• Lantlollan

Tempar/Fertility friend

Iskristall skrev 2014-01-22 11:56:01 följande:
    Okej. Läste din andra tråd. Men kan inte riktigt säga att jag förstår!? Vad är det för test som är på bilden, inte CB? Men om CB visat negativt på alla dessa tester utom det sista så är det väl som det ska eller? Eller menar du att du inte fått nåt svar med CB som du inte skulle ha fått med andra stickor också då? Och att det därför är onödigt att köpa CB dyrare?

Jag menar att jag inte fått något annat svar än vad jag skulle ha fått med andra stickor och att CB bara är onödigt dyrt för en fotosensor. Det testar liksom inget "utöver".
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2014-01-22 12:07:44 följande:
    Aha då är jag med helt och fullt!

Men om jag inte får positivt på billiga tyda streck tester kan få ett positivt på CB så kan det ju eventuellt hjälpa mig? Men det vet jag ju inte om jag inte testat? Nu vet jag inte hur jag ska göra med det...men det har jag ju ca 1 månad på mig att fundera ut

Tack för din varning!

Du kan ju alltid testa en månad och se! :)
  • Lantlollan
    Charlie40 skrev 2014-01-22 11:36:15 följande:
    Någon som kan tyda/säga ngt om min kurva? Är den bra eller dålig inför ev. Graviditet?

Tycker också att din kurva ser högst normal/bra ut! På FF kan man ju också jämföra sin kurva med andras och filtrera på olika sätt!
  • Lantlollan

Där dog det sista lilla hoppet för den här månaden. Tempen djupdök (BIM-1) och det är bara att invänta tant röd så att vi kan börja om. :(

Hur går det för er andra?

• Lantlollan

Håller tummarna för er tjejer!! Förstår att det måste vara grymt jobbigt med oregelbunden mens. Där har jag iaf hyfsade förutsättningar.

• Lantlollan
    Quinna85 skrev 2013-12-12 21:52:55 följande:
    Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.

Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

Gud, vad glad jag är att jag hittade din tråd och började med FF. Jag hade ingen aning om allt det här. Så jag vill bara skriva TACK!

Mens idag (jättetråkigt, men jag var iaf förberedd) och min första cykel ser ut som den borde enligt vad jag förstått.

Nya, friska tag... :P
  • Lantlollan
    Iskristall skrev 2014-02-02 11:58:09 följande:
    Japp nu är det nya friska tag som gäller för dig! Nästa månad då jäklar liksom! Men skönt att du sett att du har en cykel som ser ut som den ska, det är väldigt bra förutsättningar! 
    Ja, väldigt, väldigt lättande!! Tack för pepp och lycka till du också!! Hjärta
  • Lantlollan

Hmmm. Nu är jag verkligen rådvill och hoppas att någon kanske kan ge lite klok input. Jag hade tidig äl, på CD11. Testade negativt på gravtest på äl+14. Mens igår (äl+18). Tempkurvan föll som en sten. Så det verkade ju helt enligt regelboken.

Men så idag, CD2 (dvs fortfarande mens), har jag lite klänningar i vad jag tror är ena äggstocken (det kan man ju förväxla med en fis på tvären...). Och dessutom var det lite äggviteaktigt sekret blandat med blodet (ursäkta detaljerna). Så bara för att tog jag ett ÄL-test på sticka. Teststrecket var inte starkare än kontrollstrecket, men förvånande starkt. Väldigt starkt!

Kan äl redan vara på gång?!

Hur många dagar i rad har ni starkt utslag på ÄL-testen innan teststrecket blir starkare än kontrollstrecket?

33 år, oskyddat sedan juli 2012, seriösa försök till första barnet sedan december 2013
  • Lantlollan
    4barnsmamma2014 skrev 2014-02-08 17:37:08 följande:
    Temperaturen brukar ju dippa innan mens. Vet ni när? Är det samma dag eller brukar det vara ett par dagar innan?
    Jag tempade ju för första gången den här månaden och för mig dippade det dagen innan mens, sedan ytterligare på BIM.
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
  • Lantlollan
    Tjogge skrev 2014-02-10 08:02:49 följande:
    ÄL i fredags/ lördags :) Hur mkt justerar ni tempen när ni tagit den 2,5 h senare än vanligt? Jag brukar ta den kl 06 varje dag m glömde i sön så tog den när jag vaknade 08.30. På nätet står det typ 0.4 m det låter mkt! Jag har inte fått temp ökning innan så har inget o jämföra med.
    Fre kl 06.00 = 36.5
    Lör 06.00 = 36.5,
    sön kl 08.30 = 36.8, ???
    idag kl 06.00 = 36.9
    Jag har jämfört lite i helgen, för att få en humm... Ställde klockan på 6:15 som vanligt och tog tempen då, somnade om direkt och kollade sedan ny temp när jag vaknade vid 9.

Lördag
    06:15 = 36,26
    09:10 = 36,67

Söndag
    06:15 = 36,21
    09:10 = 36,57

Jag tror att 0,4 på nätet menar i Farenheit. Det blir inte riktigt samma sak i Celcius. Sedan är det nog individuellt också.
    33 år, försök till första barnet. Oskyddat sedan juli 2012, mer seriöst sedan december 2013.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend