• Vikkan333

Tempar/Fertility friend

Hej!
    Jag hoppar med här om det är okej. Precis börjat försöka få en trea. Har tempat med mina två tidigare och även om jag tror mig ana när jag har äl gillar jag att tempa och "föra statestik". Hade förmodligen äl i onsdags så nu väntar jag på fortsatt höjd temp imorgon så att jag får "krysset". Hade däremot inte någon riktig äggviteflytning men hoppas såklart ändå. =) Hur går det för alla andra?

• Vikkan333
    Finmamma skrev 2014-05-23 13:41:37 följande:
    Jag vet inte om jag lägger detta i fel forum men jag är orolig över att min temp har gått ner lite idag samtidigt som mina symtom inte märks av lika mkt.

Någon erfaren som har varit gravid och tempat i början av graviditet? Kan tempen gå ner vissa dagar utan att det är ett begynnande mf?
    Jag vet tyvärr inte, slutade tempa efter plusset.
  • Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-23 21:12:33 följande:
    Finmamma: har inte tempat under graviditet, men tror inte du behöver vara orolig
    Välkommen Vikkan!
    Jag har väldigt olika mängd äggviteflytningar i olika cykler. Hoppas du får ÄL noterad i onsdags! smile1.gif
    Jag med! =)
  • Vikkan333

Jag behöver råd. Jag har två dagar vaknat utan täcke och frusit (och tempen är lägre än vad jag tycker att den ska vara, jag sover oftast inlindad i täcket). Hur hade du gjort med tempen? Låtsas att jag inte tagit den? Registrerat den ändå och hoppas att FF vill sätta mitt kryss i ons trots allt till slut?

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-24 07:31:42 följande:
    Vikkan: jag skulle ha skrivit i tempen även om den är "för låg". Sen skulle jag ha noterat vad som inte varit som vanligt. Jag är inte så duktig på att justera tempen, men det finns det ju andra som är smile1.gif
    Tack! Bär emot för kurvan blir inte lika "fin" men det är ju som du säger. =)
  • Vikkan333

Ikväll på DPO 3 ilade det till i livmodern och efter ett tag kom molvärken. Jag vet att det är helt vansinnigt men jag kan inte låta bli att hoppas... Spännande är det iaf trots att det är en låång väntan till BIM.
    Hoppas ni har en bra lördagskväll.

• Vikkan333

Just läst på lite och min teori stämmer ju inte med hur det fungerar men ngt hände iaf. =)

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-24 22:43:28 följande:
    Vikkan: det kan inte var ÄL som är senare än du tror då? Inga flytningar idag? För du hade inte fått ÄLkrysset utsatt än, eller?
    Jag kände lätt molvärk på ÄL+4, så nog kan man känna nåt så tidigt. Frågan är väl bara _vad_ man känner!?

Finmamma: håller tummarna för att det inte är något farligt!
    Krysset stannade faktiskt kvar på dag 14 men jag förstår hur du tänker, jag var också lite tveksam men om jag skulle haft äl 3 dagar senare så har min cykel rubbat sig till den här månaden...
    Jag tänker utgå från att jag hade äl där krysset sitter och jag tror (för jag hade en SÅN värk den kvällen och den känner jag igen från typ alla månader, nä dåligt med flytningar igår). Klart jag vill vara gravid och kan därför "känna" mer men blir jag utan plus så kommer jag iaf ha en kurva att jämföra med nästa månad! =) Tills dess ska jag låta fantasin flöda.
  • Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-25 06:55:00 följande:
    Vikkan: det låter ju som om ÄL o gårdagens värk inte hör ihop vad spännande det är att tempa o leta tecken! Jag har ju också samma molvärk sen ÄL+4 o är nu på ÄL+8!

Vi får se om ngr dagar vad värken betydde!

Sjukt spännande, men som sagt, jag har lurat mig själv förr. :)

Om jag går på kroppen och äl sekret så känner jag mig säker på när äl var, tempen är inte riktigt som jag tycker men så har jag "gjort lite tok" med de också så kurvan är inte helt tillförlitlig. Om det inte blir plus denna omgång så ska jag vara mer noggrann nästa kurva. :D
  • Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-05-25 15:44:32 följande:
    Jag har tempat i 7 mån nu o håller med om att det är ganska lätt att se tecknen när man väl lärt sig. Har aldrig tidigare tänkt på att flytningarna är speciella vid ÄL tex, men man lär så länge man lever

Ömma bröst idag, men inga känningar i livmodern än. Kan vara precis vad som helst

Oohhh jag gillar den här ovissheten och spänningen! Idag håller sig min mage lugnare men det kan ju va för att jag jobbat inte haft tid att känna efter så mkt. ;)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend