• Mimipig

Tempar/Fertility friend

Hur är era partners i jakten på ett plus? Min man "ställer upp" men av och till klagar han på den här babyverkstan. "Kan vi inte bara ha sex när vi har lust och så får det bli som det blir?" Ibland säger han att han skiter fullkomligt i om det blir ett barn till (vi har en son på snart två som blev till lätt som en plätt på en semester) och då känner jag bara att det känns skit. Tiden tickar. Jag känner mig ensam i detta och som att jag tjatar om sex med honom. Fast jag vet att han vill, han vill bara inte ha det jobbiga och ansträngande med att få till en graviditet. Nej, vem fan vill ligga på schema? Någon som känner igen sig?

• Mimipig
    Livetsgång skrev 2017-01-22 07:23:48 följande:

Nu börjar det likna något :)

Heja, heja!
  • Mimipig
    Skywalker skrev 2017-01-22 09:11:47 följande:

Hej alla. Usch vad ledsen jag var igår. Vissa dagar alltså... Jag är så himla rädd. Jag önskar att nån bara kunde säga att det kommer gå, att jag kommer få ett barn nångång även om det tar tid.

Dessutom fick den jäkla kurvan mig att hoppas fast jag försökte att inte göra det. Hade hög temp länge och spotting senare än vanligt (iaf jämfört med de senaste cyklarna). Har dessutom fullt tillräcklig lutealfas. Så nu undrar jag om det verkligen ?an vara för lite progesteron som spökar vilket jag misstänkte ett tag? Vad tror ni?

Stackare, jag förstår dig. Jag har bara jagat plus i fyra månader och jag känner redan att det är knäckande varje gång mensen kommer. Jag kan bara föreställa mig hur det känns efter 10 mån. Samtidigt som jag fattar att oddsen är emot mig. Läste att det är 20% chans att bli gravid om man prickar ägglossning vid min ålder (36). Så det borde ju inte gå så lätt. Men ändå. Man hoppas ju...
  • Mimipig
    eid skrev 2017-01-22 12:23:36 följande:
    Vad gulligt av dig, stort tack! Jag vet precis hur det känns innan det funkar- känns omöjligt och som att inget annat i världen spelar någon roll. Ovanpå det känns det som ALLA andra blir gravida så himla enkelt, vilket blir ytterligare en stress. Håller tummarna för att det tar sig för er snart! :)
    Precis så.
  • Mimipig

Jag kan inte se era profilbilder eller de flesta av bilderna/graderna ni lägger upp i appen i mobilen. Har en iPhone. Hur gör ni?

• Mimipig
    HoppasPåEnTill skrev 2017-01-22 20:01:48 följande:
    Jag använder bara webläsaren. Tycker att appen är kass.
    Ah, ok, samma lika alltså.
  • Mimipig

Den senaste veckan har jag vaknat kl 6 istället för kl 7 och då har tempen varit väsentligt mkt lägre. 36.11. Min graf blir alltså väldigt zigzagig pga tidigt uppvak. Sen somnade jag om och vaknade 7.30 och då visade den 36.38. Jag hade hoppats på ägglossning och en temphöjning idag. Men jag förmodar att det ändå är den låga som ska registreras, den senaste fick ju inte ihop tre H sömn... eller?

• Mimipig
    Bell13 skrev 2017-01-23 13:07:00 följande:
    Alltid ta den första tempen säger de som kan det här bra. Tempen är som lägst 04.00-05.30 har jag hört. Men det viktigaste är ju att tempa samma tid för att få en ärlig kurva
    Då behåller jag den låga tempen i grafen. Det blir ingen vila ikväll heller med andra ord, bara att ligga på...

Ambitionen är ju att tempa samma tid varje morgon, men om man vaknar för tidigt, vad gör man liksom? Nästa cykel tänker jag tempa vaginalt istället för i munnen, det känns stabilare. (Men hur hör jag pipet under täcket? Ah, det får lösa sig...)
  • Mimipig
    FrökenE1985 skrev 2017-01-23 16:13:51 följande:
    Jag har började tempa vaginalt förra cykeln och tycker det känns mycket mer tillförlitligt. För att höra pipet från termometern drar jag hela täcket över huvudet. Haha
    Hahaha, ja, det är vad jag också ser framför mig...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend