Inlägg från: Eleonoratösen |Visa alla inlägg
  • Eleonoratösen

Tempar/Fertility friend

CD 19 och fortfarande ingen ÄL. Bara inse att den inte kommer. Någon som vet om mensen kommer som vanligt då? Vad händer med temperaturen? Den är fortsatt låg förutom konstiga bakistoppen i lördags.

• Eleonoratösen
    tempnörden skrev 2017-11-28 08:00:17 följande:

Jag testade på BIM -2 :)

Så BIM var igår. Men nu har jag inte tagit något mer test och tog sista tempen igår. Nu behövs det inte längre! Skönt haha

Verkligen roligt! Och skönt att inte behöva tempa heller. Några känningar i övrigt?

Idag på CD20, på sista Äl-testet (då jag använt slut på de som blivit över tidigare månader) var det glad gubbe. Tempen är fortsatt låg och om det nu verkligen släpper ett ägg och det blir något av det hoppas jag verkligen att det hinner "stoppa" mensen. Verkar min kropp kör mens oavsett när ÄL är. Vet man att ägg verkligen släpps? Är det när tempen höjs eller det när LH höjs som tempen ökar?
  • Eleonoratösen

Ser ut som lite pluss för flera denna månad! Så roligt.

Nu har appen satt ut äl, men det var en långsam ökning mot mina andra månader och temperaturen lägre efter ÄL. BIM om 4 dagar så vi får se vad som händer.

• Eleonoratösen
    ensamärstark skrev 2017-12-02 12:30:10 följande:

Har du bara 8dagar mellan äl och mens?

Alltså. Enligt allt jag fått lära mig så ska BIM skjutas om ÄL kommer sent. Och innan spiralen när jag fick mina barn då hade jag mer standard med ca 14 dagar luteal fas och 28 dagars cykel. Sedan uttag av spiral i augusti hade jag en månad ägget inte verkade släppa, ÄL test vid CD12 men appen såg en temphöjning först CD19 och satte ÄL där. Annars ÄL CD 18-20. Och alltid mens CD 28-29. Och det känns inte riktigt som om kroppen skulle hinna ställa om om det ens fanns ett befruktat ägg...
  • Eleonoratösen
    ensamärstark skrev 2017-12-02 21:11:06 följande:

Slltså vet inte om jag förstod.

Men om äl skjuts upp så skjuts ju även BIM upp :) du får inte kortare lutealfas bara för att ÄL kommer senare

Exakt så jag fått lära mig. Men numera kommer BIM alltid på CD 28-29. Och ÄL runt CD 19-20. Dvs mkt kort luteal fas. Men tidigare, för 7-9 år sedan när jag kollade efter äl med min fertilitetsdator och fick mina barn (japp vi vill ha en sladdis!) Hade jag runt 14 dagar så det känns konstigt.

Idag hade jag en liten blödning i alla fall. Har rött mycket spotting generellt men inte denna månad. Kanske bidrottninggele hade något att bidra med ändå?!
  • Eleonoratösen
    ensamärstark skrev 2017-12-05 09:01:43 följande:

Testerna stegrar fint här! Så än sålänge verkar det gå bra :) jag fick aldrig stegring på testerna dom två förra graviditeterna.

Nu ska jag slappna av o njuta av att må dåligt från symtomen :)

Så fina plus! Ser lovande ut!

BIM har enligt appen flyttats till lördag. Och denna rejäla höjning imorse. Vet inte om jag ska skratta eller gråta så skrattar år det. Har fortsatt haft mycket svagt flytningar/spottings. Tråkigt men känns just nu som mensen kommer i helgen.

• Eleonoratösen
    ensamärstark skrev 2017-12-06 08:20:48 följande:

Ser ut såhär idag, det nedersta är från idag och jag ser stt det är till och med svagare idag :(

HHar en känsla av att det har skitit sig även denna gång

Men båda nertill är morgon? Kan det inte beror på hur mkt man druckit, testet i sig och så? Hur känns det i övrigt?

Tempen gick ner till de lägre av högre sedan ÄL men det är bara att tålmodigt vänta. Känns som min kropp inte alla fungerar. Jag har verkligen varit lycklig lottad som blivit gravid så fort förut och nu verkar det inte gå alls. Maken försöker förklara för mig att "det kanske inte är meningen att vi ska ha en fyra". Det tröstar inte alls...
  • Eleonoratösen
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-06 09:43:02 följande:

Spottings igår och idag (har alltid det I totalt ca 5 dagar innan mens) och tempen hade sjunkit lite imorse. Blir nog mens snart men blir så besviken, känns som jag då har jättekort luteal fas ju:(

Du verkar som jag också har kört luteal fas. Har också spotting s och haft nu ett par dagar. BIM på lördag. Så trist. Men jag har inte haft så kort lutealfas tidigare utan är sedan spiral.
  • Eleonoratösen

Jaha ÄL+9 och tempen sjönk igår en bit och idag ner totalt. Känner att mensen är på gång. Är så otroligt ledsen idag. Om ÄL åtminstone kommit tidigare eller BIM förskjutits så hade jag nog känns att kroppen fungerar men nu känns det helt hopplöst...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend