• Mira14

Tempar/Fertility friend

eagle87 skrev 2014-11-18 14:02:31 följande:

Om ja tar bort flytningar så flyttas äl.... phpIer3Cj55468.jpg

Jag tycker det ser ut som du hade ÄL i fredags på grund av tempen. I sådana fall är du på ÄL + 4 idag och för tidigt att testa..
  • Mira14
    Brennda skrev 2014-11-20 18:31:53 följande:

Första månaden vi börjar försöka och första månaden mensen är fem dagar sen på flera år. Kan det vara så att äl hoppat över denna månad? Har haft flytningar och fått utslag på äl-test men de kanske inte spelar nån roll.

Du har ju bara passerat ÄL med 10 dagar så mensen bör inte vara 5 dagar sen. Förmodligen inträffade ÄL senare än vanligt vilket gjort din cykel längre än vanligt. Idag gick tempen ner så det kan dessvärre vara så att du får mens inom någon dag.. Hoppas inte!
  • Mira14
    Brennda skrev 2014-11-20 19:03:53 följande:
    Mira14 skrev 2014-11-20 18:49:05 följande:Du har ju bara passerat ÄL med 10 dagar så mensen bör inte vara 5 dagar sen. Förmodligen inträffade ÄL senare än vanligt vilket gjort din cykel längre än vanligt. Idag gick tempen ner så det kan dessvärre vara så att du får mens inom någon dag.. Hoppas inte!
    fick utslag på äl-test dag 20 i cykeln.. Har vanligtvis en cykel på 29-31 dagar.

Då hade du förmodligen även ÄL ganska sent, jag har tex alltid ägglossning på dag 14 och min mens brukar komma mellan 13-14 dagar efter ÄL. Hade du ÄL dag 20 så är du på ÄL 15 idag, antingen kommer mensen eller så är du gravid

Eftersom tempen sjunkit kan tyvärr mensen dyka upp i morgon..
  • Mira14

Jag hade ovanligt långsam stegring efter ÄL, någon som har någon teori kring detta?

Ofta brukar jag dagen efter ÄL gå upp till 36,6 och sedan ligga på 36,7 hela tiden ungefär, nån dag på 36,8 några dagar innan BIM.

Jag vet att jag hade ÄL den dag som blivit utsatt för efter 11 månaders försök har jag lärt mig alla tecken på min ägglossning..

• Mira14
    whattha skrev 2014-11-24 07:29:34 följande:

en nu har FF ändrat min ÄLdag igen:o

Från dag 33 till 35. Vad hade ni gissat på? Dagens temp togs utan att ha sovit i 3h, har vaknat en gång i timmen inatt.

phpO6SQc706624.jpg

Temperaturen ser väldigt "hoppig" ut. Tar du tempen samma tid varje dag? I munnen? Jag tar alltid tempen 2-3 gånger för att vara säker, ibland visar iaf min fel..
  • Mira14

Jag blir inte klok på min temp denna månad. Varför var den lägre i morse? Brukar ligga mellan 36,7-36,8 vid det hör laget och sen stiger den till 36,8-36,9 och är hög till ungefär dag 2 på mensen. Man hoppas ju såklart på graviditet men denna månad känner jag ingenting.. Jag som alltid är skengravid annars Är vårt 11:e försök så nu tycker jag det borde vara dags. Jag har bestämt mig att göra ett test tidigast på lördag, har BIM på måndag.

Jag har dessutom otroligt vattniga, inte krämiga eller klibbiga utan bara vattniga flytningar?!

• Mira14
    eagle87 skrev 2014-11-26 14:00:17 följande:

Gud vilken jävla dag, hade tid imorse hos fertilitets kliniken. De va så jävla hemska, sa att jag fortfarande är för överviktig för att få hjälp, jag inte verkar tillräckligt motiverad att vilja bli gravid då ja inte gått ner i vikt, att den takten min viktgång går kommer ja inte få hjälp förräns av mitten på nästa år, att jag borde gå me i Viktväktarna. Jag bara hoppas att ja plussar i helgen så ja aldrig mer behöver gå dit. Äter för i övrigt typ aldrig skräpmat, aldrig bröd, sällan socker, aldrig läsk, grönsaker o sallad varje dag, aldrig vitt ris. Bifogar en bild från idag. Dem är sjuka i huvudet här i Peterborough, England. Detta är den enda fertilitetskliniken. php3IZUZI84086.jpg

Va, är det sant?? Folk i England brukar ju vara överviktiga men du är ju helt och hållet normalviktig!! Vad arg jag blir! Har du inte möjlighet att boka tid i Sverige och åka hit på utredning?
  • Mira14
    Schatz81 skrev 2014-11-27 22:13:11 följande:

