• SofiaS95

Tempar/Fertility friend

Vad säger ni, har jag haft ägglossning dag 14 eller 15...eller har jag ännu inte haft??

• SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-19 08:53:47 följande:

Det har tagit sin lilla tid innan och jag och ff blev överens :) Nu får vi bara hoppas att det lilla myset vi hann med räcker för ett plus.

Jag håller tummarna för dig!

Jag blev riktig flunssig så min temp stämmer inte riktigt så svårt att veta om jag haft ÄL. Gissar på igår eller idag.
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-21 13:23:37 följande:

Tack så mycket :)

Så tråkigt med flunsan. Så typiskt att den kommer i en sådan period där man verkligen behöver hålla koll på tempen. Mår du bättre nu då ?

Mår bättre nu men tempen visar inte ännu på ÄL och jag är på CD19... Förra cykeln hade jag ÄL dag 19. Känner av lite värk nere i magen men mina ÄL flytningar har försvunnit och tappen är inte längre lika öppen.
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-22 17:27:54 följande:

Vad jobbigt att tempen ska motarbeta dig. Håller mina tummar för dig att äl bara är lite sen denna månaden.

Tack! Hur ser det ut för dig?
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-22 21:37:41 följande:

Vaknade upp med feber idag och får se hur länge den håller i sig :( Är på BIM-7 och jag hoppas jag blir frisk snart så jag kan fortsätta hålla koll på tempen.

Men äschdå. Hoppas att det tar sig i allafall! Kan ju vara lite skönt också att pausa i tempandet och försöka slappa av och invänta bim. Även om det är svårt upplever jag det samtidigt skönt ;)
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-23 17:36:44 följande:

Ja, det var nästan lite skönt att Kinna vakna upp av sig själv och inte behöva ställa någon klocka eller tempa. Tänker bara köra på överraskningsmomentet denna gången och se ifall mensen kommer eller inte. Skönt att få slappna av lite ;) Hur går det för dig nu ?

Jaa precis så känner jag också! Tror att jag hade ÄL i förrgår. Min kurva är så ojämn så måst vänta och se ifall tempen hålls uppe ännu då. Sen tänkte jag tempa några dagar framåt innan det blir en kort weekend resa till nästa helg. Då får tempandet va. Ifall NC visar rätt äl dag borde bim vara 6/3.
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-23 17:36:44 följande:

Ja, det var nästan lite skönt att Kinna vakna upp av sig själv och inte behöva ställa någon klocka eller tempa. Tänker bara köra på överraskningsmomentet denna gången och se ifall mensen kommer eller inte. Skönt att få slappna av lite ;) Hur går det för dig nu ?

Här kommer ännu min tempkurva

• SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-24 11:11:07 följande:

Vad härligt med en liten weekend och kunna samla lite nya krafter :) Spännande sedan att se hur allt ser ut efter du har varit iväg då. 

Verkar som både mobil och dator inte längre visar några bilder för mig, så kan tyvärr inte se din graf :(

Ja precis. Jo jag har också samma problem
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-26 15:01:03 följande:

Hur går det för dig nu :)

Roligt att du frågar, tempen har stigit fint men idag efter att jag satte in tempen flyttade NC min ÄL till dag 20 från dag 19. Förstår verkligen inte varför. Så jag är alltså fortfarande bara på ÄL +4 eller +5. Brukar få ont i brösten några dagar efter äl men känner inget ännu.

• SofiaS95

Roligt att du frågar, tempen har stigit fint men idag efter att jag satte in tempen flyttade NC min ÄL till dag 20 från dag 19. Förstår verkligen inte varför. Så jag är alltså fortfarande bara på ÄL +4 eller +5. Brukar få ont i brösten några dagar efter äl men känner inget ännu.

Såg i en annan tråd att din temp hade gått ner lite :( håller tummarna att det svänger ännu!
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-26 21:58:19 följande:

Men vad skönt för dig att du har haft äl :) Då finns det alltid hopp. Men förstår att det blir jobbigt när äl ändras. Min äl flyttades från cd18-19 till cd15 denna månaden.

Ja, tempen har nu i tre dagar sjunkit gradvis. Hade inte varit så orolig om det inte var så att jag var på bim-4. Fick även lite menskänningar idag. Så nu har jag faktiskt ställt in mig på att vi får försöka igen nästa månad istället.

Jo, okej
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-02-26 21:58:19 följande:

Men vad skönt för dig att du har haft äl :) Då finns det alltid hopp. Men förstår att det blir jobbigt när äl ändras. Min äl flyttades från cd18-19 till cd15 denna månaden.

Ja, tempen har nu i tre dagar sjunkit gradvis. Hade inte varit så orolig om det inte var så att jag var på bim-4. Fick även lite menskänningar idag. Så nu har jag faktiskt ställt in mig på att vi får försöka igen nästa månad istället.

Nyfiken hej! Hur går det för dig Jeex? När har du nästa BIM? Vi kör nytt försök om en veckan ungefär :)
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-03-14 21:40:03 följande:

Jo den här månaden har vi lagt det lite på is. Det har vart så mycket med flytt och en skadad häst så har varken tempat eller vart inne här sen senaste mensen. Vi myser på som vanligt men vi har egentligen ingen koll på när själva äl sker denna månaden, utan händer det så händer det. Annars är vi på igen nästa månad med temp och allt vad det innebär :) Nästa BIM är 29/3.

Hur går allt för dig ? :)

Okej förstår att det kan bli för mycket. Hoppas ändå att ni lyckas denna månad. Jag har nästa bim 3/4 så vi kör på :)
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-03-18 12:31:58 följande:

Ja, det hade ju varit extra roligt om det tog sig utan att man egentligen försökte :) Då ligger vi ganska nära varandra. Du får uppdatera hur det går :)

Jo det ska jag göra, ingen ÄL ännu åtminstone på dag 14 :)
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-03-29 13:56:08 följande:

Hur gick all för dig. Dök äl upp ? Själv har jag BIM idag men neg gravtest.

Vad roligt att du frågar! :) Jo jag borde haft äl på dag 15 eller 16 eftersom jag har haft hög temp i flera dagar nu. Har Bim på måndag... Har haft vanlig pms symptom som ömma bröst i flera dagar men det ger inget hopp då jag alltid har det. Idag även lite mensvärk men det kan jag också ha ibland innan BIM. Är redan inställd på att mensen kommer då jag annars inte haft nå tecken på graviditet. Vad tråkigt med neg test. Har du fått mensen ännu? Några tecken på att du kan va gravid?
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-03-30 11:28:36 följande:

Åh så spännande med BIM snart. Håller sig tempen fortfarande hög ? Har du börjat smygtesta eller tänker du hålla dig till BIM ? Ingen mens och fortfarande neg. Inga tecken eller symptom på varken mens eller graviditet. Nu ska jag låta påskhelgen gå här och har inte mensen dykt upp på måndag tar jag ett test då.

Tempen är fortfarande hög. Brukar sjunka en dag före mens. Jag testade idag då jag vakna men det var negativt. Brösten ömmar bara lite idag så antar att jag får vänta in mensen. Är ju fortfarande bara på ÄL+10/+11 så visst kan det bli ett plus men testet var totalt blankt och jag är symptomfri...

Hoppas du får ett plus! Hur många dagar har gått sedan äl?
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-03-30 13:22:09 följande:

Men än finns det hopp om att plussa för dig :) Men jag förstår, bättre att stålsätta sig med att mensen är på ingång. Men jag har lärt mig att inte lita på några symptom. Gjorde abort för många år sedan och då kräktes jag varje morgon och i aug förra året fick jag utomkveds och hade inga symptom alls. Visste inte att jag var gravid förens jag började få smärta och då var jag i v.8.

Det har gått 14-15 dagar efter äl nu.

Ja så är det. Väntar till måndag nu och tar nytt test om inte mensen kommit. Oj har du haft utomkveds :( håller tummarna fortfarande för dig! Uppdatera gärna hur det går :)
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-04-03 12:11:12 följande:

Har inte mätt på ett tag nu, så vet ej hur tempen ser ut.

Låter ju konstigt...man hoppas ju att du är gravid!
  • SofiaS95
    Jeex skrev 2018-04-03 21:05:40 följande:

Ja det är allt bra konstigt. Men tycker nog allt att min kropp har betett sig lite konstigt sedan mitt x så det är nog dags att kolla upp så allt stämmer.

Läste att du hade fått din mens. Gud så tråkigt :( Hur känner du dig ?

Haft några dagars paus från FL eftersom det blev så jobbigt då mensen kom. Nu känns det bättre men mott hjärta går snart i bitar av längtan...
Svar på tråden Tempar/Fertility friend