• eagle87

Tempar/Fertility friend

Malin 845 skrev 2015-11-02 20:30:22 följande:
    Nej precis. Enligt gyn skulle jag börjat 1/11 med dem. Men hon sa att jag kan avvakta en månad och se om det kommer äl och mens nästa gång ändå :). Ja det har jag gjort och har aldrig fått ens synliga streck knappt. Så nu är de starkaste testen någonsin för mig :). Jag är envis som tusan så jag ger inte upp ;). Håller tummarna hårt att den är på g och att de inte lurar mig, då cb har varit negativa än.. Nej precis, är jag på cd 40 så kan jag ta dem :). Men nu så kan fortfarande äl komma :) tack för svar :D
    Jag har oxå pcos och får äl tidigast på dag 17 senast dag 25. Vanligtvis dag 19-21. Så ge inte upp. Inositol pulver är bra för pcos även munkpeppar
  • eagle87

Någon Som typ haft ångest vid sex efter missfall? Mår så dåligt. Kopplar bara sex till barn verkstad som kopplas till missfall. Vill inte ens att min man ska röra mig :(

• eagle87

Väntan på äl är så tråkig :( bara dag 11 idag. Typ 8-10 dagar kvar om den kommer i tid.

• eagle87
    En del av oss skrev 2015-11-04 22:23:19 följande:

Jag har blivit gravid en gång med sex varje dag i 1 veckas tid.

Dagen innan positivt äl test och samma dag det var positivt.

Avbrutet 2 dagar efter äggvita flytningar.

Sex bara dagen innan ÄL

Sex på äl dagen

Sex 3 dagar och 1 dag innan ÄL och ÄL dagen och dagen efter då CB digitalt ÄLmtest med dubbel visar max fertilitet i 48 timmar. Vi ville maxa chansen.

Har inte svårt att bli gravid men svårt att behålla graviditeten.

Var hos gyn idag för att kolla så jag inte åkt på BV eller svamp men allt ser bra ut och luktar som det ska. Fick även göra ett vul är väldig tidig än 5+2 slemhinnan väldigt tjock och superfin sa hon och graviditet syns i livmodern så utomkvedes kan uteslutas vilket är skönt att veta. Början till gulkropp skymtade och någon vit liten prick till vänster i hinnsäcken som mättes upprepade gånger till 5+-6+1 jag vet dock att jag inte borde vara så långt gången som v.6+.

Om 2 v har jag min bokade tid hos min ord gyn för VUL, då i v.7+3 och då kommer betydligt mer synas om allt utvecklats som det ska och hjärtat slå.

Hon tyckte allting såg riktigt bra ut och hade goda förhoppningar, skrev ut mer progesteron till mig.

Om allt går bra går min dröm i uppfyllelse juni/juli 2016
    Åh va bra skönt O höra :)))
  • eagle87

Man kan faktiskt ha egen ägglossning när man har pcos. Jag har de O har haft 9 egna ägglossningar detta år.

• eagle87
    En del av oss skrev 2015-11-07 13:45:35 följande:

[quote=75971884][quote-nick]eagle87 skrev 2015-11-07 14:21:44 följande:[/quote-nick]

Man kan faktiskt ha egen ägglossning när man har pcos. Jag har de O har haft 9 egna ägglossningar detta år.

[/

Okej hur vet du det? Fått det bekräftat och hur?

Ägglossningstest följt av temp höjning och progestron blodprov en vecka efter äl och mens 14 dagar efter positivt äl test samt temp dipp dagen innan mens. Och ja genom O bli gravid förra månaden
  • eagle87
    pugsnotdrugs skrev 2015-11-07 16:40:09 följande:

Betyder en temphöjning alltid att ägget lossnat? Eller kan man få temphöjning för att kroppen vill släppa ett ägg men kanske inte gör det?

Hög temp beror på att gulekroppen producerar progestron. Så får man en höjning som varar till mens så har ägget släppt.
  • eagle87
    En del av oss skrev 2015-11-07 16:42:29 följande:

[quote=75972389][quote-nick]eagle87 skrev 2015-11-07 16:37:06 följande:[/quote-nick]

Ägglossningstest följt av temp höjning och progestron blodprov en vecka efter äl och mens 14 dagar efter positivt äl test samt temp dipp dagen innan mens. Och ja genom O bli gravid förra månaden

[/

Ok trodde jag ställde frågan till Malin. Ber om ursäkt! Lämnar du progesteronprov varje månad? Jag har fått lämna en gång detta år som visade på ÄL och enda anledning till att jag valde att tempa var att fåekräftat att ÄL sker vilket jag haft varje månad. Har förvisso ingen PCO eller PCOS.

Nej har lämnat de 2-3 gånger under de 18 mån vi försökt. Men som sagt ja känner min kropp väldigt bra
  • eagle87

Måste bara skriva av mig. Hört så förjävliga kommenterare från folk efter missfallet. Tex
    de hände för du e stressad. Nästa gång du blur gravid måste du ta ledig från jobbet.
    De hände för att din kropp inte är redo att bära ett barn.
    De hände för att du jobba för mkt. Herregud ja mår redan skit måste de lägga hela skulden på mig. Enligt läkare sker tidiga missfall mest troligt pga de ngt fel på embryo men de verkar inte folk fatta. Folk är verkligen hjärtlösa. Oså denna sluta tänka på de nu så blir du nog gravid snart igen

Svar på tråden Tempar/Fertility friend