Ok, är inte det här lite konstigt att FF sätter ut ÄL dag 14? När jag har testat positivt på ÄL-stickor dag 12 och 13 men inte dag 14. Och temperaturen började stiga redan dag 13. Plus att FF tidigare satte ÄL på dag 12, men ändrade idag pga att tempen steg ännu mer. Känns förvirrat:

ÄL-test visar positivt innan ägget släpper så att ha ÄL dagen efter positivt resultat är inte konstigt. Det kan även ha att göra med att du satt ut fertilt sekret den dagen!
  • Mira14
    Minxy skrev 2014-12-05 06:31:54 följande:

Är alltså på ÄL+9 idag och fick världens svagast plus (tror jag?) på CB imorse.

Eller så är det bara spök. Syns knappt :(

phpe7rL0y89111.jpg

Det ser ut som ett plus, det är nog starkare i morgon. Grattis
  • Mira14

Min temp denna månad. Är inne på vårt 12:e försök. Jag tycker kurvan ser ovanligt stabil ut så jag väntar med spänning. Har dock enbart streckad linje men är säker på att jag hade ägglossning då men även haft känningar innan. Kan två ägg ha lossat? Med tanke på två tempdippar? Eller lossar alltid båda äggen samtidigt?

Är utomlands och enbart på ÄL + 8 annars hade jag garanterat inte kunnat låta bli att testa mig

• Mira14
    Mira14 skrev 2014-12-24 14:24:15 följande:

Min temp denna månad. Är inne på vårt 12:e försök. Jag tycker kurvan ser ovanligt stabil ut så jag väntar med spänning. Har dock enbart streckad linje men är säker på att jag hade ägglossning då men även haft känningar innan. Kan två ägg ha lossat? Med tanke på två tempdippar? Eller lossar alltid båda äggen samtidigt?

Är utomlands och enbart på ÄL + 8 annars hade jag garanterat inte kunnat låta bli att testa mig smile1.gifphpJebUHJ89192.jpg

ÄL + 9 var det visst!
  • Mira14
    eagle87 skrev 2014-12-27 14:14:14 följande:

Äntligen äl. :) tycker ni vi pricka in bra? Använde inga tester utan försökte bara köra varannan dag. phpinizx593901.jpg

Vad skönt, hopps det går vägen nu Ni ser ut att ha prickat in ÄL perfekt!
  • Mira14
    Ztarduzt skrev 2015-01-03 18:13:52 följande:
    Suck ^^ känns som att allt går emot mig, för enligt min temp (vad jag förstår) så skulle jag fått mens men kroppen ändrade sig mitt i allt? får se om tempen sjunker imorgon, går den upp ännu mer testar jag, går den ner igen avvaktar jag ytterligare och inväntar mensen. 

Tappen är fortfarande hård, hög och stängd, vilket den varit sen dagen efter FF satte ut ÄL. Har menskänningar och stick i tjejmagen som jag haft hela cykeln. Creamy flytningar skulle jag nog säga, kan man avgöra på flytningarna om mensen är på G? 
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Utsökta äcklig information men mina flytningar luktar järn 1-2 dagar innan mens. Är det enda symtomet jag får då min temp oftast sjunker dagen efter mensen kommit! Hoppas din temp stiger ytterligare och att du är gravid ändå!
  • Mira14

Någon som vet vad min låga temp kan bero på? Har försökt att bli gravid i ett år nu och min temp ligger alltid runt 36,3-36,4 innan ÄL. Jag har alltid ÄL dag 14, har haft det varje månad (tempar alltid + period med ÄL-test). Vi har påbörjat utredning och min låga temp oroar mig lite..

• Mira14
    Reflexen skrev 2015-01-07 20:30:00 följande:

Hej Mira! Jag tycker inte att din temp är låg. Jag ligger ungefär på 36,2-36,3 innan o 36,4-36,6 efter ÄL.

Fast den är mycket längre denna cykel än mina andra 12 månader.. Aja hoppas det inte är någon fara! Brukar ligga runt 36,6-36,7 efter ÄL och 36,3 innan.
  • Mira14
    Irlais skrev 2015-01-07 20:52:04 följande:
    Har du ändrat något hemma, temperatur, täcken etc? Tar tempen annan tid?
    Nej inte alls men det har ju varit mycket ledighet så jag kanske kan vara mer avslappnad?! Dock märkte jag ingen skillnad i somras. Har varit lite förkyld men inte haft någon feber. Kanske sover med öppen mun?! Det blir spännande att se i morgon
Svar på tråden Tempar/Fertility friend