• Iskristall

Tempar/Fertility friend

Ja, om du "måste" använda FF igen sätt ut mer information Men jag hoppas också slippa använda FF igen nästa månad. Men oddsen känns inte så stora för det dock

• Iskristall
    SecretlyMe skrev 2015-02-26 11:15:10 följande:
    Kommer isåfall tempa regelbundet, kan inte tillföra mer info än så då jag inte vill använda ältest igen. Tyckte det blev så stressande :/ Därför ger jag FF en chans, nu vore det mest kul och se hur min temp beter sig denna månad och få det mer överskådligt :)

Hur kommer det sig att du känner så?
    Ja, ge FF en till chans!  

Äsch bara lite bitter för tillfället Här försöker och försöker man och ändå envisas mensen med att komma. Nu är jag här vid BIM igen! Hoppet är högt men så är man samtidigt rädd för att åter igen nedslås.
  • Iskristall

Inga barn sen tidigare så det är första vi försöker på. Slutade med p-piller sommaren -13. Men vi har inte aktivt försökt så länge. Men nu har vi bokat tid för utredning i vår. Men skulle gärna vilja bli gravid innan såklart. Har pcos i botten.

• Iskristall
    SecretlyMe skrev 2015-02-26 12:10:00 följande:
    Okej, jag hoppas att utredningen ger resultat för er. Jag slutade med minipiller för 7 år sen men har haft regelbunden mens sedan viktnedgång 2012. Hoppas på lycka för oss båda :)
    Jag håller tummarna för oss bägge jag med!
  • Iskristall

Fiiaaa: Vilken spännande kurios kurva du visar oss. Sånt visar att allt är möjligt och att man inte ska förkasta kurvor bara för att de inte ser ut som skolboks exemplar! Förstår att du blev chockad när du fick plusset!

• Iskristall

Jag fick positiv äl-test/ glad gubbe på CB test här precis! Snart börjar den långa väntan!

Hoppas det är på riktigt Fiiaaa! När hade du BIM nu igen?

Åh så tråkigt eagle87!

• Iskristall
    Shoreline skrev 2015-03-13 18:00:30 följande:

Fast alltså jag har ju ingen kurva eftersom jag har en p-dator som sköter allt sånt åt mig :)

Jag förstår! Men då är det svårt för oss att tolka dina tempar. Då är det väl bara att lita på p-datorn!?
  • Iskristall

Shoreline: Lycka till, jag hoppas på plus för dig. När har du bim?

En temp dipp efter äl kan vara inplantationsdipp eller bara en engångsföreteelse som man inte behöver bry sig om. Om tempen dippar och är låg under lutealfasen och man får mens tidigt kan det bero på låg progesteronproduktion.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend