• Brennda

Tempar/Fertility friend

Hej!

Har följt denna tråden nu ett tag och har motiverats till att själv börja tempa. Började i samma veva med äl-test. Trodde verkligen inte att jag skulle ha äl så sent i cykeln. Undrar en sak ang min kurva (som ni ser här nedan). Kan det stämma att jag hade äl i torsdags? Jag testade pos då och dagen efter. Borde inte äl skett i lördsags? Någon med mer erfarenhet än mig får gärna komma med era synpunkter :)

• Brennda

Haha men va? Nej när jag dubbelkollade om mitt inlägg kommit med så var det min bild och nu finns ingen bild alls. Sjukt konstigt! Provar igen:

• Brennda
    Brennda skrev 2014-11-10 19:20:48 följande:

Haha men va? Nej när jag dubbelkollade om mitt inlägg kommit med så var det min bild och nu finns ingen bild alls. Sjukt konstigt! Provar igen:

• Brennda
    Iskristall skrev 2014-11-10 19:30:07 följande:

Brennda som jag ser de ( för nu ser jag din kurva ) så bör äl varit torsdags el fredag. Äl brukar komma samma dag eller dagen efter första positiva äl-testet. Det sägs ju att man inte ska fortsätta testa efter första positiva dock

Jag vet men anledningen till att jag testade var för att jag hade testat med clearblue i 10 dagar och endast fått ringar och när de tog slut så testade jag med billiga testers på eftermiddagen och var lite chockad över att det var två lika starka test. Hade läst nånstans att själva teststräcker även kan bli starkare än kontrollstrecket så därav testade jag igen dagen efter och det var likadant som dagen innan. Tänkte mer på tempen, förra cykeln tempade jag bara några dagar innan bim och då låg tempen på 37.1-37.3 så denna månad känns det som att ägget inte ens har släppt med tanke på låg temp.. Ah, många tankar i huvudet! Tack för ditt svar :)
  • Brennda
    Zora skrev 2014-11-10 20:52:47 följande:
    Hmm... Har du testat att ta bort de positiva testen och kollat om äl ändå sätts till den dagen? För jag håller med om att det är lite mysko med tempen. Hade jag bara tittat på din kurva utan de positiva testen så hade jag nog sagt att du inte haft äl ännu. Brukar du ha några andra tecken på äl? Äl smärta eller äggviteflytningar?
    Ja men precis, äl sätts inte dit när jag tar bort de positiva testen. Har haft smärtor i både äggledare och livmoder. Haft blandade flytningar, mest gulvita flytningar.. Kan det vara så att ägget inte släppt? Att ägglossning uteblivit denna cykel? Känns inte kul när detta händer cykeln man bestämmer sig för att börja tempa. Förhoppningsvis bara denna cykel och inte många fler.
  • Brennda

BIM idag (enligt p-tracker) och mätte 3h senare än vanligt. Fick pos på äl-test dag 20 och 21 i cykeln. Har en menscykel på 27-32 dagar. Hur mycket drar ni av ifall ni mäter senare? Jag har inte dragit av något.

• Brennda

Min temp är allt konstig. Tempade imorse på min vanliga tid. Då låg tempen på 36,7. Sen tempade jag igen när jag steg upp på riktigt kl 9 och då låg tempen på 37,1. Kan det verkligen skilja så mycket på 3h? Sen ska jag väl säga att jag sov dåligt imellan 3-4..

• Brennda

Första månaden vi börjar försöka och första månaden mensen är fem dagar sen på flera år. Kan det vara så att äl hoppat över denna månad? Har haft flytningar och fått utslag på äl-test men de kanske inte spelar nån roll.

• Brennda
    Iskristall skrev 2014-11-20 18:47:37 följande:

Brennda: På vilken dag fick du positivt äl-test då? Tror du inte äl var när FF satt ut den?

Mira14 skrev 2014-11-20 18:49:05 följande:
    Du har ju bara passerat ÄL med 10 dagar så mensen bör inte vara 5 dagar sen. Förmodligen inträffade ÄL senare än vanligt vilket gjort din cykel längre än vanligt. Idag gick tempen ner så det kan dessvärre vara så att du får mens inom någon dag.. Hoppas inte!
    fick utslag på äl-test dag 20 i cykeln.. Har vanligtvis en cykel på 29-31 dagar.

• Brennda
    Mira14 skrev 2014-11-20 19:16:15 följande:
    Då hade du förmodligen även ÄL ganska sent, jag har tex alltid ägglossning på dag 14 och min mens brukar komma mellan 13-14 dagar efter ÄL. Hade du ÄL dag 20 så är du på ÄL 15 idag, antingen kommer mensen eller så är du gravid

Eftersom tempen sjunkit kan tyvärr mensen dyka upp i morgon..
    Återstår att se, känner mig också kallare än vad jag gjorde förra veckan.  Det konstiga är ju att jag alltid brukar få spottings och känningar 2-3 dagar innan mensen ska komma. Är så typiskt att kroppen strular när man väl bestämt sig för att börja tempa, äl-test o faktiskt börja försöka skaffa barn. Men det är spännande! :D Tack för ditt svar :)
  • Brennda
    Zora skrev 2014-12-01 07:54:58 följande:

Om jag tar bort det positiva Äl testet så flyttas Äl till den 28:e (fast streckad linje). Konstigt.

Så var det för mig med förra cykeln. Jag valde att ta bort det positiva äl-testet då jag tänkte att ägget kanske lossat några dagar senare. Men jag vet inte, man kanske ska lita mer på äl-test än tempen?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend