Tempar/Fertility friend
Temphöjning idag. 37 låg jag på i morse och jag är inne på dpo16 enligt FF. Påbörjar fjärde dagen med ljusbruna flytningar. Brösten ömmar bara lite idag så det blir mindre och mindre varje dag.
Temphöjning idag. 37 låg jag på i morse och jag är inne på dpo16 enligt FF. Påbörjar fjärde dagen med ljusbruna flytningar. Brösten ömmar bara lite idag så det blir mindre och mindre varje dag.
Är det verkligen ingen som har någon teori på min låga temp? Ingen som läst eller sitter med vetskap? Det enda jag läst mig till är att låg temp under lutealfasen kan bero på låga värden av progesteron. Kan min coverline vara för hög, för att jag inte tempat hela cykeln? Den är ju väldigt jämn de senaste tre dagarna men som sagt, låg.
Istället för att "vänta och se" vore det skönt att få höra andras tankar, även om det så vore "ser ut som att mensen kommer denna månad". Kommer mensen är det inga problem, känns tryggt att vi får hjälp. Men en oro finns ju om det är så att det är lågt med progesteron.
Kanske nån som haft liknande kurva? Som var gravid, inte ägglossat egentligen, hade lågt progesteron eller bara hade en knepig kurva utan att det betydde nåt? :)
Såhär ser min kurva ut just nu. Har discardat en del tempar p.g.a dålig sömn. Har legat på precis under 3 timmar varje gång jag vaknat :/ Idag struntade jag i det helt eftersom jag vaknade varje timme under natten. Inga bruna flytningar idag, men lite mensvärk till och från. Lätt illamående (kan eventuellt vara magsjuka som går på arbetsplatsen just nu, urk). Fortsätter tempen uppåt, brösten att ömma och mensen att utebli tar jag ett test i slutet av veckan tänkte jag. Vad tror ni?
Jag misstänker att jag inte är gravid utan bara fokuserar väldigt mycket på det. Men har mått illa så länge nu, en känsla svår att beskriva. Frusen, trött och törstig. Nedstämd och ont i brösten. Men allt kan ju ha en förklaring utan att vara en koppling till graviditet. Bim på tisdag, så vi får se var det slutar :)
Mensen kom igång redan nu. 14 dagars lutealfas denna gång. Får bli att höra av sig till kliniken idag för spolning.
Himla tråkigt! Nästa gång är det eran tur!!
Grattis tessan120!! :D
Rätt inställning!
Själv har jag inte orkat hålla räkningen, men troligen inte så många p.g.a att mina cykler är så långa.
Idag tog FF bort ägglossning så får se vad som händer nu... brösten är fortfarande ömma och tempen ligger idag på 36.8.
Fortfarande ömma bröst, halsbränna från helvetet och till och från mensvärk. Köpte graviditetstest idag, men är osäker på om jag vågar testa... Sover dåligt på nätterna så har svårt att få tempar. FF har inte satt tillbaka äl och jag är ju bara på cd39 än så länge. Kanske en evighetscykel igen denna gången :/
Grattis Hallonfrosa!! :D själv sitter man och funderar på att ta ett test, men vågar inte XP
Ok. Snart kan jag inte låta bli att ta ett test. Borde verkligen inte vara nått men... kolla tempen...