• Amerigo

Tempar/Fertility friend

Någon som skulle kunna vara snäll och förklara för mig varför vissa "punkter" är ifyllda och andra inte? :)

• Amerigo
    AnnC skrev 2014-11-05 09:59:27 följande:

Amerigo: de som inte är ifyllda betyder att du tagit tempen på en annan tid än du brukar.

Reflexen skrev 2014-11-05 09:59:30 följande:
    Temperaturer som är tagna inom ditt "normala" tidsintervall blir helt ifyllda. Om du dock tempar tidigare/senare så blir det en ring pga att tempen då är "osäker".
    Tack så mycket för era snabba svar :)

• Amerigo

Min första månad med FF, har inte någon stor koll på någon ting så tänkte höra med er om ni tror att det skulle kunna vara så att jag hade ÄL igår? Eller är temphöjningen för liten?
    (Den 9 & 10 vaknade jag ett par timmar senare än vanligt så jag vet inte hur tillförlitliga dessa datum är)
  • Amerigo
    Reflexen skrev 2014-11-08 09:21:29 följande:
    Hej!

Det kan nog vara ÄL idag, det beror ju på vad som händer m tempen de kommande dagarna. Vaknade du senare idag eftersom de är ofyllda? Ff nöjer sig med en höjning på 0,2 grader gör att sätta ut äl, tror jag.

Om du vaknade så mkt senare dag 9-10 så skulle jag ta bort de temparna, dvs klicka i discarded på de dagarna. Då får du en jämnare kurva också!

Tack för svaret :)

Den 9-10 vaknade jag 3-4 timmar senare än vanligt, idag 45 minuter. Får ta bort den 9-10 så får vi se vad som händer :)

• Amerigo

Skulle behöva svar på en fråga och hoppas någon här vet svaret :)

När man vaknar upp och ser att man fått en dipp i temperatur ("ägglossningsdippen"). Har ägget redan släppt eller ska det släppas under dagen?

• Amerigo
    Reflexen skrev 2014-11-09 17:01:51 följande:
    Jag tror att om det är en ÄL-dipp så är den samma dag som ägget släpper. Om det är så så bör du få en ganska rejäl höjning imorgon. FF sätter ju ut ÄL först när du haft tre dagar med höjd temp, så du får vänta lite innan du får det bekräftat. FF sätter ut ÄL till dagen innan första höjda tempen.

Nu har jag tempat i ett år och har så lika kurvor att jag är ganska säker på att höjningen betyder ÄL utan att behöva vänta tre dagar på ffs kryss.

Tack så jätte mycket för svaret!

Det är tur att du finns här som svarar på alla mina (dumma) frågor :)

• Amerigo
    AnnC skrev 2014-11-09 18:42:22 följande:
    Fast jag måste säga att det inte är alltid som ägget släpper den dagen som den stora dippen är, utan tempen kan sen smyghöjas lite innan den stora höjningen som bekräftar äl. Så är det för mig iaf
    Okej, ja detta är min första månad med appen så jag får se hur det blir för mig. Tack för upplysningen :) Har alltid trott att den stora dippen var själva ägglossningen :)
  • Amerigo
    Bella06 skrev 2014-11-13 08:39:01 följande:

Hej! Vad tror ni om min kurva?!

Testade neg idag på ÄL+10

Borde det ha visat nåt nu om det nu skulle vara en implantationsdipp?!

Det beror helt på vilken känslighet dina tester har, sedan är det inte ovanligt att man inte plussar förens BIM, vissa till och med efter BIM. Vid ÄL +14 så borde du ha ett ganska synligt streck med 10mIU-tester och svagt med 25mlU-tester :) (Såvida du inte är en "låghormonare"). 

From Conception
    From LMP
    mIU/ML or IU/L
    7 days
    3 Weeks
    0 - 5
    14 days
    28 days
    3 to 426
    21 days
    35 days
    18 to 7,340
    28 days
    42 days
    1080 to 56,500
    35 - 42 days
    49 - 56 days
    7,650 to 229,000
    43 - 64 days
    57 - 78 days
    25,700 to 288,000
    57 - 78 days
    79 - 100 days
    13,300 to 253,000
    17-24 weeks
    2nd Trimester
    4060 to 65,400
    25 weeks - birth
    3rd Trimester
    3640 to 117,000
    Several Days After Baby
    -
    < 5

LMP= Last Menstrual Period

(Källa: pregnancy.about.com/od/pregnancytests/a/hcglevelsinpregnancy.htm)

Som du ser är det inte omöjligt att ha låga värden fram till mens :)

• Amerigo

Såhär ser min chart ut. Nu har jag fått slemmiga flytningar med lite blod i. Vad kan det vara? Är det mens, missfall eller något annat?

I och med att det inte är någon dramatisk tempdipp så undrar jag om det verkligen kan vara mens?

• Amerigo

Kan jag haft ÄL den 7:e (cykle day 15)? och att temperaturerna är så låga nu pga. att jag druckit eller tror ni den fortfarande inte inträffat? Jag har så länge jag kört med appen haft ÄL cykle day 15-17.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend