• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Shoreline skrev 2015-03-11 20:36:52 följande:

Nej jag har en p-dator. Sen har jag även tagit ÄL-tester.

Anledningen till att jag frågar är eftersom tempen ska ligga högre mellan ÄL och mens. Och som du skriver inte går ner om man är gravid vid BIM. Men eftersom min temp är lägre än vad den brukar vara undrade jag bara vad det kan bero på. 

Jag vet tyvärr inte hur p-datorn funkar, så kanske svarar helt knasigt. Men äl följs ju av en ganska markant temphöjning, fick du den? Om inte, så kan det ju vara så att ägget aldrig släppte.
  • Reflexen

Sweetheart: tyvärr måste man ju bara härda ut och vänta, vänta o vänta! Håller tummarna för dig

Iskristall: huvvaligen, vad tiden springer iväg. Tänk, vad härligt det vore med ett plus innan 24 månader gått! Hoppas!!

• Reflexen

Stort grattis, Nisopa!

Jag tror det är bäst att sluta tempa nu. Tempen kan variera när man blivit gravid o då blir man så orolig. FF rekommenderar inte att man fortsätter.

• Reflexen

Eva: jag vet inte hur tempen funkar, min kan både vara högre o lägre på kvällen än på morgonen...

Håller tummarna för att det inte dyker upp nån mens i natt!

• Reflexen
    Ztarduzt skrev 2015-05-02 10:13:45 följande:

Har ni alla 14 dagars lutealfas? Mina 2 senaste cykler har haft 17 dagar.. :s får alltid höra att 16 dagar är max.

Jag har kortare, min har varierat mellan 9-13 dgr. De senaste cyklerna har lutealfasen legat på 12 dgr, vilket känns mycket bättre än 10!
  • Reflexen
    Syoss skrev 2015-05-05 07:19:03 följande:

Hej! Hoppas nån kan hjälpa mig med min fundering! Jag är ny på detta med tempning. Första månaden med Fertility Friend. Jag tycker det är svårt att mäta rätt. Ibland tar jag tempen två, tre gånger på rad, inom loppet av 30 sek, och får olika resultat. Vilket ska jag läsa av? Det kan skilja så mycket som 0.3 grader.

Hej o välkommen!

Det kan skilja mycket mellan temparna. Jag kan också få ganska olika om jag mäter flera gånger. Jag tror att jag läst att man ska ha en termometer som mäter under lång tid (30-45 s) för att få mer korrekt temp.

Jag är noga med att alltid mäta på samma ställe i munnen och innan jag rör för mkt på mig i sängen.
  • Reflexen

Fy, så tråkigt, pugsnotdrugs! Det är ju lite extra grymt att först se ett litet plus o sen få minus och mens! Hoppas det inte är mensen, utan att du får ett starkt plus imorgon! Det borde väl bli din tur snart?!

Kram

• Reflexen
    pugsnotdrugs skrev 2015-06-01 16:41:12 följande:

Det var jobbigt och det var tyvärr mensen som kom. tempen har legat stadigt på låg temp nu och jag slutade blöda igår. så då är det nya tag igen då...suck..

Nej, vad tråkigt att höra!

Får hålla tummarna för juni istället, då!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend