• Snobi

Tempar/Fertility friend

Andra kuren pergotime funkade tydligen inte heller. Nu börjar jag dessutom misstänka att jag har både pcos och endometrios. Känns så orättvist.. tror jag ger upp snart

• Snobi
    Petto 83 skrev 2014-11-25 07:01:12 följande:

Fy så trist. Har själv pco så vet hur det känns. Håller verkligen tummarna att ni får lyckas snart!

Tack! Och detsamma! Tycker din kurva ser lovande ut, mycket jämnare och mer stigande än vad min brukar vara.
  • Snobi
    Zora skrev 2014-11-26 08:56:15 följande:

Idag blev det iallafall positivt på Äl Stickan! Hittills har FF satt äl till samma dag som pos test och i något enstaka fall en Max två dagar efter.

Frågan är när vi ska mysa för att inte missa och sambon ska orka... mös igår. Hur skulle ni ha gjort?

Tjoho, grattis! Jag blir alltid så glad när det åtminstone blir positivt resultat på något test

Om sambon orkar skulle jag köra på både idag och imorgon. Annars är det klurigare, men varannan dag ska ju funka så då skulle jag kanske spara till imorgon. Men svårt som sagt, får alltid lite "ligga-panik" så fort jag får glad gubbe.. Kanske flytningarna kan avgöra? Har du tydliga äl-flytningar idag så skulle jag satsa på det.
  • Snobi
    eagle87 skrev 2014-11-29 09:49:13 följande:

Tempen nere imorse. Så mens idag eller imorn. Sån sjuk ångest. Vet inte om ja vill försöka mer. Orkar inte bli såhär ledsen hela tiden. Så säger vissa som tex min syster: sluta försök så händer de.. Hon fick bebis i april. Man ba jo tjena. Har haft oskyddat 13 mån, detta blir 6 mensen detta år, får inte hjälp för ja e "överviktig". Ärligt vill bara dö.

Usch vad tråkigt, vet hur det känns. Visst är det konstigt att man kan lyckas bli så lurad varje månad? Så är iaf jag, "det här symtomet har jag aldrig haft förut, nu MÅSTE det ha tagit sig!" Och så kommer mensen ändå varje gång.. Och din kurva såg ju verkligen bra ut tyckte jag

Hoppas de skärper till sig och ger er hjälp snart. Verkar ju vara helt sjuka krav där!
  • Snobi
    eagle87 skrev 2014-11-29 23:11:15 följande:

Precis, känns som man blir så jävla bedragen av sin egen kropp. Du har oxå pcos va? Hur länge har ni försökt?

I aug förra året bestämde vi att händer det så händer det, men det gjorde det såklart inte. I våras började vi försöka mer aktivt och i slutet av aug fick jag veta att jag har pcos. Så vi har försökt ganska länge men förmodligen inte haft så många riktiga chanser.. inne på tredje pergokuren nu iaf.
  • Snobi
    Zora skrev 2014-11-30 07:52:44 följande:

Då var Äl över! Får se vilken dag FF sätter som Äl dag, borde bli 28:e el. 29:e. Vi har iallafall gjort vårt bästa så nu är det bara att vänta..

Spännande! Jag gissar på 28 med tanke på äl-testet. Eller brukar du få positivt tre dar innan?
  • Snobi
    eagle87 skrev 2014-11-30 11:20:27 följande:

Har du ägglossat alla gånger? Är de 50 gram du tar? Vilken cykeldag börjar du? Känner du Av biverkningar?

Hur mår du annars o hur känns allt?

Japp, enkelkur alla gångerna. Enligt tempen har jag haft äl varje gång men det är inte kollat med blodprov. Fick chansen att testa tre kurer direkt och funkar det inte så får vi gå vidare med mer utredning. Började de två första kurerna på cd 5 men jag fick så väldigt sen äl att jag började på cd 3 nu. Får väl se om det gör nån skillnad. Första kuren mådde jag nästan helt bra (några svettiga nätter i början bara) men andra kuren var jag mer deppig. Iofs svårt att veta om det beror på tabletterna eller om det är hela situationen som gör det..
  • Snobi
    Zora skrev 2014-12-01 06:09:17 följande:

Jaha??? Nu har Äl satts ut. Ska man verkligen tro på det här? Hittills har det iof alltid stämt. Mensen har kommit 14 dagar efter när FF satte Äl, men jag tycker ändå det känns lite konstigt att den sattes där den sattes nu.. Så vad tror ni?

Verkligen inte en dag som jag skulle ha gissat på, men FF är ju experten. Blir intressant att få facit när mensen (inte!!) kommer!
  • Snobi

ÅH, måste bara få gnälla av mig lite!

Är på tredje kuren pergotime och fick glad gubbe idag. De två första kurerna hade jag tur och fick det när min sambo var hemma, men nu är han borta och kommer hem sent imorgon kväll. Vi hade sex i söndags och hade någon annan frågat så hade jag sagt att det kan räcka långt. Men vi verkar ju inte direkt vara det superfertila paret.. känns så hopplöst! Och dessutom fick jag glad gubbe tidigt nu jämfört med cd 23 resp. 21 innan så det här känns som den bästa chansen hittills. Jäkla skit! Misslyckas det här så blir det vidare utredning = hundra års väntan!

• Snobi
    Reflexen skrev 2014-12-09 19:04:14 följande:

Snobi:

Men glad gubbe idag betyder ju ÄL imorgon? Och då blir det ju perfekt om mannen kommer hem imorgon!

Så skulle jag också ha sagt till nån annan men det är ju omöjligt att tänka positivt för egen del. Tänker att ägget säkert hinner både släppa och dö innan han är hemma. Men jag ska försöka rycka upp mig, tack för peppen!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend