Hej Tempexperter 
Jag har lite frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
Jag fick MA i sept och min första mens därefter i okt. Har tempat mer eller mindre sen dess men mest seriöst sen mitten på nov.
Fick då ÄL utslag både med clearblue dubbelhormon indikator och fertility friend som sammanfaller.
Denna cykel tycker jag tempen varit lite hejsanhopsan mellan 36,2-36,5 (förra månaden mellan 36,2-36,4). Med clearblue äl test så fick jag blinkande smiley gubbe tors, fre, lör och sön men sen på söndag kväll tog jag ett till och då var det en fast smileygubbe, alltså maximal fertilitet. Äl sekret tycker jag att jag hade igår och idag (lite svårt att avgöra dock eftersom vi också mös på igår och det kan ju vara lite rester av det, ursäkta detaljer).
Jag trodde att i och med fast smiley gubbe i söndags så borde jag ha ÄL typ igår, men det var ingen temphöjning i morse (hade 36,4). Har även haft lite koll på placeringen av cervix och den är ju långt bak och mjuk (detta var igår). Så det känns ju som att jag borde ha haft ÄL? Eller kan det vara så att jag har det idag? Blir ju inte klok!! Om jag har det idag så stämmer ju inte ÄL testet direkt, eftersom fast smiley gubbe indikerar maximal fertilitet de två dygnen. Det kan ju då vara söndag och måndag eller ska man räkna måndag och tisdag som de mest fertila dagarna? Hade jag inte tagit ett extra äl test söndag kväll så hade jag ju först på måndag morgon fått den fasta smiley gubben.
Jag är nog lika förvirrad i detta som ovanstående text är förvirrande!! Någon som kan ge någon sorts feedback på det?
Och om vi då hade baby dance (som de så fint kallar det) torsdag, lördag, söndag, måndag...har vi då prickat in rätt så att säga? Ikväll kommer vi troligtvis också mysa på.
Är första barnet och sist jag blev gravid så hade jag inte fått riktig koll på min äl efter p piller stopp. Blev gravid ganska snabbt och sen kom MF och min cykel verkar ha blivit längre efter det...
Hursom, tacksam för någon som helst feedback!