• rallymamman

Bebis sommar 2014 :) följas åt.?? :)

Hejsan,är en tjej på 29 år som väntar mitt 2ndra barn nu i juli  Glad
    Jag va den som fick barn tidigt när alla andra fortfarande va ute och levde rövare å festade på,..
    Men nu så har alla redan fått bebisar och skaffat familj,då passa jag på att bli gravid..(och jag som ville tajma in å bli de me nån)

Men tänkte om de finns nån annan som är beräknad till sommarn..?? Glad
    Kan vi följas åt lite och skriva litte gravidgrejjer hihi

• Svar på tråden Bebis sommar 2014 :) följas åt.?? :)
  • rallymamman
    Spionen skrev 2013-12-18 18:54:14 följande:
    Hej :)
    Jag väntar mitt första barn med BF i mitten på juli! Är 28. Var på vul idag och fick se lilla pytte sprattla och vinka, så gulligt! Är i v 11. Hur långt gången är du?
    hej Glad vad roligt ,då är vi ganska nära varann..nu va de ju ett tag  sen du skrev men just nu så tror jag att jag är i vecka 12(11+4) och du nu..?  jag tror jag är beräknad 27/28 juli du..? :)
    Vad spännande med vul,vad såg du..? va det som "en riktig" bebis som..?
    Jag gjorde vul i vecka 6,såg bara en rund boll med ett tickande <3  Glad
    Hur kom det sig att du fick göra vul..?? :)
  • rallymamman

Juronjaure

hejsan på dej  Glad  va kul att vi e några tjejjor som ska ha ungefär samtidigt...spännande.. :)

såg att jag verkat missa massa hära,hehe hoppas de är ok om jag bara hoppar in nu hihi
    Ha varit full rulle som vanligt nu över jul å nyår....men nu kan jag skriva litte mer Glad
    Så..första barnet..kul :)  va det planerat..??  ska du/ni kolla kön..?

• Juronjaure
    rallymamman skrev 2014-01-09 09:51:13 följande:
    Juronjaure

hejsan på dej  Glad  va kul att vi e några tjejjor som ska ha ungefär samtidigt...spännande.. :)

såg att jag verkat missa massa hära,hehe hoppas de är ok om jag bara hoppar in nu hihi
    Ha varit full rulle som vanligt nu över jul å nyår....men nu kan jag skriva litte mer Glad
    Så..första barnet..kul :)  va det planerat..??  ska du/ni kolla kön..?
    Haha, glömmer du bort din egen tråd? ;)

Ja, det är spännande med första barnet, men man undrar vad sjutton man har gett sig in i?! Särskilt när man umgåtts med syrrans tre vildingar över jul och nyår....;) Planerat är barnet i alla högsta grad. Har försökt sedan maj 2012. Fick två tidiga mf med fem månaders mellanrum, gjorde utredning när det gått 1,5 år, men när vi fick svaret på testerna (allt okej!) hade vi redan fått ett tredje plus! Är såklart toknojig att nåt ska gå fel, men är i v.18 nu och har ultraljud nästa vecka, så HOPPAS att allt är lugnt!!! Vi ska inte kolla kön, killen vill bli överraskad när den kommer...

Vilken vecka är du i nu?
  • rallymamman
    Juronjaure skrev 2014-01-09 10:29:02 följande:
    Haha, glömmer du bort din egen tråd? ;)

Ja, det är spännande med första barnet, men man undrar vad sjutton man har gett sig in i?! Särskilt när man umgåtts med syrrans tre vildingar över jul och nyår....;) Planerat är barnet i alla högsta grad. Har försökt sedan maj 2012. Fick två tidiga mf med fem månaders mellanrum, gjorde utredning när det gått 1,5 år, men när vi fick svaret på testerna (allt okej!) hade vi redan fått ett tredje plus! Är såklart toknojig att nåt ska gå fel, men är i v.18 nu och har ultraljud nästa vecka, så HOPPAS att allt är lugnt!!! Vi ska inte kolla kön, killen vill bli överraskad när den kommer...

Vilken vecka är du i nu?
    ja jag tro de förlåt Glad  hehe..ska jag va helt ärlig så är jag inte så hajj på denna sida än..hehe så ha inte riktigt koll på vikka trådar som är mina och inte..?
    och med mitt guldfiskminne å hehe ....Tungan ute

Men du STORT GRATTIS till er :) jag vet inte hur det är att vänta såå länge ..?  men jag vet hur hemskt det va att få mens varje gång i några månader i streck ,hur ledsen man vart..
    så kan förstå lite grann ,de jag kände gånger tusen typ..
    så verkligen kul att de nu äntligen blev bebis Gladdå har du ju gått halva tiden snart ,,gud så skönt nu vart ja sotis jag är bara i vecka 12(11+4tro jag?)

