Tempar/Fertility friend
Lantlollan skrev 2014-03-06 16:53:58 följande:
Eftersom jag blödde ganska mycket och började få ont i magen, ringde jag sjukvårdsupplysningen och blev remitterad till gynakuten. Blev därmed tvungen att berätta för min chef varför jag inte kunde hålla föredraget som planerat för kollegorna... Åkte till gynakuten efter lunch. Här har det tagits prover och VUL.
Först avrådde läkaren att åka på semester över huvud taget (mht den långa flygningen och risken att det var utomkveds), men efter att ha fått tillbaks hcg-provet en timme senare ändrade han sig. Han sade tom att om det hade varit hans egen fru hade han gett henne rådet att åka, så det känns säkert.
Anledningen till hans ändrade råd var att mitt hcg var på 4 (normalt gravtest ger utslag vid 25 och därefter ska det ju öka exponentiellt), så det är till 99% säkert ett tidigt missfall.
Jag är såklart skitledsen, men jag är glad att vi iaf får åka. Hade känts skitjobbigt att gå till jobbet och behöva hitta på ursäkt till varför semestern blivit inställd samma dag. Tillräckligt jobbigt att berätta för chefen och att han nu vet att vi försöker få barn.
Nu ska vi rå om varandra. Skönt att komma bort. Jag får dock inte bada så länge jag blöder mht infektionsrisken. Det kan vara så att jag behöver uppsöka vård (om jag får feber, eller väldigt ont, eller börjar blöda väldigt mycket), men det är inte så allvarligt/akut som utomkveds.
Jag är såklart skitledsen, som sagt. Men vi vet iaf att vi _kan_ bli gravida och det är ju en bra start iaf. Det sade tom läkaren. Troligtvis har det gått snett redan vid befruktningen. Han trodde inte att det var något hormonellt (brist på progresteron), för isf hade det troligen kommit senare (typ vecka tio). Och han var noga med att poängtera att detta inte på något sätt påverkar våra chanser. Nu vet vi att vi funkar.
Kram!