• Eps1106

Tempar/Fertility friend

Tycker min kurva ser lovande ut fortfarande, men det är bara andra försöket så jag har inte så jättemycket att jämföra med. Funderar iaf på att testa imorgon om temperaturen är fortsatt hög, då är det BIM +4 så då borde an väl få ett ganska pålitligt resultat?

• Eps1106

Ja, det kanske är lite i tidigaste laget när jag tänker efter. NC har dock satt ÄL två dagar tidigare (med samma info) så jag blev lite otålig haha.

lilaemma skrev 2017-09-29 16:39:22 följande:

Tänker att bim räknas som äl+14 så då är du tidigt ute, men det kan ju visa ändå!

• Eps1106

Tror du? Har ett RFSL-test hemma som ska mäta från 10 mikrogram så tänker att kaaanske om jag tar imorgon?

Milou3 skrev 2017-09-29 16:43:17 följande:

Du borde få ett väldigt pålitligt svar om du testar nu :)

• Eps1106

BIM +4 baserade jag på appens prediktion men det är kanske vettigare att räkna ÄL + 14 iofs. Då är det på måndag, det kanske jag kan hålla mig till om jag kämpar :)

lilaemma skrev 2017-09-29 16:39:22 följande:

Tänker att bim räknas som äl+14 så då är du tidigt ute, men det kan ju visa ändå!

• Eps1106

Misstänker att jag inte haft någon ÄL denna månad, hur brukar det bli med mensen då? Kommer den ungefär när den brukar eller får man vänta en evighet på nästa försök? Så surt :(

• Eps1106
    tempnörden skrev 2017-10-25 11:23:02 följande:

Du har många ringar som inte är ifyllda. Det finns alltså många mätningar som FF tycker inte är pålitliga. Det kanske gör att din äl inte syns?

Ja, det har varit lite knepigt med mätningarna denna månad pga dålig sömn bl.a. men jag tänker att om ÄL hade varit så hade ju baseline ändå varit högre efter. Alla godkända mätningar ligger ju på ungefär samma temp?
  • Eps1106

Hej! Jag undrar om jag kanske haft en cykel utan ÄL? Det blev lite si och så med mätandet i början av månader pga resor, julfirande och alkohol, så kurvan ser lite knepig ut initialt. Men jag har så länge jag tempar haft ÄL cd 22 el 23 ed tydlig stegring och temp som håller sig uppe. Nu går den ju upp och ner, betyder det att ägget aldrig släppte?

• Eps1106
    Eps1106 skrev 2018-01-11 16:20:16 följande:

Hej! Jag undrar om jag kanske haft en cykel utan ÄL? Det blev lite si och så med mätandet i början av månader pga resor, julfirande och alkohol, så kurvan ser lite knepig ut initialt. Men jag har så länge jag tempar haft ÄL cd 22 el 23 ed tydlig stegring och temp som håller sig uppe. Nu går den ju upp och ner, betyder det att ägget aldrig släppte?

Hoppsan, bilden kom inte med, här är den alltså.

• Eps1106
    Mimipig skrev 2018-01-11 23:16:21 följande:

ÄL kan ha varit tex cd22 eller någon annan omätt dag. Ff sätter nog inte eftersom det saknas så många tempar samt är då många tagna vid annan tidpunkt. Jag skulle ändå utgå från cd22. Du kollar inte sekret eller ÄL-stickor?

Ja, cd22 tror jag också är troligast, men pga dippen cd26 blir jag osäker på om ÄL verkligen har skett? Min kurva har legat ganska stabilt högt efter ÄL tidigare månader. Jag kör inte stickor eller kollar sekret eftersom jag blir stressad av det, vi har sex varannan dag hela månaden istället.
  • Eps1106

Hur länge kan en cykel utan ÄL hålla på ungefär? Jag är nu på dag 54 och ingen mens eller genombrottsblödning i sikte. Vanligtvis är min cykel ca 35 dagar. (Jag har bara mätt sporadiskt denna cykel pga resor och annat, därav superknäpp kurva!)

• Eps1106
    Eps1106 skrev 2018-03-15 13:47:28 följande:

Hur länge kan en cykel utan ÄL hålla på ungefär? Jag är nu på dag 54 och ingen mens eller genombrottsblödning i sikte. Vanligtvis är min cykel ca 35 dagar. (Jag har bara mätt sporadiskt denna cykel pga resor och annat, därav superknäpp kurva!)

• Eps1106

[quote=78553625][quote-nick]Eps1106 skrev 2018-03-15 13:53:42 följande:[/quote-nick][/quote]

Ingen som har erfarenheter av anovulatoriska cykler? För det är väl omöjligt att vara gravid när kurvan inte har stigit? Har inte möjlighet att ta ett gravtest Manhattan räknar med att det absolut inte kan vara så med min kurva.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend