-10-10 09:04:39 följande:

41 dagar denna gång... okej intressant. Vet inte vad jag ska välja men vill ha tydligare ÄL känningar och kortare cykel :0 vad ska man testa?

Jasså, det är bra att veta! Jag känner att jag vill försöka allt vi kan innan vi kontaktar gyn. Tex korta ner cykel och ÄL tester.

Bifogar bild på mina senaste cyklar.

• saijda
    Erla skrev 2018-10-10 10:35:57 följande:

Ja du är ju oregelbunden, men de flesta cykler håller dig ändå inom vad som räknas som normalt. Visst är de cykler du haft 40 dagar i samma som de du fått plus i? Funderar på om det inte var mf denna gången också då iom att du fick svaga plus.

Du kan ju testa rosenrot först. Det är ju lättare att få tag på än munkpeppar, som du måste beställa. Tror dock jag har en typ halvfull burk med munkpeppar kvar som jag inte kommer få användning för. Den skulle du kunna få om du vill :)

Jasså.. det visste jag inte. Nu när du säger det så ja de cyklar som är på 40 dagar är då jag har plussat. Åh inte igen.. :(

Tänkte gå förbi apoteket idag och köpa deras. Är det försent och börja med dem idag? Nämen åh tack vad snällt, är du säker? :0
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-10 11:49:48 följande:

Jag skulle tyvärr tro att det är så :/ beklagar.

Tänker du äl-test eller rosenrot?

Javisst. Skicka mig din adress i pm så postar jag det så snart jag kan.

Åh... inte igen :( orkar inte..

Tänkte om man kör både med ÄLtester och rosenrot. För läste att man inte ska använda rosenrot efter ÄL.

Åh tack verkligen så mycket! Uppskattas
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-10 12:39:39 följande:

Ja det är ju klokt. Det är inte för sent att börja nu :)

Får beställa tester och köpa rosenrot på apoteket imorgon.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend