• Reflexen

Tempar/Fertility friend

Tappade ett ord: höjningen ska väl vara _minst_ 0,2 grader...

• Reflexen
    eagle87 skrev 2015-03-05 00:04:11 följande:

Hur går de för dej? Du är gravid va?:)

Nej, jag är inte gravid. Jag plussade i januari, men fick mf i v7. Just nu är jag i väntans land mellan äl o mens
  • Reflexen

Tack Eagle o Ann!

Det är tråkigt med ma/mf, man hinner planera så långt och sen slits allt ifrån en.

Jag har bim om en vecka, så ganska långt kvar.

Jevana: så ytterst tråkigt! Hoppas verkligen att allt försvinner utan operation och att din nästa graviditet blir normal o fullgången!

• Reflexen

Hej o välkomna Zazou och Liwa!

Tempmetoden är häftig! Kul att se hur kroppen beter sig! Enda nackdelen är att man inte kan se i förväg när äl är på gång!

• Reflexen

Zora: det låter bra, skönt att du mår okej nu! Det där med kläderna o kondisen är ju lite ofrånkomligt har du blivit så stor att det är dags för mammakläder ännu? Lite svår årstid nu, lite sent för vinterkläder o tidigt för sommarkläder.

Är det dags för RUL snart?

Tack för tummarna, hoppas att de hjälper

• Reflexen

Härligt, Zora, då håller jag tummarna för att allt ser bra ut på RUL!

Liwa: det där ser ju verkligen lovande ut!! Hoppas det blir starkare och en novemberbebis!

• Reflexen

Hej Fiiaaa!! Vilken fruktansvärd upplevelse, jag beklagar verkligen!

Jag har också haft väldigt annorlunda temp någon cykel. Då sänktes den inte så mkt som den brukar under mensen, utan jag låg då nästan på post-äl temp under nästan hela tiden fram till äl. Den sänktes några dagar innan äl o sen fick jag en stegring som vanligt.

Om du tempar vidare nu så får du ju se vad som händer. Förhoppningsvis behöver du inte tempa så länge!

• Reflexen

Ztarduzt:

Jag har också fått så att FF flyttar första mensdagen allt eftersom när man går över tiden. Kommer inte ihåg hur länge den flyttas med, det är inte i all evighet tror jag.

Hoppas din temp vänder uppåt o du får ditt plus nu!

• Reflexen
    Shoreline skrev 2015-03-11 19:48:07 följande:

Hej ni tempkunniga!!

Hade ÄL i måndags, men igår och idag har min temp varit lägre än vad den brukar vara efter ÄL. Igår låg den på 35,99 och idag 35,96. I vanliga fall ligger den kring 36,30-36,70 efter ÄL. 

Vad betyder det? Är det ett tecken på att vi inte lyckats bli gravida denna månad?

Om du hade äl nu i måndags så har det gått alldeles för kort tid för att kunna säga något alls! använder du nån app? Har du fått äl utsatt?

Du kan inte utläsa i tempkurvan om du är gravid eller inte. Inte förrän du passerat bim iaf, ligger tempen kvar högt o mensen uteblir så är chansen för graviditet ganska hög.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend