• Tjogge

Tempar/Fertility friend

Ok, det var en rätt så stor skillnad ändå! Tror jag kör på 0.2

Tack för hjälpen!!

Lantlollan skrev 2014-02-10 18:14:05 följande:
    Jag har jämfört lite i helgen, för att få en humm... Ställde klockan på 6:15 som vanligt och tog tempen då, somnade om direkt och kollade sedan ny temp när jag vaknade vid 9.

Lördag

06:15 = 36,26

09:10 = 36,67

Söndag

06:15 = 36,21

09:10 = 36,57

Jag tror att 0,4 på nätet menar i Farenheit. Det blir inte riktigt samma sak i Celcius. Sedan är det nog individuellt också.

• Tjogge

Hej

Jag har fått en temp höjning nu efter ÄL. 36.9 i 3 dagar i jämförelse m 36.4-36.6 innan ÄL. Idag blev temp 36.7. Är väl för tidigt för att kunna utesluta chansen till en graviditet?? Ni får ursäkta min okunskap! Visst kan man söka info på Google m får massa olika svar o ni kan ju detta så bättre å fråga er!

• Tjogge

Hej igen! Hittade mina lektioner som fertility friend skickade ut i början. Så nu har jag själv hittat mitt svar!

• Tjogge

Hej! Har någon av er erfarenhet av en trifasisk tempkurva?

Tror att min kurva är en sådan nu...

Innan ÄL= 36.4-36.6

Efter ÄL= 36.9 i 3 dagar, sen en dipp till 36.7 då jag även fick ett rejält hugg i äggstocken. Kom plötsligt, aldrig känt detta innan.

Efter dippen= 37.1 i 4 dagar och idag 37.0.

• Tjogge

Usch börjar bli nervös, känner efter hela tiden. Bim till helgen.. Tempen idag sjönk från 37.2 till 36.8 m jag trot att det berodde på att maken min kom å lade sig bredvid mig när jag hade tempen igång samt att jag sa ngt till honom m tempen i munnen. Tog 2 st nya temp direkt efter för å dubbelchecka o då visade den 37.1 och 37.2 vilket stämmer mkt bra m veckans övriga temp. Tror ni att jag fick en tillförlitlig temp idag? Börjar bli grymt nervös inför helgen m tanke på dagens temp. Vet att jag kan få svar imorgon m den kommande tempen, m hade behövt vägledning o lugnande idag :S

• Tjogge
    fladdertanke skrev 2014-02-19 12:40:28 följande:
    nervöst!

min temp ligger aldrig jämnt utan rör sig upp och ner 0,2 eller 0,3 även efter äl. Så jag har inget bra svar på din fråga men eftersom du fick ett högre resultat direkt efteråt så hade iaf jag gått på det.

Däremot brukar inte min temp gå under 36,8 efter äl så jag vet inte vad som händer. Kanske hade jag inte äl ändå, fast jag kände att tappen var öppen i helgen och det har jag aldrig känt förut. Men i måndags störtdök den till 36,6 igen, Känner mig frustrerad och förvirrad..

här är mina tempningar från förmodad äl tills idag

36,4 torsdag

36,5 fredag

36,7 lördag

36,9 söndag

36,6 måndag

37.1 tisdag

36.7 onsdag

Tack för svar, kändes mkt bättre å höra att du också tycker att jag ska köra m den högre tempen ???? jag har tyvärr ingen tidigare temp månad å jämföra med.. Hoppas att tempen tar sig för dig eller att ÄL kommer snart! Så jobbigt å inte veta. Jag har aldrig känt efter tappen dock. ÄL test?
  • Tjogge
    fladdertanke skrev 2014-02-17 09:21:56 följande:
    Sannolikheten för att du är gravid med en sån kurva är rätt stor. När har du bim?

:( :( fattar verkligen inte varför. Hade en fin fin kurva o allt men Nix.. :( tempen sjönk helt ner idag så bara å invänta mensen.
  • Tjogge

Cd 24 o än så länge ingen ÄL. Jag får specifika ÄL känningar så jag testar inte dagligen utan mest som bekräftelse när jag får känningarna. Jag hoppas att ÄL kommer inom 1 veckas tid så att det inte blir en allt för stor cykel. Tråkigt o vänta :( o tempen bollas upp o ner mellan 36.4-36.6 med undantag på en plötslig höjning m som sjönk dagen efter. Jaja snart kan vi få mer hjälp av sjukvården så bara å kämpa på. Hur går det för er?

• Tjogge

Hej

Jag kan behöva lite kloka ord.

Denna cykel har än så länge tycker jag varit mkt upp o ner. Vanligtvis har jag 36.4-36.6 m mest 36.5. ( sorry kan inte infoga bild)

Cd 30 sjönk tempen 36.3 Cd 31-35 temp 36.5

Cd 32 1 jättetrådig flytning mer än jag sett tidigare alltså flera cm.

Cd 33 jättetydliga ÄL smärta på em, mer ont än jag brukar och glad gubbe på ÄL test på kvällen.

Cd 34 temp 36.7 o lite lite ÄL känning kvar. Tog inget test.

Idag cd 35 sjönk temp tillbaka till vanligt 36.5????? FF har inte märkt ut ÄL ännu..

Vet att jag kan få svar m temp imorgon bitti m jag blev lite paff. Har ont i bröstvårtor som jag brukar få vid ÄL o ett par dagar framåt.

Trot ni ÄL inträffat? Alla symtom utan tempen ...

• Tjogge

Jo visst var det ÄL :) o tempen steg :) ÄL+11 idag o tempen håller sig uppe. Sjönk 0.1 idag m jag har sovit dåligt idag så jag hoppas att det var därför den sjönk :)

• Tjogge

Tack :) Dessa dagarna är de värsta. Usch jobbigt men bara å vänta å se.

Hur går det för dig???

• Tjogge
    Lantlollan skrev 2014-04-07 21:11:49 följande:
    Fick mens igår. :P Så det blir till att gaska upp sig för åttonde gången gillt, andra efter mf. :P

Tempen sjönk idag så bara å invänta mensen :( I maj har 1 år gått så nu har vi fått en tid för utredning om 3-4 v.
  • Tjogge

Hur går det för er? Här händer inget, väntar på ÄL cd 36 :(

Min temp är rätt ojämn, någon som vet vad det kan bero på? Dvs den har börjat bli så låg.. Om man sover dåligt osv så blir den väl vanligtvis högre? Min normala 36.4-36.6. Men nu ett par dagar ner mot 36.1/36.2 och inte dagar på rad utan pendlar upp/ ner.

• Tjogge
    Iskristall skrev 2014-05-18 16:23:39 följande:
    Tjogge: Har du kollat dina sköldkörtelvärden? Annars kanske höga östrogen nivåer kan vara boven, därav kanske inte det blivit nån äl än?? Men jag bara spekulerar. Har du nån pco diagnos som gör att du inte ägglossar eller brukar du göra det och när i såfall?

Ok, tack för svar. Jag har hypotyreos så tar levaxin sen 6 mån för att få ner värdena men troligtvis inte kommit tillräckligt lågt ännu, nyligen ändrat dosen. Ingen pco diagnos men har lång ojämn cykel som ska utredas närmare om ett par v. De senaste månaderna har ÄL varit 29 o 33. :(
Svar på tråden Tempar/Fertility friend