Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Användare på Familjeliv avslöjas. Vad skulle det innebära för er, hemligheter?

Virriga Vera skrev 2013-12-11 23:36:41 följande:
    Det är ju märkligt att när det namnges och hängs ut folk på Avpixlat och Fria Tider, då applåderas det, men när andra media gör det så är det fel. Man kanske skall börja leva som man lär.
    Fast det är väl lite skillnad på att hänga ut grova brottslingar som faktiskt har begått ett allvarligt brott än folk som har suttit på nätet och skrivit anonyma inlägg?

• vampyria2
    roffe skrev 2013-12-11 23:45:26 följande:
    Det borde vara brottsligt att önska livet ur barn tycker jag.
    Det borde även vara brottsligt att uttrycka rasistiska och väldigt fördomsfulla åsikter i syfte att skada en specifik folkgrupp. Eller vänta, kallas inte det typ hets mot folkgrupp? :P

Det borde iaf vara hatbrott att nätmobba andra, speciellt som vuxen människa med fullt fungerande konsekvenstänkande. Dom senaste fallen det talats om i media har ju varit människor i ganska hög ålder, nog borde dom förstå hur man beter sig. Allt kanske inte var bättre förr, vissa fick inte lära sig om andras känslor osv. 

Dock tror jag att om 5 år är det ingen som kommer ihåg tanten i tv som sa att hon inte var rasist och fem minuter senare "kanske hon är det då!". :D

Fast nu är du ute på hal mark för inget av det som de har skrivit är förbjudet även om man kan tycka att det borde vara det, de håller sig alla inom ramen över vad som är lagligt att skriva, det är redan utrett så hur vidrigt man än tycker att det de har skrivit är så är det lagen man ska gnälla på då och inte dem.

Det som gör mig lite bekymrad när det gäller det här är att jag är övertygad om att det sitter folk i från andra partier och skriver liknande saker både rasistiska mot invandrare och de som är åt andra hållet, jag tycker att det är obehagligt när de bara letar reda på folk i från ett visst parti, är inte det hets mot SDare eller? Ett fel gör inte ett annat rätt.

• vampyria2
    Virriga Vera skrev 2013-12-11 23:50:31 följande:
    Dock så hängs folk ut innan de är åtalade och dömda.
    Nja det gör de bara när bevisen är så starka att man vet att de kommer att bli dömda, de är så medvetna om att de blir granskade och allt som de gör kommer att bli anmält om det är fel.
    Dessa sidor vet att de blir nedstängda om de gör något olagligt så de är noga med att följa de regler som gäller.
    Sen har ju så kallade finmedia även de börjar hänga ut folk innan de är dömda om man vet att de är skyldiga, så det är nog något vi bara får vänja oss vid.
Svar på tråden Användare på Familjeliv avslöjas. Vad skulle det innebära för er, hemligheter?