Jag lovar att du har gett dej in på nåt helt fantastiskt :)  man är nog aldrig riktigt redo för barn tror jag..?
    med mitt första,som jag blev gravid med efter 3 månader ihop med killen(23år) så funderade jag väldigt mkt vad har jag gett mej in på..?
    men det är verkligen när man fått barn som livet börjar på riktigt ,och man funderar -vad fasen gjorde vi innan man fick barn..?
    varenda gång vi haft barnvakt och själva hemma,så blir de som sjukt tomt och tråkigt och man vill bara ha hem sitt barn Glad

• Juronjaure
    rallymamman skrev 2014-01-09 11:04:16 följande:
    ja jag tro de förlåt Glad  hehe..ska jag va helt ärlig så är jag inte så hajj på denna sida än..hehe så ha inte riktigt koll på vikka trådar som är mina och inte..?
    och med mitt guldfiskminne å hehe ....Tungan ute

Men du STORT GRATTIS till er :) jag vet inte hur det är att vänta såå länge ..?  men jag vet hur hemskt det va att få mens varje gång i några månader i streck ,hur ledsen man vart..
    så kan förstå lite grann ,de jag kände gånger tusen typ..
    så verkligen kul att de nu äntligen blev bebis Gladdå har du ju gått halva tiden snart ,,gud så skönt nu vart ja sotis jag är bara i vecka 12(11+4tro jag?)

Jag lovar att du har gett dej in på nåt helt fantastiskt :)  man är nog aldrig riktigt redo för barn tror jag..?
    med mitt första,som jag blev gravid med efter 3 månader ihop med killen(23år) så funderade jag väldigt mkt vad har jag gett mej in på..?
    men det är verkligen när man fått barn som livet börjar på riktigt ,och man funderar -vad fasen gjorde vi innan man fick barn..?
    varenda gång vi haft barnvakt och själva hemma,så blir de som sjukt tomt och tråkigt och man vill bara ha hem sitt barn Glad

Jag undrar mest hur vi ska klara av sömnbristen och att inte kunna vara så spontana som vi är nu. Fast vi tror att man kan göra det mesta med småbarn också, kanske lite svårare att gå på bio och teater, dock ;)
    Apropå att livet börjar på allvar när man får barn så har jag fått höra kommentaren "Jaha, då är livet slut nu då!" ett par gånger. Sånt gör mig lite irriterad. För jag känner precis som du, att barn är liksom poängen med allt, grädden på moset och livets höjdpunkt :) Mitt liv är inte det minsta slut ännu!

Jag tycker att senaste veckorna har gått jättefort! (Kanske tack vare julen?) Tiden innan v.13 var nojig och seg, men nu rusar det på! Innan man vet ordet av är det väl dags att föda...?! Måste hinna köpa massa grejer och möblera om... En sak i taget... 

Grattis till er bebis också :)
  • Spionen
    rallymamman skrev 2014-01-09 09:42:24 följande:
    hej vad roligt ,då är vi ganska nära varann..nu va de ju ett tag  sen du skrev men just nu så tror jag att jag är i vecka 12(11+4) och du nu..?  jag tror jag är beräknad 27/28 juli du..? :)

Vad spännande med vul,vad såg du..? va det som "en riktig" bebis som..?

Jag gjorde vul i vecka 6,såg bara en rund boll med ett tickande

Hur kom det sig att du fick göra vul..?? :)

Hej! Ja då är vi ganska nära :) Jag är i v 13+1 idag! Är så glad att äntligen gått över 12 veckor, tiden gick verkligen lååångsamt! På vul såg man en liten klump som såg ut som en riktig bebis i miniformat! Små små händer och ben! Där jag bor får man boka hur många vul man vill privat mot en kostnad, men de vill inte göra förmånga. Så jag har gjort två faktiskt :) RUL blir den 14/2, på alla hjärtans dag <3
  • rallymamman
    Juronjaure skrev 2014-01-09 18:58:11 följande:
    Jag undrar mest hur vi ska klara av sömnbristen och att inte kunna vara så spontana som vi är nu. Fast vi tror att man kan göra det mesta med småbarn också, kanske lite svårare att gå på bio och teater, dock ;)
    Apropå att livet börjar på allvar när man får barn så har jag fått höra kommentaren "Jaha, då är livet slut nu då!" ett par gånger. Sånt gör mig lite irriterad. För jag känner precis som du, att barn är liksom poängen med allt, grädden på moset och livets höjdpunkt :) Mitt liv är inte det minsta slut ännu!

Jag tycker att senaste veckorna har gått jättefort! (Kanske tack vare julen?) Tiden innan v.13 var nojig och seg, men nu rusar det på! Innan man vet ordet av är det väl dags att föda...?! Måste hinna köpa massa grejer och möblera om... En sak i taget... 

Grattis till er bebis också :)
    Ja det är så vanligt att alla som har barn sen tidigare ska börja predika och kunna allt om bebisar och barn,gör deras barn så så kommer ditt göra så oxå,och jämföra hit och dit..
    Jag har en snart 6åring men jag är absolut inte så och tycker sånt folk är dryga..

Jag hade samma fundering som dej faktiskt,både jag själv och killen e väldigt spontana av oss..
    En gång googlade vi på bästa badhuset och då stod det hmm nu minns jag int vars de va men ungefär 70mil bort.... dit skull vi i allafall,packa badkläder och in i biln Glad  ungefär så funkar vi..hehe
    För oss har det då gått hur bra som helst :)  sen är ju alla barn olika, vi hade då turen å få en bebis som sov hela nätter typ om vi la han 8 på kvällen så vakna han 8 på morron...
    så nu blire väl heeelt tvärtom bara för vi knappt fått känna på hur de är att ha en bebis hehe Tungan ute
    men de gå lika bra de,är så kort tid dom e bebisar :)

jag känner precis som du,men kan oxå förstå dom som tycker olika..
    har då flera kompisar som e ute på krogen varje fre och lör och de e klart för dom äre ju en stor omställning och då känns de ju lite som livet e slut..
    Jag började festa i tidigare ålder så lessnade ganska fort på det!
    har alltid velat haft barn i ung ålder,och jag va den första av alla jag kände som fick,då kändes de lite konstigt ,som att man missade allt och tappa kontakten lite..men åren kommer i kapp och nu ha dom flesta fått..
    har du någon nära som oxå e pregge..? :)
  • rallymamman
    Spionen skrev 2014-01-10 00:30:55 följande:

Hej! Ja då är vi ganska nära :) Jag är i v 13+1 idag! Är så glad att äntligen gått över 12 veckor, tiden gick verkligen lååångsamt! På vul såg man en liten klump som såg ut som en riktig bebis i miniformat! Små små händer och ben! Där jag bor får man boka hur många vul man vill privat mot en kostnad, men de vill inte göra förmånga. Så jag har gjort två faktiskt :) RUL blir den 14/2, på alla hjärtans dag <3
    okej jasså de kanske man får här oxå då?har faktiskt inte kollat upp det., är det såna dära privata kliniker..? :)
    Kul att göra ultraljudet på alla Hjärtaans dag :)  
    blire å kolla upp kön..?=)
  • Juronjaure

Nja, rallymamman, det är inte många som ska ha barn häromkring. Har iofs en kusin som ska ha, men vi ses inte sådär jätteofta. Annars är det lugnt. Det var en babyboom för något/ett par år sedan när ALLA fick barn, så nu är det lugnt. Bara jag och kusinen. Tycker det känns bra att vara nästan ensam om att föda i år :) Slipper gärna småprata graviditetskrämpor så fort jag möter folk ;) 

• ethornberg
    Juronjaure skrev 2013-12-19 18:48:08 följande:
    Ohja!!! Vart i Uppsala län bor du? Jag bor i Rimbo, så uppsala län är rätt nära ;)

Hur mår ni då, så här långt?

Hej, vill bara höra eftersom jag nyss har flyttat till Rimbo & troligast stannar här ett tag vart man kan hitta de bästa bebisaktiviteter. Jag väntar min första i början av Juli och har ingen koll på detta ställe riktigt ännu och mina kompisar bor inne i stockholm men jag vill gärna slippa åka ända dit med en liten, har hört att babysim ska vara bättre  i rimbo än i norrtälje iaf :)
  • Juronjaure
    ethornberg skrev 2014-04-04 12:44:54 följande:

Hej, vill bara höra eftersom jag nyss har flyttat till Rimbo & troligast stannar här ett tag vart man kan hitta de bästa bebisaktiviteter. Jag väntar min första i början av Juli och har ingen koll på detta ställe riktigt ännu och mina kompisar bor inne i stockholm men jag vill gärna slippa åka ända dit med en liten, har hört att babysim ska vara bättre  i rimbo än i norrtälje iaf :)
    Nejmen vad kul! Välkommen hit :) Har ingen koll på bebisaktiviteter faktiskt, har ju ingen bebis ännu, men babysim är säkert bra :) Annars vet jag inte... Men det finns väl öppna förskolan och "kyrkis" (sv. kyrkans verksamhet) också. Vet inte hur mycket glädje bebisarna har av det, men det är ju kul att träffa andra småbarnsföräldrar att tjattra med i alla fall :)

Hur går det för alla andra här? Känns som att tråden blev lite bortglömd :) Otroligt var fort (och långsamt...) tiden går... Är i v. 30 och jobbar heltid och är SÅ OTÅLIG nu, vill att det ska vara juni...NUUUU!!!!! Fysiskt helt okej, lite ont i bäckenet och ryggen efter att ha burit på gråtande barn på jobbet (måste sluta med det...) Hur mår ni andra?
Svar på tråden Bebis sommar 2014 :) följas åt.?? :)