• SecretlyMe

Tempar/Fertility friend

Ni som kan det här med tempning bättre - visst tyder det på mens om tempen plötsligt dippar från 37.1 (fyra dagar i rad) till 36.6? Jag är på bim idag men min cykel kan likväl vara 30 dagar oxå och då är bim på onsdag.

Ingen som, möjligen, varit gravid trots en så stor dipp? Blir förvånad att min temp inte successivt gått neråt..

• SecretlyMe

Tack för svaret :) Ja, dippen tydde på mens, precis som jag trodde. Men blev förvirrad när den hållt sig jämn fram till nu, och då hade jag ändå en temphöjning igår.

Iskristall skrev 2014-09-01 17:52:49 följande:

Jo mensen kommer ju vanligast efter eller samma dag som en tempdipp. Men det kan ju också vara en tillfällig felaktig temp en dag som att du tempat på annan tid som gjort dippen. Men tempen ska ju fortsätta vara förhöjd efter BIM om man är gravid eller höja sig ytterligare, inte dippa.

• SecretlyMe
    Lillon skrev 2014-12-20 15:51:28 följande:

Dagens temp. :) Förväntar mig en höjning imorgon! Tänkte dricka lite vin ikväll, det borde väl vara ok?!

Det är okej, men ha i åtanke att alkohol kan höja tempen och därför inte kan ge dig ett korrekt svar :) Tror dock det beror på i vilken mängd du dricker.
  • SecretlyMe

Man ska inte mixtra med pergo-preparat utan läkares inrådan...

• SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 18:15:48 följande:

Helt ärligt skiter jag i det då jag inte får hjälp. Gyn sa att pergotime behövs om jag ska bli gravid, men hon får inte skriva ut det och dom som får det i mitt län är inte dem lättaste att ha att göra med.

Otrevlig behöver du inte vara.

Jag hade aldrig vågat chansa med alla hemska och vidriga bieffekter som kan göra det mycket värre.

Det är ditt val. Du gör som du vill. Men behåll otrevligheten för dig själv, tack.
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-01-29 18:37:01 följande:

Var inte meningen att vara otrevlig. Hade jag velat vara otrevlig hade jag inte förklarat situationen jag är i, men kanske lät otrevlig och ber om ursäkt för det.

Då det är samma innehåll som pergotime och jag enbart kommer hålla mig till enkeldos och ta det lägsta så känner jag inte att jag riskerar något.

Det är du som tar risken..
  • SecretlyMe
    MissMf skrev 2015-02-03 08:45:55 följande:

När brukar er temp gå ner vid mens? Blöder som attan men har samma temp som efter äl. Började blöda i söndags.

För mig går tempen ner dagen före eller samma dag. Men tempen sjunker ibland inte förrän dag 3 för vissa.
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-02-08 20:37:14 följande:

Man tycker ju det, men om jag nu har äl så borde jag blivit gravid iallafall en gång.. Är rädd att det är fel på sambon nu också, och han kommer inte utredas fören jag gått ner i vikt...

Varför inte? Blir nyfiken.. Jag är oxå överviktig, kommer de inte göra ett piss isåfall om man vill få utredning efter ett år?? Jag är nämligen oxå rädd att det är sambons spermier det är fel på.
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-02-08 21:56:25 följande:

Kvinnan utreds först, jag har bmi på 33 och max är 30. Ibland utreds mannen samtidigt och ibland inte beroende på vart man bor. Utreds inte mannen får kvinnan börja med hormonstimulerande och hjälper inte det kollas mannen.. Utreds mannen samtidigt som kvinnan under första delen får man hormonstimulerande om mannen är OK, annars sätts man i kö för ivf.

Så jag fått det förklarat iallafall, ändå grymt störande att jag måste ner 3 jäkla bmi då jag har en hel del muskler, stora bröst som väger en hel del var och tung benstomme. När jag var "normal" i utseende var jag precis på gränsen till övervikt.

Hoppas det där beror på landsting annars är ju vi rätt körda. Jag har oxå bmi på över 30.

Konstigt att de resonerar så. De borde gå på hälsa, inte bmi. Jag är frisk i övrigt och har oxå en del muskler då jag tränat tungt i tre år. Men har ju till synes en del hull att bli av med.
  • SecretlyMe
    Ztarduzt skrev 2015-02-22 13:05:52 följande:

Blev starkare efter några minuter. Blev helt till mig och förra bilden togs direkt. Tog ca. 3sek så kom andra strecket.

Du borde ha ägglossning ikväll/imorgon, senast tisdag ;) Lycka till!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend