Inlägg från: Herr Grön |Visa alla inlägg
  • Herr Grön

Rökning

Vad knasigt det låter Obestämd

Vad är det ni röker egentligen? Som kan vara så hemligt menar jag....

Angel came down from heaven yesterday
  • Herr Grön
    NickeLillTroll skrev 2013-12-10 01:12:14 följande:
    Ja det kan man ju undra... Men det är helt vanliga cigaretter.
    Nej jag fattar ändå inte... har ni lovat varandra att aldrig röka eller hur kan det bli ett sånt problem?
  • Herr Grön
    NickeLillTroll skrev 2013-12-10 08:23:31 följande:
    Herr Grön, nej det har vi då rakt inte. Men det ska väl vara så präktigt på något vis. Barnbarnen ska vara så perfekta och några problem med att de inte går i skolan som man ska och inte har sommarjobb som alla andra ungdomar ses som misslyckat. Båda har mer eller mindre problem med sin psykiska hälsa, vilket mormor inte vet om, eftersom hon inte vill lyssna på det örat...
    Jag förstår om du tycker det är svårt att greppa problemet. Och nu när jag sitter här och skriver, undrar jag " vad är egentligen grundproblemet...?". Nej du Herr Grön. Jag tror inte jag fattar heller...
    Spontant tänker jag när jag läser dina rader... dålig kommunikation, en del skamkänslor och prestige? kassa vibbar mellan en eller flera personer? Verkar hur som ha väldigt lite med själva rökningen att göra, eller kan det vara så tokigt?

Inga bra förutsättningar skapa sig bra känslor inför julfirandet med andra ord. Jättesvårt skriva något till dig som kan hjälpa, men åter igen rent spontant... så tycker jag, låt dem som röker röka, ignorera eventuella pekpinnar! Eller så skit i att fira med dem och gör något som känns bra för er istället...

Hoppas det löser sig för er, och önskar dig allt det bästa... nu skriver vi till tomten
Svar på tråden Rökning