Malmö01 skrev 2014-01-04 17:53:28 följande:
Han bli utslängd från skolan-ingen utbildning-inget jobb-ingen framtid sen får han ingen stöd hemma att kunna leva normalt. Skaffar man barn har man vissa ansvar tycker jag.
Straffar ts sin son genom att han blir utslängd från skolan och inte får någon utbildning? Det är inte föräldrarnas fel, det är sonen som satt sig i den sitsen. Att han blev utslängd tycker jag inte låter så himla konstigt faktiskt, jag känner ungdomar som blivit det (men de har bitit i det sura äpplet och lyckats klara sig på egen hand... genom soc då). Föräldrarna valde att ta hem sonen igen, men han har fortsatt att missköta sig. Det är där de är nu. De beskriver inte att de straffar honom på något sätt, som du får det att framstå, utan ber här om stöd för att kunna hantera situationen. Ja, att sonen skulle få träffa en psykolog vore ett bra tips t.ex. Men jag förstår inte varför du anklagar dem för att straffa sonen. Ett alternativ vore att han får hjälp genom vården på något sätt, för att må bättre och kunna sluta med cannabisen och därigenom lyckas utbilda sig på något sätt.