• Erla

Tempar/Fertility friend

ensamärstark skrev 2016-03-26 11:38:29 följande:

Här kom mensen på klockslaget.. Nu är vi upp i försök nummer 20

Men vad segt!!
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-26 11:45:28 följande:

Ja jag vet att det var någon som hade låga tempar och ändå var preggo. Kommer mensen kan den ju ligga på 35 så bara den är stabil så är det lovande :).

Ja precis. Vid äl brukar jag få en dip ner till mellan 35.7 och 35.9 och när jag fick det senaste MF:et så kom jag ner till 35.7 ett par gånger innan tempen blev stabil igen.
  • Erla
    eid skrev 2016-03-26 12:15:03 följande:

Jag har likadant den här månaden. BIM imorgon och de senaste (tre) dagarna ligger tempen lågt, dock över coverline. Det som var konstigt imorse var att jag vaknade vid 6 och tempade 36,57, sedan somnade jag om och tog om tempen ca 2 timmar senare- den hade då gått upp till 36,77. Jag räknar dock på den tidiga.

Hur lång luteralfas brukar du ha? :)

Spännande!! Håller tummarna på att det är något då :D uppdatera gärna om hur det går imorgon!! Supernyfiken!

Samma för mig. Tempade halv 6 och somnade om och vaknade kvart över 7. Låg först på 36.4 och sedan på 36.8 :P tog också den tidiga.

Har BIM på tisdag och en lutealfas på 8 dagar. Kort med andra ord, men har ändå lyckats bli gravid två gånger de senaste tre cyklerna (är inne på tredje nu). Hur lång har du?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-26 12:30:23 följande:

Tack tack :). Kommer dock inte tro på det förräns det är riktigt tydligt. Känns overkligt att det kan vara något!

Malin 845 skrev 2016-03-26 12:31:21 följande:

Min temp brukar dala ett par dagar innan mens. Nu är den stabil, så är väldigt skumt :P. Hoppas du plussar snart igen! :)

Spännande, men förstår att du inte kan lita på testerna. Att det blir starkare tyder dock på något, men vi får liksom bara nöja oss med att hoppas på det bästa och låta tiden visa. Vilken dag är du på nu?

Min temp störtdök på BIM den enda cykeln jag inte var gravid på sedan jag började tempa. Kan inte se något mönster pga att jag bara haft en icke gravid cykel som är dokumenterad.

Urk, nu kom en äcklig våg av illamående! :S hoppas det är ett tecken :P
  • Erla
    201405 skrev 2016-03-26 13:40:19 följande:

Väntar på äl efter missfallet trodde verkligen jag skulle få positivt idag för igår hade jag halvstarkt precis som jag brukar dagen innan positivt men istället var testet nästan blankt idag :o hur kan det bli så? Jag har haft äl runt cd 15-19 det senaste och är på cd 18 nu med nästan blankt test så lär ju inte bli positivt imorgon heller :/ trodde verkligen äl skulle komma snabbt tillbaka blödde ju bara 1,5 dag och neg grav.test direkt. Fick low dessutom på cd digital, hade bara en kvar så tänke spara den till jag fick positivt äl test men blev så fundersam iom det var ganska starkt igår.. :/typiskt att jag inte tog den igår! :/

Hoppas den kommer igång snart! Kan nog kanske dröja dock :/ fortsätt testa och tempa.

Tycker 1,5 dagar lät kort, men jag kan ju bara jämföra med mig själv som haft brutala blödningar efter MF.
  • Erla
    eid skrev 2016-03-26 14:04:30 följande:

Tack detsamma! :) Det lät som våra kroppar betedde sig liknade imorse då.. haha

De senaste månaderna (började tempa i slutet av november) har jag haft luteralfas på 12 dagar. Vad bra att du har lyckats bli gravid, nu håller vi tummar och tår för att ett plus visas igen och knyttet vill stanna. Jag har aldrig varit gravid och letar symptom till galenskap känns det som.Tyvärr tycker jag att jag känner av lite mensvärk och anar att den kommer den här månaden också :( Min tanke är hur som helst att testa imorgon om inte tempen störtdyker!

Ja haha! Hoppas det tar sig för dig också nu då ^^ mensvärk kan ju tyda på både grav och mens så känns som att inga symptom före BIM går att lita på :P
  • Erla
    201405 skrev 2016-03-26 14:12:19 följande:

Ja jag har vart väldigt osäker på det här missfallet, haft ett mf innan i v 7+2 och då blödde jag floder och med klumpar. Kunde se fostret/säcken tom. Denna gången var jag iof bara i v 4+6 men blödde karrött en 1,5 dag och inga klumpar alls men fick ju negativt direkt och symptomen försvann så var ju ett mf. Men tänkte ett tag att allt inte kommit ut men har ju inte blött mer så..

Ska fortsätta testa, har dock bara två äl test kvar så hoppas det kommer innan dess annars får jag förlita mig på tempen :p

Jo, mitt senaste MF var ett tidigt i v.4 och ca 1v efter BIM. Blödde något enormt. FF upptäckte ingen äl den cykeln, men det var en väldigt hoppig kurva. Kan ha varit så att jag var längre gången än så iom att mensen innan dess var extremt sparsam. Har dock läst att ett MF så tidigt ska vara lite större än en normal mens.

Gången innan det var extremt utdragen. Fick konstaterar MF och ett par veckor senare fick jag en störtblödning i två dagar. Vid återbesök hos gyn var långt ifrån allt ute och jag fick cytotec att ta. Blödde sedan kraftigt i två dagar till och sparsamt i två veckor. Kanske du borde kolla upp om ev. Rester finns kvar?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-26 14:25:34 följande:

Ja du äl +17 :P

Haha hoppas på att det är ett bra tecken! :)

Det bör det ju vara. Sa inte secretlyme att mens kommer igång 16 dagar efter äl senast annars? Har för mig det i alla fall :)
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-27 07:36:10 följande:

Ja det sa hon :). 16 dagar efter äl kommer mensen om man inte är preggo. Men kan ju också varit att äl inte var allas.

Ja jsg hade för mig det. Jo så kan det absolut vara, men din temp tycker jag indikerar på äl. Känns som att temphöjningen har legat alldeles för bra till för att äl inte skulle ha skett.
  • Erla

Hoppas på implantationsdipp. Om inte har jag kanske 6 dagars lutealfas denna cykeln :/ lite för brutal för att bara vara en implantationsdipp eller?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend