• Reflexen

Tempar/Fertility friend

[quote=73280034][quote-nick]

Varsågod!

Höjningen kanske bättrar på sig i morgon! Kan ju varit en ägglossning men lite dåligt med progesteron (hormonet som höjer din temp efter ÄL) också... Lite svårt att veta förstås [/quote]

Jag har i o för sig varit rejält stressad på sistone o kanske inte sovit ordentligt. Det kanske påverkar tempen?

• Reflexen

Jag tror att jag inte fick något ÄL-kryss eftersom jag hade för få tempar innan ÄL noterade. Jag fyllde i tempen under mensen (som jag struntat i att fylla i) o vips så fick jag ÄL markerad den 16/5 (cd 14). så nu är det bara att vänta o vänta

• Reflexen

Finmamma: har inte tempat under graviditet, men tror inte du behöver vara orolig

Välkommen Vikkan!

Jag har väldigt olika mängd äggviteflytningar i olika cykler. Hoppas du får ÄL noterad i onsdags!

• Reflexen

Vikkan: jag skulle ha skrivit i tempen även om den är "för låg". Sen skulle jag ha noterat vad som inte varit som vanligt. Jag är inte så duktig på att justera tempen, men det finns det ju andra som är

• Reflexen

Här är det spännande nu. Är på ÄL +8 o tempen hoppade upp 0,1 grad idag... Så hög temp brukar jag aldrig ha!

Får se vart det leder

• Reflexen

Vikkan: det kan inte var ÄL som är senare än du tror då? Inga flytningar idag? För du hade inte fått ÄLkrysset utsatt än, eller?

Jag kände lätt molvärk på ÄL+4, så nog kan man känna nåt så tidigt. Frågan är väl bara _vad_ man känner!?

Finmamma: håller tummarna för att det inte är något farligt!

• Reflexen

Vikkan: det låter ju som om ÄL o gårdagens värk inte hör ihop vad spännande det är att tempa o leta tecken! Jag har ju också samma molvärk sen ÄL+4 o är nu på ÄL+8!

Vi får se om ngr dagar vad värken betydde!

• Reflexen
    Vikkan333 skrev 2014-05-25 07:47:57 följande:
    Sjukt spännande, men som sagt, jag har lurat mig själv förr. :)

Om jag går på kroppen och äl sekret så känner jag mig säker på när äl var, tempen är inte riktigt som jag tycker men så har jag "gjort lite tok" med de också så kurvan är inte helt tillförlitlig. Om det inte blir plus denna omgång så ska jag vara mer noggrann nästa kurva. :D

Jag har tempat i 7 mån nu o håller med om att det är ganska lätt att se tecknen när man väl lärt sig. Har aldrig tidigare tänkt på att flytningarna är speciella vid ÄL tex, men man lär så länge man lever

Ömma bröst idag, men inga känningar i livmodern än. Kan vara precis vad som helst
  • Reflexen
    Vikkan333 skrev 2014-05-25 16:37:13 följande:
    Oohhh jag gillar den här ovissheten och spänningen! Idag håller sig min mage lugnare men det kan ju va för att jag jobbat inte haft tid att känna efter så mkt. ;)

Ja visst är det spännande!

Tog det lång tid innan du plussade med dina barn?

Jag tempade inte m dottern, men prickade rätt efter några månader ändå.
  • Reflexen

Nä, såklart är det ju ledsamt om det dröjer länge, att månad efter månad passerar utan plus. Då är det nog inte längre lika kul o spännande att leta/känna symptom.

Jag tempar inte samma tid varje morgon eftersom jag inte alltid vaknar av väckarklockan. Dottern kommer ofta o kryper ner i vår säng på morgonen, så jag tempar då helt enkelt. Det kan diffa med någon tiondels grad om jag tempar en timme tidigare. Då brukar jag tempa en gång till vid normaltid, o då brukar tempen hamna "rätt".

Svar på tråden Tempar/Fertility friend