Inlägg från: Mli 014 |Visa alla inlägg
  • Mli 014

Julklappsgeneratorn!

Samunotis skrev 2013-12-09 09:40:16 följande:
    Jag vill ha tips på julklappar som ska passa till vuxna personer
    för ca.100:-. De ska passa både män och kvinnor.
    Klapparna ska användas till julklappslek.
    Mli 014 skrev 2013-12-09 09:00:46 följande:

Hmm en tricky one =)

Nu kom jag spontant att tänka på kaffemuggar i par till exempel, passar ju båda könen och alla åldrar, om man satsar på lite lyxigare koppar eller eventuellt med något lös-te/kaffe/varm chokladpulver till så kan det bli ett mysigt kit.

En flaska vin känns lite tråkigt, men man kan eventuellt pröva någon helt annorlunda likör eller mjöd om man vill spexa till det.

Eventuellt ett billigt sällskapsspel.

Alternativ en såndär gag-pryl från teknikmagasinet
    www.teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/660291.jpg
    www.teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/660199.jpg
    www.teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/660302.jpg

Den sista är dock lite dyr, men får garanterat folk att vilja leka lite efter uppackningen.

Gärna något som indikerar att ska¨mma bort mottagaren eller aktivera den tillsammans med andra =)

• Mli 014
    flickvän skrev 2013-12-09 12:12:44 följande:
    Åh, precis vad jag behövde! Snälla hjälp, vad ska jag köpa till min pojkvän?! Vi har varit tillsammans "på riktigt" i drygt en månad, dejtat sedan juni-juli och känt varandra sedan typ april. Han har ALLT. Han älskar TV-spel men både jobbar med det och är extremt passionerad, så han har redan alla spel han vill ha. Han har precis köpt en ny lägenhet så det är mycket "småsaker" som behövs (typ vitlökspress, decilitermått etc.) men det känns inte så kul. Han är en väldigt "enkel" person annars och inte mycket för saker. Jag har funderat på en upplevelse, men tror jag skulle gilla det mer än han och det blir ju lite fel. Några tips?

En ny lägenhet, och han behöver småprylar därtill...

Ni har varit tillsammans ett kort tag, men du vill göra intryck.

Det ska gärna vara något som han kommer att ha användning för, men inte varje dag, gärna en lite skrytig grej, men som inte är kitchig.

Beroende på din budget så ska jag lägga fram 3 förslag:

1. Lyx. Kay Boyesen trä-apa. Kult, snygg och dyr ca 1000-1500:- beroende på var du kan hitta den. (elelr annan Kay Boyesen design Kay Bojesen Figur Træ

2.Medium: www.duka.se/shop/kokssaker/georg-jensen-alfredo-kokspapperhallare-3876900197820168/

georg Jensen hushållsrulle hållare 659:- Duka.

3: Billigare: et kit jag hystade samman på lagerhaus.se.

Du kan givetvis byta ut grejer som du har lust.

Tyckte mycket om Te-silen och att göra ett färgtema.. =)

• Mli 014
    Bragokex skrev 2013-12-09 12:19:37 följande:
    Till Babben Larsson?  Jag har tight ekonomi så max några hundralappar.

Till julklappsspelet?  30-50,- Ska passa män och kvinnor mellan 33 och 84 år, även en nästan blind diabetiker.

Babben Larsson:

hon vill ha Christina Kjellssons nya bok: www.kabusabocker.se/bocker/solknepet

Julklappsspelet:
    www.teknikmagasinet.se/db.pl&link=&artnr=660467&title=Bottle%20Key&
    och några drickor, förslagsvis lättöl och sockerfri must.

• Mli 014
    flickvän skrev 2013-12-09 12:50:43 följande:
    Du är ju helt fantastisk. Tack!
    tack själv =)
  • Mli 014
    flickvän skrev 2013-12-09 12:37:17 följande:
    Oh, en jättebra sak till alla julklappsspel som verkligen passar alla vuxna är resenecessärer! Jag fick en sådan i ett julklappsspel och det var det mest eftertraktade bytet (ja, i vår släkt får alla lotta och sedan får man ändå byta med den man vill...haha).
    ja det är faktiskt en bra idé! du får vara min sidekick idag =) Flört
  • Mli 014
    flickvän skrev 2013-12-09 13:11:56 följande:
    Med glädje! Åtminstone i två timmar till, sedan är arbetsdagen slut (japp, det är lugnt som i graven här!).

Haha... ja här händer inte heller så mycket... =)

Det är lustigt att det ska vara så svårt att hitta julklappar till sina kära själv, men det är lättare att komma på ideer till andra =)

• Mli 014
    Rainbow gg skrev 2013-12-09 13:46:38 följande:
    Oh, vad roligt.
    Behöver present till svärmor, svärmors man - båda 50år, och sambons storebror 23 år
    maax 100:- / present helst.

Svärmor: en härlig bok med barncitat. Och så har du pengar över till en stickad mössa från en billigare sorts affär, eller en flaska god glögg. 
    www.adlibris.com/se/bok/gamla-tanter-lagger-inte-agg-och-gud-som-haver-barnen-kar-har-du-nagon-ull-9789185625314

Svärmors man: pimpelspö www.clasohlson.com/se/Pimpelset-Small/34-8727
    eller en teleskopspade till bilen. Förnuftig och användbar:

www.clasohlson.com/se/Teleskopspade/Pr315211000

Sambons storebror: En DVD box kanske?

www.ginza.se/product/bron-sasong-1/328238/
    www.ginza.se/product/film-komedi/solsidan-sasong-1/317302/

eller kolla på din lokala Ica Maxi eller liknande storbutik, oftast har de riktigt bra erbjudanden på just boxar.

Jag hittade en otrolig Quentin Tarantino box förra året till 89:- Svågern älskade den!

• Mli 014

Ni får gärna återkomma med feedback, om mina råd är helt ute ur kurs eller om det råkar träffa någorlunda rätt.. =)

Svar på tråden Julklappsgeneratorn!