• Anonym (sockerberoende)

hjälp mig bli av med mitt sockerberoende!

Jag lider av fruktansvärt sockerbehov. Jag äter ca 0,5-1 kg godis/kakor om dagen. Jag skäms och det är helt ohållbart. Men jag kan inte sluta, tycker det är jobbigt bara jag tänker på det. Var rökar innan och det kunde jag sluta med utan problem men detta går inte. Behöver era tips och råd!

• Svar på tråden hjälp mig bli av med mitt sockerberoende!
  • umm abdilleh

Har du testat äta kromtabletter? Det kanske fattas krom i din kropp som gör att du blir sötsugen.

• Anonym (sockerberoende)

Nej det har jag inte testat, tack för tipset ska absolut testa drt!

• Fjärilslarv

det bästa är nolltollerans som med allt annat när man är beroende.

• Aimee68

Du behöver se till att köpa hem bl.a. frukt, naturell yougurt. Så du har hemma. Satsa på att göra fräscha smothie. Ät uteslutande mörkt bröd och gärna ägg eller havregrynsgröt till frukost. Börjar du tex med en skiva ljust bröd och marmelad så går ditt sötsur igång med en gång. Ge dig fan på att lyckas. Jag lovar, det är tufft ett par dagar men klarar du det så går det lättare. Sätt upp delmål för dig själv. Dra ner lite i taget. Du kommer må mkt bättre o bli piggare. Måste du ha nåt sött så ta en el två rutor mörk choklad. Typ Marabou 70 procent. Du blir snabbare nöjd då. Lycka till🌸

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • sleepingbeauty

Var också sockerberoende förut (läs tre veckor sen) men jag provade äppelcidervinägertabletter och de funkar verkligen. Sötsuget är nästan borta och det känns så skönt. Sen var det ju tyvärr en vana att äta sötsaker, så ibland vill jag ha bara för att jag ska vilja ha. Men de funkar verkligen, har ingen aning om vad det är i dem men får bort mitt sötsug får de iaf ^^

• Fjärilslarv
    sleepingbeauty skrev 2013-12-10 16:27:09 följande:
    Var också sockerberoende förut (läs tre veckor sen) men jag provade äppelcidervinägertabletter och de funkar verkligen. Sötsuget är nästan borta och det känns så skönt. Sen var det ju tyvärr en vana att äta sötsaker, så ibland vill jag ha bara för att jag ska vilja ha. Men de funkar verkligen, har ingen aning om vad det är i dem men får bort mitt sötsug får de iaf ^^
    är det äppelcidervinäger med krom? i så fall är det kromet.
  • sleepingbeauty
    Fjärilslarv skrev 2013-12-10 16:28:21 följande:
    Har ingen aning faktisk, min vän rekommenderade det och det funkar för mig ^^  Kan mycket väl vara krom i (har aldrig hört talas om krom förut). 
  • Fjärilslarv
    sleepingbeauty skrev 2013-12-10 16:34:09 följande:
    Har ingen aning faktisk, min vän rekommenderade det och det funkar för mig ^^  Kan mycket väl vara krom i (har aldrig hört talas om krom förut). 
    vad var det för preparat? 
    kan du länka till produkten?
  • frappa
    Fjärilslarv skrev 2013-12-10 16:28:21 följande:

Man bruka även köra äppelcidervinäger ur flaskan.
    Som på många, verkar på mättnadskänsla och sånt sug.

Säger inget om krom, för det vet jag inte.

Men om du säger detta, så kan det knappast vara fel med dubbel funktion.

• Anonym (Hrm)

Som någon annan skrivit så testade äppelcidervinägerstabbelter ett tag. Det enda som hände var att jag fick diarré och var tvungen att bajsa flera gånger om dagen. Fungerar bara som laxeringsmedel (för mig).

Enda gången jag blivit av med sockersuget är när jag helt slutat. Har jag varit sötsugen har jag bestämt köpt 1 kg morötter och knaprat istället. Knäckebröd har funkat som bra substitut med (jag gillar att knapra på saker).
    Blev dock sockerberoende igen eftersom min pojkvän är det och inte har planer på att bli av med det. Det var ingen jäkla höjdare att åka hem till honom och han alltid bad en köpa med godis som han sedan tryckte in i käften på en... Ingen bra support därifrån inte, så en bojkotta-socker-kompis kan vara bra med!

Svar på tråden hjälp mig bli av med mitt sockerberoende!