• Schatz81

Tempar/Fertility friend

Hej alla tempare!

Hoppar gärna in i den här tråden också. Har aktivt försökt i 4 månader men varit oskyddad i 19 månader. Jag började tempa för sex veckor sedan och är därför inte så haj på det här än, men så här ser min kurva ut än så länge i alla fall.

Igår kväll (ÄL+10) kom en ljusrosa flytning/spotting/nidblödning. Vet fortfarande inte vad det kan vara, men tycker det är lite väl tidigt för mens (BIM 13/11). Min cykel varierar, ca 23-29 dagar med ett genomsnitt på 26 dagar.
    Idag har det ljusrosa fortsatt. Inget i trosorna, men så fort jag går på toa.

Jag har alltid spottings några dagar innan mens och blöder lätt från livmodertappen vid sex. Gynekologen säger att jag har känslig slemhinna.

Om det är mens är min lutealfas väldigt kort, men det är ingenting som jag har uppmärksammat sedan tidigare. Kan lutealfasen hos samma person variera? Tycker för övrigt att jag inte ser något tecken på att mensen ska komma enligt kurvan. Vad tror ni?

• Schatz81

Oj då, bilden duplicerades av någon anledning. 
    Men passar då på att rätta mig själv: Enligt den mensapp jag använder är min cykel mellan 21 och 31 dagar med ett genomsnitt på 26. Min ÄL kan komma på alltifrån dag 8 till dag 17.

Om detta nu skulle säga någon något...

• Schatz81
    joss82 skrev 2014-11-09 20:12:58 följande:

Du verkar ju vara på ÄL+12 idag så om du brukar ha spottings några dagar före mens är det kanske inte så konstigt att de började igår? Annars vet jag inte, är nog försent för nidblödning. Kan ju vara en mellanblödning som kommer trots att du är gravid? Jag är bara på min andra månad med tempande men förra månaden sjönk inte temperaturen under linjen förrän på andra mensdagen.

Hm, ser nu att det står Äl+12 på kurvan, du har rätt. Då var det ÄL+11 flytningen kom. 
    Men det är säkert mensen, som är väldigt tidig. Orkar inte med det här längre :(
  • Schatz81
    joss82 skrev 2014-11-10 09:10:03 följande:
    Känner igen det där, känns allmänt deppigt här med. Temperaturen idag och igår har varit alldeles för låg, räknar med att mensen kommer när som helst. Känns som att det här aldrig kommer gå. Vilket försök är du på?
    Usch, förstår precis. Här är det superdeppigt också. Dippade idag på ÄL+13, från 36,9 till 36,6 vilket är under mitt röda vågräta streck... Mensen kommer nog här också när som helst.

Har också den där hopplösa känslan. Och imorgon åker sambon utomlands, på jobb, i två veckor och vi kommer troligtvis missa nästa ÄL.

Vi har försökt "på riktigt" med äl-stickor i fyra månader. Blir femte nu. Men vi har varit oskyddade i totalt 19 månader och försökt pricka in ägglossning med hjälp av appar och egna beräkningar. Har inte funkat alls.

Hur länge har ni försökt? 
  • Schatz81
    Brennda skrev 2014-11-10 18:40:05 följande:

Hej!

Har följt denna tråden nu ett tag och har motiverats till att själv börja tempa. Började i samma veva med äl-test. Trodde verkligen inte att jag skulle ha äl så sent i cykeln. Undrar en sak ang min kurva (som ni ser här nedan). Kan det stämma att jag hade äl i torsdags? Jag testade pos då och dagen efter. Borde inte äl skett i lördsags? Någon med mer erfarenhet än mig får gärna komma med era synpunkter :)

Hej!
    Det här är jättekonstigt, men den chart jag ser i ditt inlägg är min egen.. Är det nån direktlänk av bilden som gör så? För det är verkligen exakt min chart. Haha...
  • Schatz81
    whattha skrev 2014-11-13 15:00:38 följande:

Använder ni termometer med en decimal eller två?

Jag använde termometer med en decimal fram tills idag, då en ny termometer med två decimaler kom med posten :)
  • Schatz81
    eagle87 skrev 2014-11-24 11:04:50 följande:

Någon Som har någon kommentar......

Jag tycker det ser ut som att du kan börja testa dig inom de närmaste dagarna! :)
  • Schatz81

Ok, är inte det här lite konstigt att FF sätter ut ÄL dag 14? När jag har testat positivt på ÄL-stickor dag 12 och 13 men inte dag 14. Och temperaturen började stiga redan dag 13. Plus att FF tidigare satte ÄL på dag 12, men ändrade idag pga att tempen steg ännu mer. Känns förvirrat:

• Schatz81
    Mira14 skrev 2014-11-27 22:34:18 följande:
    ÄL-test visar positivt innan ägget släpper så att ha ÄL dagen efter positivt resultat är inte konstigt. Det kan även ha att göra med att du satt ut fertilt sekret den dagen!
    Tack Mira! Då vet jag :) 
Svar på tråden Tempar/Fertility friend