Juronjaure skrev 2014-01-09 18:58:11 följande:
Jag undrar mest hur vi ska klara av sömnbristen och att inte kunna vara så spontana som vi är nu. Fast vi tror att man kan göra det mesta med småbarn också, kanske lite svårare att gå på bio och teater, dock ;)
Apropå att livet börjar på allvar när man får barn så har jag fått höra kommentaren "Jaha, då är livet slut nu då!" ett par gånger. Sånt gör mig lite irriterad. För jag känner precis som du, att barn är liksom poängen med allt, grädden på moset och livets höjdpunkt :) Mitt liv är inte det minsta slut ännu!
Jag tycker att senaste veckorna har gått jättefort! (Kanske tack vare julen?) Tiden innan v.13 var nojig och seg, men nu rusar det på! Innan man vet ordet av är det väl dags att föda...?! Måste hinna köpa massa grejer och möblera om... En sak i taget...
Grattis till er bebis också :)
Ja det är så vanligt att alla som har barn sen tidigare ska börja predika och kunna allt om bebisar och barn,gör deras barn så så kommer ditt göra så oxå,och jämföra hit och dit..
Jag har en snart 6åring men jag är absolut inte så och tycker sånt folk är dryga..
Jag hade samma fundering som dej faktiskt,både jag själv och killen e väldigt spontana av oss..
En gång googlade vi på bästa badhuset och då stod det hmm nu minns jag int vars de va men ungefär 70mil bort.... dit skull vi i allafall,packa badkläder och in i biln
ungefär så funkar vi..hehe
För oss har det då gått hur bra som helst :) sen är ju alla barn olika, vi hade då turen å få en bebis som sov hela nätter typ om vi la han 8 på kvällen så vakna han 8 på morron...
så nu blire väl heeelt tvärtom bara för vi knappt fått känna på hur de är att ha en bebis hehe
men de gå lika bra de,är så kort tid dom e bebisar :)
jag känner precis som du,men kan oxå förstå dom som tycker olika..
har då flera kompisar som e ute på krogen varje fre och lör och de e klart för dom äre ju en stor omställning och då känns de ju lite som livet e slut..
Jag började festa i tidigare ålder så lessnade ganska fort på det!
har alltid velat haft barn i ung ålder,och jag va den första av alla jag kände som fick,då kändes de lite konstigt ,som att man missade allt och tappa kontakten lite..men åren kommer i kapp och nu ha dom flesta fått..
har du någon nära som oxå e pregge..? :)