Fjällsippa skrev 2014-08-26 18:07:47 följande:
Så är det antagligen. Jag råkade nog få en massa saker på en gång: ägglossningssmärta som jag aldrig känt tidigare, en febertopp av någon anledning, och så svamp. Inte konstigt man känner sig lite tjyvtjockt :)
Det är precis som du säger, det känns som en dragning eller trötthet i magen, och framförallt efter jag kissat. Jag har aldrig varit gravid men kroppen ändrar sig väl lite så egentligen är jag inte så orolig att det ska vara något allvarligt. Samtidigt som jag funderar på göra en fuling och ta tillfället i akt och boka tid hos gyn för att få en koll, lite försprång om det skulle vara nåt fel. (Vi har bara försökt bli gravida fem månader).
Frågan är isåfall när i cykeln man ska kontakta gyn?
När jag blev gravid så var det oplanerat och jag hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid. Det var först ca en vecka efter mensen skulle kommit som jag började misstänka något och testade positivt ungefär 1,5 v efter Mensen borde dykt upp. Vid tiden för mensen kändes det precis som det alltid gör innan mens, dvs mensvärk.
Sen vi började försöka nu så har jag varje gång tyckt att det känns likadant som det gjorde då jag var gravid (fast det har börjat typ direkt efter äl nu och det gjorde det inte när jag verkligen var gravid) men det har ju hittills inte varit något och jag har förstått att det är så här det känns för mig.
Men det betyder ju inte att det måste vara så för alla, för endel kanske en graviditet börjar känns tidigare
Jag håller tummarna för att det du känner har med bebis att göra
Jag har aldrig varit i kontakt med gyn för att kolla upp något, men jag antar att det inte spelar någon roll när i cykeln man ringer eftersom man får en bokad tid och jag antar att gyn styr den tiden om det tex måste vara när man inte har mens.