• blackpeach

Tempar/Fertility friend

Orkar inte med detta. Tempen har inte höjts mer än 36.2. Fattar ingenting. :(

• blackpeach

Tack för svaren!
    händer inget om jag tar bort de temparna. Hopas på en höjning imorgon då! Gud va skönt att man har er här alltså. :)

• blackpeach

Hur har det gått Zora????

Fortfarande ingen höjning för mig. Så jag hade väl inte äl Trots pos test och värk... :(

• blackpeach
    Zora skrev 2014-10-11 22:24:30 följande:
    Hm vad skumt.. Har du inte fått ens en liten höjning? Tycker ju att du borde haft Äl ändå iom dom andra "symptomen". Höjningen kanske kommer imorgon? Håller tummarna!! smile1.gif

Jag vet inte hur det går riktigt. Fick ingen mens idag så måndag kanske trots allt var korrekt för Bim. Tempen sjönk inte mer idag iallafall, men bara att den sjönk igår gör att jag är ganska så säker på att den kommer imorgon el senast på måndag.. Har dessutom mensvärk och det känns precis som det brukar innan så ja.. Nya tag får det bli.

Jag har iallafall beställt fler Äl tester nu och EPA Glandin som jag hört ska vara bra om man försöker bli gravid. Sen äter jag så lite fisk så lite extra omega 3 kan ju inte skada ändå smile1.gif
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen. Men du känner ju din kropp bäst och sänkning brukar ju tyvärr betyda mens. :(

Jag tog tempen vid 6 ( min vanliga tid) och få var den 36,06. Dvs en sänkning från 36.20 Men sen somna jag om och vaknade vid 8. Då var den 36.40. Får se vad det blir imorgon...
  • blackpeach
    Reflexen skrev 2014-10-12 06:44:14 följande:

Bim+1, ingen mens, inget plus. Tempen ner lite, men inte under strecket.

php7qWDlf05994.jpg

Spännande!! Håller tummarna.

Nu har FF att ut äl till dag 17. Om jag lägger in min höga temp från igår. Annars kan den inte sätta ut... Jaja. Om tempen håller i sig så borde jag haft äl iaf och då borde det finnas en chans. Bara vänta till bim 21:a...

Hoppas det går fin för er. Har du testat Zora?
  • blackpeach
    Zora skrev 2014-10-13 20:23:54 följande:
    Ja det får vi göra
    Så tråkigt Zora! Håller tummarna för nästa månad! Kram!
  • blackpeach
    December79 skrev 2014-10-16 13:29:34 följande:

Tänkte lägga in en liten fråga här. Har bara tempat i en månad och har nyss registrerat min andra ägglossningen.

Men jag förväntade mig en temphöjning idag men den uteblev. Innebär det att ägget aldrig släppte eller kan det ha släppt sent?

Den sätter inte ut äl föränns efter typ tre dagar...
  • blackpeach
    Pyret 85 skrev 2014-10-21 06:22:46 följande:
    Tack
    Men gud vad roligt!!!! Stort grattis Pyret! Äntligen. :)
  • blackpeach
    Zora skrev 2014-10-27 08:18:50 följande:

Hejsan! Har haft lite paus från FL men nu är jag tillbaka!

Troligtvis var Äl igår eller möjligen idag. Tyvärr var sambon bortrest hela helgen så vi fick inte till nåt förrän igår kväll..

Har insett att min Äl ofta kommer samma dag som testet visar pos. (Testar på morgonen). Tycker det är väldigt snabbt men så läste jag någonstans att om man är över 30 så är ofta intervallet mellan LH ökning och Äl kortare än vad det är om man är typ 20. (Ibland kommer dock Äl dagen efter pos Äl test, så det varierar) Nu minns jag inte vart jag läste det så jag vet inte sanningshalten i det. Men det låter ju logiskt med tanke på hur min Äl brukar infalla efter testet.

hejja dig.

Är också tillbaka nu när mensen är borta och den värsta besvikelsen också. :)
    hoppas det går denna gången!
  • blackpeach
    NILE90 skrev 2014-10-28 05:24:57 följande:

Om det här inte slutar i ett fint plus till helgen så vet jag inte hur en perfekt kurva ska se ut. :D har väldigt mycket krämiga flytningar och det är väl det enda symptomet jag har. FF har även satt ut att jag har en trifasisk kurva med start på dag 24, vilket också borde öka chanserna till ett plus.

Spännande! Håller tummarna!
  • blackpeach

alltså ironin. bestämde mig för att inte försöka denna månad utan vänta till våren. vi har resa inplanerad över jul så jag tänkte det kunde vara kul att kunna ta en öl etc. Men idag satte FF ut äl på dag 13 istället för dag 16-17 som jag har haft typ alla månader jag tempat. Och såklart låg vi dag 12 oskyddat. så nu kanske det har blivit ändå. Skulle ju vara kul isåfall. Tror ni jag hade ägglossning tidigare för att jag släppt "pressen" på att plussa nu?? 

• blackpeach

Försökte googla men hittade inget bra svar. När kommer den andra temphöjningen på en trifasiskkurva? Alltså vilken dag efter äl? Förstår att det kan variera men frågar ändå..

• blackpeach

Bestämde ju oss för att vänta tills i vår.. Men ägglissningen kom då tidigare än beräknat.. :)

• blackpeach
    Zora skrev 2014-11-17 07:04:45 följande:
    Grattis!!!! Vad roligt smile1.gif
    Tack! Har inte fattat än. Håller tummarna för dig Zora och alla andra som försöker!
  • blackpeach

Tack! Ja tempen har varit generellt låg. Men det brukar sjunka snabbt till 35.9 två dagar innan mens. Tycker min kurva ser lite trifasisk ut?

• blackpeach
    Charlie40 skrev 2014-11-16 21:17:54 följande:

Kan ngt temp proffs läsa ut ngt av denna? phpcOzCMU90783.jpg

Mkt lik min kurva!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend