• Zora

Tempar/Fertility friend

Petto 83 skrev 2014-10-30 23:57:05 följande:

Fy, inge kul att ha så ont och då samtidigt mysa till det kanske inte alltid känns som prio ett. Har det inte så jobbigt men ställa sig och hoppa jämfota är inte aktuellt :)

I går kväll hade jag sån sjuk mensvärk i svanken att det strålade ända ner i svanskotan som värsta foglossningen och nu är det mycket bättre. Lite omvänt med andra ord :)

Nä de gånger jag har så ont är mys inte att tänka på.. Dock brukar det värsta bara hålla i sig 2-4 h men sen är magen ofta öm inuti liksom i flera dagar upptill nån vecka och ofta har jag som sagt lätt mensvärk hela tiden till mensen kommer. Ibland undrar jag om det verkligen är normalt att ha så ont..
  • Zora
    louisep87 skrev 2014-10-31 11:25:17 följande:

Oj. Nu kommer det att bli långt. Allt startade när jag var nitton år. Åt neovletta 28 blev gravid ändå. Skrapning v10. Valde abort självmant. Började med neovletta igen.hade humörsvängningar så jag bytte till cerazette för 4år sedan. Slutade i januari i år 19 januari får jag mensen. 10 mars kom nästa mens. Den 26 mars åkte jag in till sjukhuset pga magsmärtor och det visade sig vara ägglossning. Den 19 april kom mensen igen. Sen blev det stopp ända till den 23 september. Nu har det inte hänt nå mer. De sa när jag var upp på vul i juli att jag har tendens till pco. Skulle mensen vara borta i 6 månader skulle jag kontakta kvinnokliniken. Men den var ju bara borta i 5 månader. Tycker ni jag ska kontakta dom ändå? Kram

Alltså för det första så tycker jag p-piller är ett elände. Jag mådde jättedåligt när jag åt dem, kände mig liksom frånvarande från min kropp typ som att jag levde i en bubbla. Noll sexlust och när jag väl slutade med dem (för närmare 10 år sedan) tog det exakt 104 dagar (lite över 3 mån alltså) innan jag fick mens igen. Minns det tydligt fortfarande.

Åter till dig. Jag tycker att du ska känna lite hur du själv känner. Känns det väldigt jobbigt att det strular så kontakta dem nu, berätta att det tog 5 månader innan mensen kom och hur du känner för det. Dom borde kunna ge dig råd hur du ska gå vidare och om du kan få hjälp nu, trots att det inte gått 6 mån. Fråga skadar ju inte, det värsta dom kan säga är nej och då vet du.

Känns det inte jättejobbigt kan du ju avvakta en cykel till (då menar jag inte 5 månader utan kanske 35-40 dagar) händer inget inom den tiden så ring dem.

Men hade jag varit i din sits hade jag nog ringt nu.
  • Zora
    louisep87 skrev 2014-10-31 13:50:10 följande:

Yeeeeeiii den 20 november ska vi få komma till kk och starta utredning!

Åh vad bra! Glad för din skull
  • Zora
    hondendär345 skrev 2014-10-31 13:34:16 följande:

Hej! Jag är ny här och även ny inom tempmetoteden, har kikat i den här tråden senaste månaden då jag började tempa och böt faktiskt app till fertility friend:) nu är det så att jag funderar lite över flytningar och dagar i cykeln. Är på dag 9 nu, mensen tog slut 28/10 och jag har fått vattniga flytningar? Kan det stämma att få "fertila" flytningar så tidigt i cykeln? Har ätit cerazette fram tills slutet på september och haft oregelbunden cykel under den tiden så det var länge sen det funkade "naturligt" eller vad man ska säga.. Blödde även endast i 3 dagar med spottings 2 dagar trots att jag var inne på dag 83 när mensen kom. Testade innan mens med testlagrets stickor och fick svagt plus men sen har det varit negativt. Långt första inlägg det här!

Grattis till er som plussat nu, blir så glad när jag ser era positiva test!

Hej och välkommen!

Jag skulle säga att man absolut kan ha fertila flytningar på dag 9, tycker inte att det är tidigt utan snarare helt normalt
  • Zora
    Venne skrev 2014-10-31 20:26:15 följande:

Det går uppåt än så länge! Nu håller vi tummarna för försök 28 (tror jag, håller knappt koll längre). De långsammaste dagarna i världen nu.

Ser bra ut hittills, håller tummarna allt jag kan!! Håller med om att tiden går så oerhört långsamt efter äl.. Jag är bara på äl +5....
  • Zora

Dagens kurva. Om tempen fortsätter stiga så här lär jag väl ha 40 graders feber vid Bim.. Skämt p sido kommer väl en sänkning typ imorgon gissar jag..

• Zora
    eagle87 skrev 2014-11-02 09:48:34 följande:

Hej, va så glad att jag äntlugen hade haft äl, men börjar bli osäker nu. Kan tempen vara såhär låg efter? phpjkyao680466.jpg

Ja det kan den vara.

Man ska inte titta på enskilda temperaturer utan se "helheten" dvs om du låter det gå några fler dagar ser du om de flesta temperaturerna är högre än innan Äl och då är det helt ok. Skulle däremot tempen gå ner till samma temp som innan förmodad Äl och fortsätta hålla sig där kommer troligen FF att ta bort "äl krysset" och sätta ut det igen när tempen håller sig hög.

Har du testat med Äl tester eller är det bara baserat på temp?
  • Zora
    eagle87 skrev 2014-11-02 09:48:34 följande:

Hej, va så glad att jag äntlugen hade haft äl, men börjar bli osäker nu. Kan tempen vara såhär låg efter? phpjkyao680466.jpg

Ja det kan den vara.

Man ska inte titta på enskilda temperaturer utan se "helheten" dvs om du låter det gå några fler dagar ser du om de flesta temperaturerna är högre än innan Äl och då är det helt ok. Skulle däremot tempen gå ner till samma temp som innan förmodad Äl och fortsätta hålla sig där kommer troligen FF att ta bort "äl krysset" och sätta ut det igen när tempen håller sig hög.

Har du testat med Äl tester eller är det bara baserat på temp?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend