Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

Tempar/Fertility friend

Jag har tempat sedan mitten av förra cykeln och imorse gick tempen upp ordentligt, högst vad den varit hela cykeln och dessutom hade jag både äl smärta och en liten blödning igår så antar att jag hade ägglossning igår. Jag sov väldigt såligt inatt och låg och vred mig i sängen ett tag innan jag tog tempen så vet att det kan påverka, men jag tog den samma tid som alltid och tycker inte att den borde ha höjts 0.4-0.5 grader bara av att jag var vaken en stund (steg inte upp). Nåja, återstår att se om tempen hålls uppe de följande dagarna och om bröstvårtorna blir ömma som de alltid blir efter äl. säkert tecken ;)

• Baraentilligen
    Belinday skrev 2017-12-15 06:58:03 följande:

Hej tjejer grattis till er som + . Jag är lite fundersam hade pos ägglossningtest i onsdags, igår neg men tempen i morse var låg ändå? Kan de vara så att jag inte haft ägglossning då ?

Min temp dippade också lite två dagar efter äl, men sen gick den upp igen :)
  • Baraentilligen
    Belinday skrev 2017-12-15 11:16:12 följande:
    Se där ja :) Kanske den ändå trots allt redan varit då. Men ja tänkte på att jag sov med öppen mun i morse när jag vaknade. Tror ni de påverkar tempen då jag mäter i munnen ?
    Vad jag har läst så påverkar det nog om man sover med öppen mun. Mäter själv alltid under armen typ en halvtimme. Brukar somna med tempen ;)
  • Baraentilligen

Har visserligen enköpt termimeter med bara en decimal men kurvan har varit jämn trots att jag mätt på lite olika tidpunkt och sovit dåligt.

Idag på äl+9 hoppade tempen upp högre än någonsin till 36.9 efter en två dagars dipp på 36.5-36.6. Har alla andra dagar efter äl haft 36.7 så nu hoppas jag såklart på att höjningen beror på ökat progesteron på grund av graviditet ;)

• Baraentilligen

Har haft äl flytningar i flera dagar runt tiden jag skulle ha äl men nu har de avtagit utan temphöjning. Ganska säker på att det blir en månad utan äl :( Cykeldag 21 idag av 33. Men nu vet jag ju inte när jag ska invänta mens heller...

• Baraentilligen

Haha, fungerande att gnälla här. Fin temp höjning i morse! Aldrig så utan äl. Glad tjej här för vi prickade äl oavsett om det var igår eller i förrgår :) Bara resten av väntan kvar då.

• Baraentilligen

Äl+6-7 idag (missade en tempdag och nästa var den på efter äl nivå). Igår fick jag en liten ljusröd flytning, men har haft problem med spottings den senaste tiden så det behöver inte betyda något. Idag dök tempen ner under coverline. Har aldrig hänt den här tiden förut. Hoppas verkligen inte att mensen kommer redan! Den är nere på samma nivå som den i princip alltid är innan äl. Så skumt...

Svar på tråden Tempar/Fertility friend