• Erla

Tempar/Fertility friend

Efter dagens ältest blev jag osäker. Är det för starkt för att det ska ha varit något? Har ju inte fått något positivt. Fick en fin tempdipp idag som kan indikera äl, men är ju nybörjare på testen :/
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-19 15:55:56 följande:
    Du kan ju ha missat peaken nån gång mellan gårdagens och dagens test. Isf borde du (även med tanke på tempdippen) ha äl idag. Tror att du får låta närmsta dagarnas tempning avgöra hur det ligger till.

Tusen tack för svar. Mycket möjligt att jag missat peaken (hoppas på det). Om jag tar ett till test ikväll bör det vara ännu blekare va? Eller har jag fel? då kan man ju kanske se redan idag om chanserna är stora att äl skett eller sker inom det närmaste.

Så himla bra att denna tråden finns så man kan få hjälp av dig och andra kunniga om sådant här :D

• Erla
    Symetrical skrev 2016-03-19 17:31:13 följande:

Så lite så! stämmer bra att testet bör bli ännu svagare (åtminstone tills imorgon) ifall äl är över. Bra om ni får till det idag för säkerhets skull.

Okej :)

Jo vi fick till det idag och i förrgår ^^
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-19 18:10:49 följande:
    Snyggt! Då håller vi tummarna för svagare ältest och tempökning framöver!
    De gör vi :D Hur går det för dig förresten? Hur långt gången är du nu? För du var väl gravid va?
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-19 19:25:33 följande:
    Japp, stämmer bra! Är i v 17+2 idag och trots foglossning och lite annat jox mår jag väldigt bra. Njuter av den här "smekmånadsfasen" som andra trimestern brukar komma med.

Går knappast att dölja magen längre, dock!
    Åh vad avundsjuk jag blir!! Så fin mage ^^
    Har ingen aning om vad smekmånadsfasen innebär, men det låter härligt! Foglossning däremot låter inget vidare :P men i slutändan kommer väl alla krämpor vara värt det :D
  • Erla
    hoppitossa skrev 2016-03-19 23:14:37 följande:

Vilken CD har du som senaste fått äl i en cykel?

Nu kanske du frågade någon specifikt, men svarar ändå ^^ Har inte tempat så länge, men senast äl sedan jag började tempa är cd58. Det var dock efter ett MA. En helt vanlig cykel har jag haft på cd42 som senast sedan jag började tempa i Juli förra året.
  • Erla
    hoppitossa skrev 2016-03-20 00:43:56 följande:

Frågan var inte riktad till någon särskild så tack för att du svarade! När cykeln blir lång vet jag tillslut inte om det är äl eller mensen jag väntar på så vore intressant att höra om någon får äl väldigt sent. :)

Ja det blir ju tyvärr en seg väntan.
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-20 06:00:53 följande:

Tack, vad goa ni är. :-*

Amdra trimestern brukar kallas för "smekmånadsfasen", då illamåendet ofta har gett med sig då, men man fortfarande inte åkt på alla krämpor man får i sluttampen, förutom jag då som både har foglossning och en hel del sammandragningar. men det är inte alls så farligt än så länge och med tanke på hur pass länge som jag längtat efter att få dessa krämpor, vägrar jag klaga!

Jaha, hade jag ingen aning om faktiskt :)

Så spännande! Då är det RUL snart va?
  • Erla
    Malin 845 skrev 2016-03-20 07:30:23 följande:

Invänta mens nu då :/. Tempen ligger ganska hög även om jag sov dåligt, ca 36,65. Värk i magen som alla dagar. Kan innebära att mensen är pågång :/

Så tråkigt Malin! Kanske är strul med hormonerna? Tycker dock ändå att det är konstigt att du fått streck på olika märken :S
  • Erla
    Symetrical skrev 2016-03-20 07:50:28 följande:

Japp, 1/4 så det är snart.

Härligt! :D
Svar på tråden Tempar/Fertility friend