• AnnC

Tempar/Fertility friend

Är det nån av er som tempar vaginalt? Har inte frestar mig men nu funderar jag på att testa, det sägs ju vara mer tillförlitligt. Men.. Hur gör man? Hur långt ska den in liksom

• AnnC
    Irlais skrev 2015-02-09 17:40:44 följande:

Om mina lutealfas-problem fortsätter så ska mensen komma idag... Inget än i alla fall :) Gjorde ett gravtest imorse och tyckte mig ana något. Är hoppfull! phpwYJ2Xa00759.jpg

Oh det där ser ju lovande ut
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-10 14:33:25 följande:
    Cover ine är det horisontella strecket som delar upp grafen i låga/höga temp :) dyker upp efter äl. Den betyder eg ingenting men är ett grafiskt hjälpmedel så man ser skillnaden tydligare.

Så här ser min kurva ut idag. Låga temp igår och i förrgår beror eventuellt på att jag sov med munnen öppen... Fick en liten brun flytning igår men mensen har inte satt igång än så hoppas också på nidblödning :) fick ett svagt plus efter att tiden gått ut på testet...
    Du har inte testat idag?
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-10 15:08:37 följande:
    Jo, svagt synligt plus efter tiden :) se bild ;) fick en liten brun flytning igen och känns som att mensen ska sätta igång... Hoppas det är molvärk bara! Hade blödningar båda mina tidigare graviditeter, dock inte redan så här tidigt... Typ V5 började det.
    Jo positivt är det ju Håller tummar att det ökar de närmsta dagarna! Jag hade en hel del bruna flytningar min första graviditet, dock inte heller så här tidigt. Men å andra sidan finns det de som blöder som en mens i början av graviditet så att så länge strecket blir starkare är det ju säkert lugnt
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-11 07:44:13 följande:

Hur går det AnnC? Här är tempen fortsatt hög och fick ett ytterst svagt plus inom tiden idag... :) 

Vad roligt för dig, grattis!

Här kom mensen idag, äntligen får jag väl säga äl+14. Brukar komma äl+12 så jag antar att progesterall krämen gjorde sitt ändå trots att det inte syntes på tempen! (Slutade smörja äl+11)

Nu tempar jag vaginalt denna månaden.
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-02-11 08:54:38 följande:
    Tack :) är ju så tidigt än så vågar inte riktigt hoppas, men har en bra känsla än så länge!

Kul att progesterall funkade! Kommer säkert gå mycket bättre för dig nu med både fragmin och progesteron. Tempar du vaginalt för att undvika dippar pga feltempning eller hur kommer det sig?
    Jag har ju aldrig haft dessa dippar förr, de började nu i oktober och blir bara värre och värre, så egentligen tror jag inte det är fel på tempningen men vill prova ändå för att vara säker, det sägs ju det är mest tillförlitligt.

Det konstiga är hur mycket jag än googlar hittar jag ingen som haft SÅ stora och många dippar under lutealfasen. Jag undrar vad som kan vara fel, om det nu är något fel öht?? Ägglossning har jag ju. Känns jättekonstigt...
  • AnnC

Vet inte om det är den vaginala tempningen, men jag är mycket nöjdare med min chart denna månaden än så länge!

• AnnC
    jevana skrev 2015-03-02 15:19:03 följande:

Det som inte skulle få hända hände. Jag har konstaterats ha utomkvedshavandeskap. För tillfället känns det hopplöst tungt och jag vet inte hur jag ska orka vidare ur detta. 

Beklagar man får tillåta sig sörja och gå igenom det jobbiga, sen hittar man sätt att gå vidare på. Klarar sig äggledarna eller opererar de bort den? Kram
  • AnnC

Nån som vet om ett progesteron värde på 23 nmol/l är ok 7 dagar efter äl?

De tog östradiol med som visade 453 pmol/l, vet inte om det säger något.

• AnnC
    Irlais skrev 2015-03-03 21:40:05 följande:
    Det är ok enligt mina provresultat, hade något högre bara. Kan skicka mitt i pm om du vill, med referensintervall?
    Det får du gärna göra! Jag skickade pm till dig typ igår faktiskt just om samma sak eftersom jag visste du gjort proverna och blev gravid dessutom och hur går det med graviditeten?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend