• AnnC

Tempar/Fertility friend

Bella06 skrev 2014-12-07 20:34:10 följande:

Ingen som har erfarenhet av hoppiga kurvor??!

Jag har haft väldigt skumma kurvor efter äl de senaste månaderna. Blev gravid förra men blev tidigt missfall. Blev gravid igen nu direkt efter o vet inte hur det blir, tycker inte mina test har ökat ordentligt.

Så jag undrar om det kan hänga ihop? Fast troligen inte.

Äter eller har du ätit bidrottninggele eller nåt annat de senaste månaderna? Undrar därför att mina skumma kurvor började efter jag börjat ta det. Har inte tagit det denna månaden dock..
  • AnnC
    Zora skrev 2014-12-11 06:29:11 följande:

Godmorgon! Jag som inte skulle testa förrän efter Bim tog ett test imorse på Äl +13 och det är positivt!!!! Jag är så skakis smile1.gif

Grattis!
  • AnnC
    Bella06 skrev 2014-12-12 08:07:30 följande:

Alltså - jag är alldeles skakis..
    Tog ett test idag (Billiga Tester) som jag hade kvar sen innan - och det ÄR ett streck!! smile3.gif

Jag har aldrig kunnat ens ana ett streck på dom förr, tro mig - har vinklat dom tusen ggr för att kunna hitta nåt litet att hoppas på! Men nu ÄR det verkligen där!!

Är dessutom bara på ÄL +10 idag, de gånger jag fått MF så har jag plussat ganska sent, så troligtvis har det varit dömt från början..

Tänk om....

? (¯`°?.¸ ? Elias 060910 ? .?°`°?. ? Maja 091121 ?¸.?°´¯) ?
    Håller tummarna!

Mina graviditeter som gått bra har jag plussat väl synligt äl+10. Mitt mf förra månaden och tyvärr troligen även denna månaden plussade jag senare. Så jag tror också det är positivt att plussa tidigt
  • AnnC

Börjar blöda nu, har vetat det hela veckan då mina streck stannade av i styrka o blev svagare igen precis som förra gången. Nu får jag vila kroppen en cykel, har inte haft nån mens mellan missfallen...

• AnnC
    Petto 83 skrev 2014-12-17 08:17:56 följande:

Har väldiga ÄL känningar både tappen, sekret och magont. När jag satte ut positivt äl-test i går gjorde ff så här? Brukar ff göra så? phpDP0NXG52097.jpg

Skumt, du har inte ändrat nåt i inställningarna att ff ska gå efter opk i första hand?
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2014-12-17 09:31:37 följande:

Inte vad jag vet haha vart kan man tänkas hitta redan på sånna ev inställningar?

Är det i appen så tryck på more när du är på kalendern, sen settings och sen detector/override settings och kolla hur du har det inställt. Det är det jag kunde komma på annars vet jag inte
  • AnnC

Försök efter två tidiga missfall på reken. Under dessa två cykler har min temp inte velat hålla sig på den nivå den brukar. Samma nu. Kan jag ha progesteron brist? Jag har lutinus tabletter hemma som jag ska ta när jag plussar. Men undrar om det skadar att ta redan nu, jag tänker kroppen kanske behöver hjälp redan nu? Tankar någon är så förvirrad av allt!

• AnnC
    Reflexen skrev 2015-01-05 16:37:02 följande:

Så tråkigt, eagle o Ztarduzt! Hoppas ni båda kan få bra hjälp!

Ann: jag har tyvärr ingen aning, men har sett att en del använder progesteronkräm. Har du nån läkare/BM att fråga?

Gah.. Det är en kompis som skrivit ut de till mig men eftersom hon rekommenderade oss att vänta en cykel med att försöka igen så kan jag inte med att fråga å imorgon ör det röd dag så man får väl inte tag på nån...
  • AnnC
    Irlais skrev 2015-01-05 17:25:05 följande:
    Kan det inte vara en implantationsdipp då? Eller kom mensen nu redan?
    Fast jag har haft problem de senaste cyklerna med massa dippar. Känns som nåt är på tok,.. Ja blir ju gravid men det blir tidiga missfall.
  • AnnC
    Petto 83 skrev 2015-01-05 19:59:55 följande:

AnnC: om jag minns rätt så börjar man med progesteron samma dag som återföringenen vid IVF. Det är ju 2-3 dagar efter ägglossning så egentligen skulle du kunna börja nu för att hjälpa kroppen lite :)

Jag skapade en tråd med frågan, ditt svar och svaret jag fick där gjorde att jag vågade ta en nu hoppas det gör någon nytta!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend