• hondendär345

Tempar/Fertility friend

Hej! Jag är ny här och även ny inom tempmetoteden, har kikat i den här tråden senaste månaden då jag började tempa och böt faktiskt app till fertility friend:) nu är det så att jag funderar lite över flytningar och dagar i cykeln. Är på dag 9 nu, mensen tog slut 28/10 och jag har fått vattniga flytningar? Kan det stämma att få "fertila" flytningar så tidigt i cykeln? Har ätit cerazette fram tills slutet på september och haft oregelbunden cykel under den tiden så det var länge sen det funkade "naturligt" eller vad man ska säga.. Blödde även endast i 3 dagar med spottings 2 dagar trots att jag var inne på dag 83 när mensen kom. Testade innan mens med testlagrets stickor och fick svagt plus men sen har det varit negativt. Långt första inlägg det här!

Grattis till er som plussat nu, blir så glad när jag ser era positiva test!

• hondendär345

Zora: tack så mycket och tack för att du svarade!:) får hoppas på tempdipp och ägglossning snart då:) vore ju så skönt att komma in i en regelbunden cykel nu:)

• hondendär345

Reflexen: Tack så mycket! Ja det hoppas jag med:)

Det är så skönt att kunna fråga här och läsa när man känner sig osäker:)

• hondendär345

Förstår inte varför FF inte sätter ut att ägglossning definitivt skett, kan det vara att den inte är säker på dag 13 eller 14? Det här är min första "normala" cykel efter stopp på cerazette så jag vet inte alls hur lång lutealfas jag har, FF har satt ut BIM 20/11 och nu också satt ut "test day" 24/11. Förvirrande alltihop för en nybörjare ;p

• hondendär345
    Petto 83 skrev 2014-11-15 12:45:30 följande:

Hur skulle ni göra med tempen om ni inte kunnat sova innan den ska tas? Min son var vaken hela natten och tempen jag tog efter ha sovit ca 3-4 tim var väldigt hög jämfört med tidigare temp.

Jag skulle lägga in den i alla fall men lägga in "sleep deprived" på symptom listan, FF kommer sannolikt markera den som osäker i din chart då, du kan ju också göra en notering om att du sovit dåligt :)
  • hondendär345

Min temp störtdök till 36,2 grader idag och jag börjar fundera på om dessa dykningar i temp kan ha och göra med insomningstabletter jag tar vid behov. "01" på stats är de nätter jag tagit dom och varje gång sjunker tempen morgon efter.. Ska jag ta discard på dom temparna?

• hondendär345
    blackpeach skrev 2014-11-17 15:19:13 följande:

Tack! Ja tempen har varit generellt låg. Men det brukar sjunka snabbt till 35.9 två dagar innan mens. Tycker min kurva ser lite trifasisk ut?

Jag är ju nybörjare men jag tycker att kurvan ser trifasisk ut, du har ju en tempökning efter den första temphöjningen som håller i sig:)

& grattis till pluset också! :D
  • hondendär345

Kan man ha äl trots att man inte får positivt på äl-tester?

Livmodertappen sitter så högt att jag inte längre når öppningen och den är mjuk. Har dessutom ordentligt mycket äl-flytningar. Har haft sen3-4 dagar men det är som mest nu.

Är på dag 16 i cykeln och en cykel på 26-29 dagar. Fick tidigt mf senaste mensen (17/12)

Testerna var nästan positivt dag 9-10 och sen nu dag 15-16. Alla andra tecken tyder på äl förutom stickorna..

Har somnat och vaknat ojämnt nu under jul-ledigheten så tempen litar jag inte på riktigt heller..

• hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-02 15:18:08 följande:

php8VGBLn25694.jpg

Ska tempen under strecket? Just nu har den varit exakt på strecket i två dagar. O.o bim idag..

Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Det är ju lite olika från person till person. Min temp störtdyker samma dag som mensen kommer eller några dagar in ibland till och med. Medan andra får tempdipp dagen/dagarna innan.

Har du tagit gravtest idag?
  • hondendär345
    Ztarduzt skrev 2015-01-02 15:41:21 följande:
    Tog test för två dagar sedan, men förra månaden var mensen 7 dagar sen och tempade tyvärr inte då.. Kanske bara är att vänta 7 dagar och se vad som händer.. Eller?
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Tror inte att du ska behöva vänta 7 dagar:) Om mensen inte kommit på äl+18 så skulle jag ta ett nytt gravtest om jag var du!

Brukar din mens vara regelbunden annars?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend