• Reflexen

Tempar/Fertility friend

HallåKatten skrev 2014-03-11 14:44:31 följande:
    Hej, tack för svaren och jo den är väldigt hoppig  Jag tempar kl 07.00 varje morgon. Och ifall jag vaknat tidigare eller senare nån timme så har jag justerat 0,05grader per 30min (ni ser de med ofyllda bollar är justerade tempar). Har läst nånstans att man kunde göra så?

Börjar tvivla lite på att jag överhuvudtaget har äl.... vet ni vad jag kan göra åt det?

Jag vet inte riktigt hur man kan justera tempen, skriver bara in min temp oavsett vilken tid. Sen ser jag när appen tyckt att tiden är för avvikande o ger en oifylld ring.

Har en sån hoppig kurva själv just nu. Lördag 36,6 (fylld), sö 36,4 (ofylld), må 36,6 (fylld) och idag 36,4 (ofylld). Då har jag vaknat senare än vanligt i söndags o tidigare idag... Ska försöka vakna i "rätt" tid imorgon

Har du provat att ta ägglossningstest?
  • Reflexen

Min kurva är ganska tydlig även om den hoppar någon tiondels grad hit o dit såväl före som efter ÄL. Ligger väl på 36,2 innan o 36,6 efter ÄL. Gradvis sänkning under mensen.

Jag tar inga ÄL test, men flytningarna o temp höjningen stämmer väl m appens uträknade ÄL.

• Reflexen

Vaknade i "rätt" tid idag o fick en ifylld prick

Tempen fortfarande hög och idag är jag på ÄL +13, vilket för mig innebär bim+2... Är så sjukt nervös, men vet inte om jag "vågar" testa. Skulle hellre testa en helgmorgon, men i det här skicket kan jag ju inte koncentrera mig på jobb iaf

• Reflexen
    HallåKatten skrev 2014-03-12 20:24:51 följande:
    Det låter ju väldigt positivt att tempen är höjd ännu  Kanske du kan testa nu om du är på bim+2? Jag skulle inte orka vänta till helgen, fast då får du säkert ett ännu klarare test :)

Testade i morse, solklart negativt. Och så kom mensen nu på eftermiddagen. Finns inget som så effektivt lockar fram mens som ett gravtest
  • Reflexen

Fladder:

Vad svårt det är när tempen inte uppför sig som man vill/den borde.

Borde du ha ÄL nu, tidsmässigt?

Har också hört att man lätt kan missa ÄL om man testar en gång per dag o har lite otur.

• Reflexen
    fladdertanke skrev 2014-03-12 22:27:49 följande:
    Tyvärr är mitt stora problem att jag har oregelbundna cyklar. Allt mellan 32 till 54 dagar. Så därför försöker jag denna månaden med alla metoder samtidigt att få fatt i när äl sker :) senaste dagarna har jag testat två ggr om dagen just för att jag misstänkte att de va något på G. Men, ah vi får se. Kanske blir de positivt imorgon...

Hur går det med testandet o tempandet, Fladder?
  • Reflexen

Det är tråkigt när det dröjer länge utan resultat, oavsett om det är ÄL eller plus man väntar på! Jag håller tummarna för bra resultat på alla tester snart!

Här är det lugnt, ÄL om nån vecka, men kommer inte försöka nu. Bara tempa o kolla cykeln ändå

• Reflexen

Jag har också haft en mer hoppig kurva nu jmf med tidigare månader. Jag har också varit/är förkyld, så lite sjukdom verkar påverka ganska mkt.

Hallåkatten: jag tror också att ff markerat "rätt" på ÄL. Dina tidigare cykler var väl också ganska långa/hade lång lutealfas?

Vad händer med kurvan om du inte justerar tempen själv? Kanske kan du testa det nästa cykel för att se om den blir tydligare?

Fladder: vad konstigt att du inte fått nån tempökning! Du har inte mätt på nåt annorlunda sätt eller så?

• Reflexen

Tjogge, tråkigt med strul. Hoppas du får hjälp o svar i utredningen.

Jag har varit ganska regelbunden m tydlig stegring vid ÄL. Den här cykeln verkar dock det mesta vara på tok. Lång mens (7 dagar m blödningar +4 m bruna flytningar), svampinf i slutet av mensen, tidiga ÄL-flytningar, o nu ingen riktig tempökning. Hade äggviteaktiga flytningar cd12-15, ägglossningsvärk cd15. Min temp ökade från 36,3-36,5 på cd 15, men gick sen tillbaka till 36,4 cd 16-17. Idag cd 18, åter 36,5.

FF har inte satt ut nån ÄL. Tror själv på ÄL dag 15, får se om det blir nåt kryss om nån dag.

Kan stegringen vara otydlig pga utebliven ÄL?

Kan man ha äggviteflytningar utan ÄL?

• Reflexen

Tack för svar, iskristall!

Att höjningen uteblir = ingen ÄL visste jag ju. Blev förvirrad när jag fick en sån halvdan höjning. Ska se hur det utvecklar sig.

Spännande det här!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend