• Ölandstoka

Tempar/Fertility friend

Hej allihopa, vad kul med många graviditeter såhär på sommaren, grattis till er!

Tänkte om man kunde hoppa in här. Har suktat efter den här trevliga tråden länge men har en sambo som inte varit helt redo men nu äntligen är det dags! Har tempat i några år och har lärt mig så mycket från den här tråden!

Har många orosmoln inför att försöka. Är 33, har aldrig varit gravid, alltid haft oregelbunden mens (har lätt pco) och är även lite orolig över att jag har väldigt sparsam mens, använder sällan annat än trosskydd. Funderar om slemhinnan är tillräckligt tjock.. Har varit hos gyn för det och han sa att det såg bra ut men jag har svårt att ta till mig sånt ibland.

Är iaf på äl +12 och har fått spottings och tempdipp idag så försök ett misslyckades tyvärr.

• Ölandstoka

Så klart jobbigt att det tog tid att bli gravid och kan verkligen inte tänka mig hur hemskt det måste vara med missfall men så skönt att höra att det är flera med sparsam mens som lyckats bli gravida :)

Är lite rädd för tillskott, läste om sojaisoflavoner(?) och att det skulle vara bra för att få igång ägglossning.. Köpte och åt och efter det hade jag två långa cykler utan att ff satte ut ägglossning ens, behöver inte bero på kosttillskottet men jag misstänker det. Munkpeppar har jag läst lite om, får ta upp det igen och se. Skulle vara så skönt att få kortare cykler! :)

• Ölandstoka
    Milou3 skrev 2017-07-12 17:15:56 följande:

Tycker definitivt att du ska testa Rosenrot!

Ja rosenrot ska ju också vara bra! Någon som har något hemligt recept på en mix av kosttillskott, kanske går att kombinera några olika för att få maximal effekt :)
  • Ölandstoka
    FrökenE1985 skrev 2017-07-13 10:27:02 följande:

Bim+1 idag. Vill minnas att jag plussade väldigt sent förra sommaren, ca 21 dagar efter äl. Testade då med äl-test, hade jordebs äl-värk och fick dessutom en äl-blödning då, så gick liksom inte att missa den gången heller. Precis som nu, då jag fick äl bekräftat via vul. Den gången hade jag det som jag har det nu också. Tempade inte så noga då, men tempen dippade långt under coverline innan den steg, för att sedan stiga igen till över 37'C.

Är väl bara att vänta och se helt enkelt. Men det är inte kul att må så här om det ändå inte ska vara något.

Låter jättespännande, har bekanta som har plusat väldigt sent, inte ett dugg konstigt. Håller tummar och tår! :)
  • Ölandstoka
    oONinniOo skrev 2017-07-17 09:04:17 följande:

Tempen tillbaka upp igen. TL verkar verkligen vara sega, det är knappt starkare än igår. Gränsfall att det syns..  Testade ett ÄL-test bara för skojs skull (har bara digitalt) och fick en blinkande gubbe. Nu längtar jag tills jag får hem mina nya test, bland annat ett PE. Borde komma imorgon.

Frustrerande när det är så svagt men väldigt spännande också! :)

En fråga såhär i semestertider, hur gör ni då om ni sover lite andra tider? Jag ska ut och vandra kring äl och sömnen kommer det ju att bli sådär med. Funderar om jag ska låta bli att tempa helt. Men är så rädd att ångra det sen isf, är ju så skönt att få bekräftat att äl har varit.
  • Ölandstoka
    Allex skrev 2017-07-17 09:39:25 följande:

Hur kan det vara så.... Imorse tempade jag vid min vanliga tid 06:30 och då fick jag 36,68. Somnade om och för skojs skull tempade jag igen kl 08:20 och fick 36,90! Borde inte tempen gå ner....man somnar ju ......slappnar av. Weird tycker jag

Jag får också väldigt stora skillnader olika tider och alltid högre temp den senare tiden. En gång blev jag 0,46 grader varmare på tre timmar. Har svårt att lita på mina temperaturer då katterna alltid väcker oss minst någon gång per natt här hemma.
  • Ölandstoka
    PuLoha skrev 2017-07-17 10:49:47 följande:

Jag kunde inte vänta tills imorgon med att ta ett nytt test.

Så tog ett nytt test ca 3 timmar senare:

Grattis!!! :)
  • Ölandstoka

Hej alla tempproffs! ;)

Har en fråga kring denna djungel. Har haft det stressigt och inte kunnat tempa varje dag denna månad, så bara där blir det ju lite problem för ff. Men jag känner mig ganska säker på att jag hade äl 13-14 maj, hade flytningar dagarna innan och vaknade med ömma bröst den 14:de, den där klassiska ömmheten som kan komma efter äl och den har suttit i fram tills nu. Inga fler äl-flytningar heller. Inte för att jag alltid har rätt men tycker att jag har ganska bra koll, har temporärt några år.

Vad tror ni, är det möjligt att äl har varit trots att en ordentlig stegring saknas?

• Ölandstoka
    Erla skrev 2018-05-25 11:07:51 följande:
    Svårt att svara på, men jag tror absolut att äl kan ha varit där du säger eller omkring där. Tempen är ju något högre efter det och jag vill minnas att det räcker med en höjning på 0,2 grader.
    Fick spottings bara någon timme efter att jag skrev, mens är på g vilken minut som helst tyvärr. Ska tempa noggrannare nästa cykel!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend